Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Forester 2.0 D Active - nikdy nezklame

Vůbec nás nenapadlo, že by se „čtyřkolka“ mohla hodit už v polovině září. Ale když se ochladí, tak není sníh v Alpách nic neobvyklého. A tak tomu bylo i při cestě za veterány na Grossglockner. Jaké tam panovalo počasí, jste se mohli už dočíst v reportáži z vlastní akce.

Jak jsme byli rádi, že máme Subaru Forester, kdyby se náhodou počasí ještě víc zhoršilo, a napadlo víc sněhu než pět centimetrů. Sníh už pak sice nepadal, přesto jsme si vůz náležitě vyzkoušeli. A potvrdilo se nám, že Forester ještě zdaleka nepatří do „důchodu“. Ale jaké s ním mám Subaru další plány ještě nevíme.
Třetí generace Subaru Forester se zrodila v roce 2008, a tak po třech letech, jak je u Subaru zvykem, došlo na modernizaci, i když na pohled není nic vidět. Kromě drobných pár změn byl tou nejpodstatnější nový zážehový dvoulitrový boxer, který jsme si už vyzkoušeli dřív. Teď jsme vsadili opět na diesel.
Na vnějším designu se takřka nic nezměnilo, snad kromě stříbrné masky chladiče nebo nových tvarů zpětných zrcátek. Proč také něco měnit, když jsou tvary líbivé a můžeme říct, že i praktické pro případné vyjížďky do terénu.
Ani v interiéru se moc nezměnilo, jen přístrojová deska je lehce upravená a také nové je sladění barev. Mluvíme o testované verzi 2.0 X Active. U vyšších výbav verzí SX se můžeme setkat např. s optitronovými ukazateli v rámečcích v kovovém dekoru, s automatickou dvouzónovou klimatizací nebo barevným displejem 4,3“ včetně zadní parkovací kamery.
Snad jen ovládání palubního počítače by mohlo být lepší a ne zastaralým kolíčkem za volantem. Hlavně jsme postrádali údaj o dojezdové vzdálenosti. Ze čtverečků, které se zobrazují mezi otáčkoměrem a rychloměrem se zbývající kilometry přeci jen těžko odhadují. Ukázalo se však, že v nádrži bylo vždy přeci jen víc nafty, než jsme se domnívali. Ale to jsou jen drobnosti, které rozhodně nekazí jinak výborný dojem z Forestera.
Velkým plusem Forestera je prostorný interiér ve všech směrech, jak se na pořádné SUV sluší a patří. Nemůžeme se zbavit dojmu, že je větší a pohodlnější než třeba v Tiguanu. Místa je hodně nejen na pohodlných předních sedadlech, ale také na zadních, jak pro kolena tak hlavu. K tomu ještě zavazadlový prostor o objemu 460 litrů, kam se vám už leccos vejde. Jednoduchým sklopením zadních opěradel si jej můžeme zvětšit na 1610 litrů s rovnou podlahou.
Chválit přeplňovaný vznětový dvoulitrový čtyřválec s protilehlými písty (boxer) snad ani nemusíme. Ani tentokrát nás nezklamal a jen potvrdil, že patří mezi diesely k těm nejlepším. Dvoulitr disponuje dostatečným výkonem 147 k při 3600 otáčkách za minutu a točivým momentem 350 Nm, který můžeme využívat už od 1600 otáček za minutu. Jeho sílu cítíme už z nízkých otáček. Ve dvou tisících se projeví turboefekt a Forester jde„pěkně za plynem“. Pak jsme si jízdu maximálně užívali.
S Foresterem jsme najezdili takřka tisíc pět set kilometrů včetně asi dvě stě padesáti po vysokohorské silnici na Grossglockner. A spotřeba byla víc než příznivá. V průměru kolem 6 až 6,5 litry nafty na sto kilometr. Musíme přiznat, že s výkonem takřka 150 k vystačíte na svižnější jízdu. Forester přeci není sportovní automobil, ale klasické SUV s nímž se nemusíte bát ani do terénu. K tomu je ostatně dobře vybaven – symetrickým pohonem všech kol s mezinápravovým diferenciálem s viskozní spojkou, světlou výškou 215 mm, dobrými hodnotami nájezdových úhlů 25 a 27 stupňů.
Zamlouval se nám podvozek, jeho nastavení je sice měkčí, ale vypořádá se skvěle s každým povrchem, a že je u nás místy hodně rozbitý.
Výbava Active zahrnuje například šest airbagů, ABS, systém stabilizace, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky, vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci, elektrické vyhřívání zpětných zrcátek, ve dvou osách nastavitelný volant, halogenové světlomety, kontrolu trakce TC nebo kožený volant.
Subaru Forester nás rozhodně nezklamalo, stejně jako „starý“ dobrý přeplňovaný vznětový čtyřválec boxer svoji spotřebou.
V současné době navíc probíhá na vybrané vozy Subaru, včetně Forestera akční zvýhodnění ve výši 60 000 Kč, respektive 80 000 Kč při financování.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec boxer
Objem: 1998 cm
Výkon: 106 kW (147 k) při 3600/min
Točivý moment: 350 Nm při 1600-2400/min
Rychlost: 186 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,2/5,3/6,0 l/100 km
Rozměry: 4560 x 1780 x 1700 mm
Rozvor kol: 2615 mm
Zav.prodstor: 450/1660 l
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 25º/27º
Světlá výška: 215 mm
Cena: 759 000 Kč (2.0 D Xactive)


J.Lasík, 8.10.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar