Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Yaris 1.3 Dual VVT-i - prostorný a komfortní

Zatímco první a druhá generace Toyoty Yaris oslovila hlavně ženy, tak u třetí se výrobce orientoval spíš na muže a mladé lidi. Z designu zmizely zaoblené tvary, které nahradily hrany a prolisy. Tím malý Yaris také dospěl a získal agresivnější tvář.

Oproti předchozímu modelu se prodloužil nejvíce rozvor, a to o 50 mm na 2510 mm, délka narostla jen o 10 cm na 3885 mm, ale výška se snížila o 20 mm na 1510 mm. To se pochopitelně odrazilo na větším vnitřním prostoru i na všech sedadlech. Dobře tvarovaná sedadla poskytují komfort jak na nerovnostech, tak na delších cestách. O nějaké únavě jsme si mohli nechat jen zdát.
Jen vzadu mohou vyšší postavy přijít do kontaktu se střechou, ale v podélném směru je místa naopak dost. Objem zavazadlového prostoru 286 litrů narušují pouze podběhy kol, potěší ovšem dvojité dno nebo nízko položená nakládací hrana. Sklopením zadních dělených sedadel se zvětší na 1085 litrů.
Kůží potažený volant má příjemnou tloušťku a dobře se drží. Analogov= přístroje jsou umístněné před řidičem, nikoliv uprostřed před čelním sklem jako u minulé generace (ty byly digitální), což jsme kvitovali s povděkem. Také všechny ovladače jsou po ruce a lehce dosažitelné.
Toyota Yaris je dodávána se zážehovým tříválcem 1.0/69 k nebo čtyřválcem 1.33 Dual VVT-i (99 k), v současné době za velice atraktivní akční ceny od 229 900 Kč za třídveřovou verzi, respektive od 239 900 Kč za pětidveřovou. Kdo upřednostňuje naftu, ten si může zvolit vznětový čtyřválec 1.4 D-4D (90 k).
My jsme odzkoušeli nejčastěji žádaný 1.3 Dual VVT-i s variabilním časováním sacích a výfukových ventilů ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Ta se nám velice zamlouvala svými krátkými dráhami řazení a delšími převody.
Abychom udrželi motor ve vyšších otáčkách, kdy se nám také odvděčí největší dynamikou, tak je třeba častěji řadit, především pak v kopcích podřazovat včas na nižší stupeň. V nižších otáčkách mu totiž „chybí“ dostatek síly. Největší točivý moment 125 Nm můžeme využívat až ve čtyřech tisících, kdy také dá o sobě vědět větším hlukem. Do té doby je dobře odhlučněn. Nechá si ale líbit na šestku i padesátikilometrovou rychlost a nějakých 1200 otáček.
Naše průměrná spotřeba se pohybovala pod sedm litrů benzinu na sto kilometrů, tedy zhruba na úrovni městského provozu. S nádrží na pouhých 42 litrů musíte počítat, že budete častějšími hosty čerpacích stanic.
Testovaná verze 1.3 Dual VVT-i se dodává pouze ve dvou nejvyšších výbavách – Active a Style, přičemž nižší zahrnuje mj. sedm airbagů, systémy ABS, VSC, EBD, TRC (to vše je také v nejnižší výbavě Entry), dále například manuální klimatizaci, zadní parkovací kameru, elektricky ovládaná okna vpředu, dotykovou obrazovku, vyhřívání předních sedadel, výškově a podélně nastavitelný volant, elektricky ovládaná zrcátka atd. Výbava Active stojí v současné době včetně cenového zvýhodnění 299 900 Kč.
Toyota Yaris si nás získala svojí prostorností, kvalitním zpracováním i komfortními jízdními vlastnostmi. V současné době rozhodně není bez zajímavosti cenové zvýhodnění a bonusy, které najdete na www.toyota.cz



Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1329 cm³
Výkon: 73 kW (99 k) při 6000/min
Točivý moment: 125 Nm při 4000/min
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,8/4,5/5,4 l/100 km
Rozměry: 3885 x 1695 x 1510 mm
Rozvor: 2510 mm
Zav.prostor: 286/1085 l
Cena: 299 900 Kč (Active)


J.Lasík 13.12.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar