Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Auris Hybrid Touring Sports - úsporná a komfortní

Před sedmi lety, na jaře 2007, představila Toyota model Auris, který navázal na legendární Corollu, ale pouze jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback. Přestože jsou v nižší střední třídě kombi mezi zákazníky žádané, tak se na něj jaksi pozapomnělo.

S příchodem druhé generace je už situace jiná, kromě hatchbacku se v nabídce objevilo kombi s označením Touring Sports a dokonce také s hybridní technologií, od které si japonský výrobce hodně slibuje. Ale pěkně popořádku.
Technici zachovali rozvor 2600 mm, takže je kombi po středový sloupek B totožné s pětidveřovou variantou, ale protáhli vůz o 285 mm dozadu, čímž získali navíc dalších 170 litrů objemu zavazadlového prostoru, který tak narostl na 530 litrů (bez prostoru pro rezervu).
Jednoduchým sklopením páčky ve stěně kufru sklopíme opěradla zadních sedadel, čímž objem naroste na 1658 litrů, vznikne rovná podlaha a délka se prodlouží ze 1452 mm na 2047 mm. Šířka je 1115 mm a výška ke stropu 760 až 890 mm. Pro snazší ukládání těžších předmětů byla snížena také hrana úložného prostoru na 624 mm nad zemí, tedy o 100 mm níž, než má hatchback.
Součástí je dvojitá podlaha, přičemž spodní část je rozdělena na několik přihrádek. Stahovací roletku můžeme díky ližinám ve sloupcích posunout o něco výše a nechybí ani zádržná síť, uchycená standardně před roletkou. V případě sklopených sedadel ji můžeme ale přidělat za přední sedadla a natáhnout až ke stropu. Bezpochyby zajímavý a praktický doplněk, který v řadě jiných kombi postrádáme. Ani NI-Mh akumulátory, uložené pod zadními sedadly velikost interiéru nikterak neovlivnily.
Toyota Auris Touring Sports je nabízena se zážehovými motory 1.33 Dual VVT/73 kW a 1.6 Valvematic/97 kW nebo vznětovými 1.4 D-4D/66 kW a 2.0 D-4D/91 kW. Kdo právě nemusí naftu, ale přesto chce jezdit úsporně, nachystala Toyota hybridní verzi se zážehovým čtyřválcem 1.8 ve spojení s dvěma elektromotory. Vzhledem k tomu, že má Toyota dnes asi největší zkušenosti s hybridy, tak jsme byli zvědavi, jak si poradí s kombi.
Zatímco zážehový čtyřválec dosahuje výkonu 73 kW, tak elektromotor 60 kW, tím dostáváme společný výkon 100 kW při 5200/min. Technologie HSD používá dva elektromotory – jeden zajišťuje trakci a druhý zastává funkci generátoru. Se spalovacím motorem jsou spojeny paralelně tzv. hybridní převodovkou e-CVT. Označení ale může lehce vést k omylu, že jde o převodovku s plynulou změnou převodu. Jedná se totiž o planetovou převodovku s dvojicí třecích spojek, takže „skokové“ změny otáček eliminuje vlastně elektromotor.
Po nastartování tlačítkem neslyšíte žádný hluk, neboť běží pouze elektromotor, teprve po přidání plynu začne pracovat klasický motor. Dynamika vozu je průměrná, což můžeme u takového vozu očekávat, protože jeho přednosti oceníme hlavně v městském provozu. Výrobcem avizované spotřeby jsme sice nedosáhli, ale na druhou stranu musíme přiznat, že jsme s kombi jezdili jako s vozem s klasickým motorem. Přesto jsme dosáhli průměrně spotřeby kolem pěti litrů na sto kilometrů, což je pomalu z říše snů.

Nejlevnější kombi Auris Touring Sports s motorem 1.3 Dual VVT můžeme koupit za 374 900 Kč, zatímco hybridní verze přijde na 524 900 Kč (Active), respektive 579 900 Kč (Style). Je třeba také dodat, že kombi je pouze o 25 000 Kč dražší než hatchback, a to může být pro řadu zákazníků zajímavé.
Výbava Active zahrnuje mj. systémy ABS, EBD, VSC/TRC, asistent rozjezdu do kopce, sedm airbagů, zadní parkovací kameru, informační systém Touch Go, startovací tlačítko, mlhovky, LED denní světla, samočinnou klimatizaci, multifunkční displej atd. Výbava Style má navíc například dvouzónovou klimatizaci, elektricky ovládaná zadní okna.
Toyota Auris Touring Sports je příjemné a hlavně prostorné rodinné kombi, které se velice pěkně řídí, v zatáčkách je stabilní, na silnici komfortní a v případě hybridu také úsporné. Zákazník si jen musí spočítat, jestli se mu vyšší cena (dokud nebudou hybridy zvýhodněny) za vůz vrátí ve spotřebě. Toyota ale míří nejen za jednotlivce, ale také fleetové zákazníky, jak dokazuje nabídka financování Toyota Financial Services.


Základní technické údaje

Motor: Zážehový čtyřválec
Objem: 1798 cm³
Výkon: 73 kW (99 k) při 5200/min
Točivý moment: 142 Nm při 4000/min
Elektromotor: synchronní s permanentním magnetem
Výkon: 60 kW
Točivý moment: 207 Nm
Celkový výkon: 100 kW při 5200/min
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 3,7/3,8/3,8 l/100 km
Rozměry: 4560 x 1760 x 1475 mm
Zav. prostor: 530/1658 l

Cena: 524 900 Kč (Active)


J.Lasík 3.1.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar