Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Aygo 1.0 VVT-i v originálním designu

Více jak devět let se v České republice nevyrábějí jen automobily Škoda, ale také několik dalších značek, a to nejen koncernový SEAT, ale i Hyundai, Peugeot, Citroën, Toyota. Prvním počinem byl společný závod PSA v Kolíně, odkud vyjíždějí nejmenší modely Peugeot a Citroën a také Toyoty.

Všechna, jak známo na společném základě. Po devíti letech došlo na jejich modernizaci, a tak máme nyní možnost seznámit se s jejich druhou generací. Peugeot 108 jsme již představili, nyní jsme měli možnost poznat Toyotu Aygo.

Těžko říct, který ze tří automobilů se bude líbit nejvíce. Každý je svůj a každý nabízí něco navíc. Třeba Peugeot shrnovací střechu a Toyota Aygo zase originální design, jenž v dvoubarevném provedení – černá a stříbrná nebo oranžová – černá, vypadá hodně zajímavě. Ale kdo si nelibuje ve výstřelcích, ten si může objednat vůz v jednotném laku.
K druhému stupni výbavy si můžete zvolit ještě paket OUTstand za 10 990 Kč zahrnující přední nárazník, linku předních blatníků a difuzor v barvě bílá, tmavě šedá, tmavě modrá nebo červená. To vše v ceně 10 990 Kč.

Zatímco francouzské modely jsou v nabídce s dvěma motory, tak v případě Aygo je to pouze zážehový tříválec vlastní konstrukce o objemu jednoho litru a s výkonem 69 k při 6000/min. Není divu, že jsme byli zvědavi, o kolik bude „línější“ než testovaná „jedna-dvojka“ u 108. Rozdíl ve výkonu je 11 k a v točivém momentu 21 Nm. Rozdíl v dynamice byl markantní jen nepatrně, hlavně ve zrychlení při předjíždění. Jinak na dálnici „hlučí“ jen minimálně a v průměru jsme jezdili pod pět litrů benzinu, zatímco ve městě tak asi o půl litru benzinu víc.

Jízda s novým Aygo je příjemná i díky měkčímu pérování, které má na svědoví tužší karoserie, také s nerovnostmi ve vozovce se dobře vyrovná.

Přístrojovou desku ztvárnili Francouzi, a je to na jejím designu patrné. Přístrojový štít je upevněn ke sloupku řízení, od druhé výbavy je vybaven na levé straně digitálním otáčkoměrem. Ovládání jednotlivých funkcí je soustředěno přehledně na středovém panelu. Volant je na miniautomobil nezvykle robustní s poměrně silným věncem.

Přední sedadla jsou pohodlná a i místa je dost ve všech směrech. Vzadu se usadí dvě dospělé osoby, ale přístup k ním je ztížený užším dveřním otvorem. Zavazadlový prostor má objem o 29 litrů větší, to znamená 168 litrů bez rezervy a s lepicí sadou. Pod podlahou ale zůstává prohlubeň pro rezervu. Díky tomu se do kufru vejde i invalidní vozík, aniž bychom jej museli rozkládat.

Toyota Aygo se dodává v tří i pětidveřové karosérii (rozdíl v ceně 10 000 Kč) a ve třech výbavách - X od 219 900 Kč s pěti dveřmi. Druhou výbavou je x-play, za kterou si musíte připlatit o 20 000 Kč víc, ale k denním světlům LED, elektricky ovládaným oknům, multifunkčnímu displeji, radiu, asistentu rozjezdu do kopce HAC, stabilizaci VSC, šesti airbagům, dálkovému ovládání centrálního zamykání dostaneme navíc ještě manuální klimatizaci, otáčkoměr, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, omezovač rychlosti, zadní parkovací kameru. Nejvyšší výbava x-wyre s automatickou převodovkou přijde na 309 900 Kč.

Také pro interiér si můžete vybrat jeden ze dvou paketů – Inspire za 2290 Kč nebo Intense na 4 990 Kč.

Testovaný automobil byl ve speciální edici x-clusiv v ceně 279 900 Kč za pětidveřovou verzi a mechanickou pětistupňovou převodovku. Za tuto cenu získáte mj. speciální černou metalízu, disky kol ve speciálním designu, přední „X“ nárazník zadní nárazník a horní část předních blatníků ve stříbrné barvě (mimochodem velice elegantní), boční stříbrné ochranné lišty, mlhovky, bezklíčkové odemykání a startování, automatickou klimatizaci a další designové doplňky.

Ačkoliv je Toyota Aygo určena vzhledem ke svým minimálním rozměrům spíš do města, tak se nemusíte obávat ani dalších cest, ve dvou úplně v pohodě, ve čtyřech už to bude horší, vzhledem k dynamice.
Toyota Aygo není už jen miniautomobil do města, ale můžeme ji považovat i jakýsi módní doplněk, který si můžete „stvořit k obrazu svému“. Jediným omezujícím faktorem může být vyšší cena, byť je ze všech trojčat nejnižší.


Základní technické údaje

Motor: zážehový tříválec
Objem: 998 cm³
Výkon: 51 kW (69 k) při 6000/min
Točivý moment: 95 kW při 4300/min
Rychlost: 160 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,2 s
Spotřeba (město/kombi.(mimo město): 5,0/3,6/4,1 l/100 km
Rozměry: 3455 x 1615 x 1460 mm
Rozvor kol: 2340 mm
Zav.prostor: 168 l
Cena: 279 900 Kč (1.0 VVT-i x-clusiv)



J.Lasík 6.11.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar