Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SsangYong Korando 2.0D - kvalita za dostupnou cenu

Značka SsangYong se snažila na český trh proniknout už několikrát, ale nikdy neměla dlouhého trvání. Tím trochu utrpěla pověst nejmenší jihokorejské automobilky, a tak nové zastoupení SsangYong ČR nemá jednoduché získat pošramocenou pověst zpátky.

Nová společnost je zárukou kvality, ale teď potřebuje hlavně získat nové zákazníky. A ty by měl oslovit nový model Korando, jenž dává zapomenout na tři předchozí generace především líbivými a robustními tvary, o které se postaral věhlasný designer Giugiaro. Korando opustilo segment offroadů, nemá už rámovou konstrukci ani tuhou zadní nápravu, ale se samonosnou karosérií a nezávislým zavěšením kol zamířil mezi kompaktní SUV.
Čtvrtou generací začíná SsangYong vlastně novou éru své historie, už pod vedením indické společnosti Mahindra. Na voze zaujme poměrně vysoká přední část s mřížkou chladiče ve stylu Jaguaru XF a ostrými liniemi světlometů.
Vedle líbivých tvarů, za kterými se ohlédl kde kdo, boduje novinka také prostorným interiérem. Vpředu je místa dostatek ve všech směrech, sedadla jsou pohodlná se slušným bočním vedením a ze zvýšené pozice je dobrý výhled. Dozadu se bez problému usadí osoby zhruba do 1,85 metru a pohodlí si užije i prostřední spolujezdec, neboť jej neomezuje středový tunel. Po sklopení opěradel vznikne rovná podlaha a zavazadlový prostor zvýší objem ze 486 litrů na 1312 litrů.
Jinak přístrojová deska je díky své jednoduchosti přehledná, přístroje čitelné, volant nastavitelný ve dvou osách. Ovládací prvky jsou rozmístěny logicky a na místech, kam patří.Jen nás trochu zlobilo archaické ovládání palubního počítače, jehož tlačítko je schované za volantem. Ale s podobným neduhem jsme se nedávno setkali také třeba u Nissanu Juke. Celkově se nám interiér zamlouval a příjemně nás překvapilo kvalitní dílenské zpracování.
Pro Korando se v tuto chvíli dodává pouze vznětový přeplňovaný dvoulitr vlastní konstrukce, ale odvozený z předchozího čtyřválce Mercedes Benz. Bylo ale použito nové vstřikování common rail Delphi s osmiotvorovými piezivstřikovači a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Výkonem 175 k i točivým momentem 360 Nm je dobře vybaven pro svižnou jízdu. Jen odhlučnění bychom uvítali lepší. Zhruba do dvou tisíc otáček se nijak výrazně neprojevuje, ale po překonání turboefektu se najednou „probudí“ a zatahuje až do 3500 otáček. Proto moc nedoporučujeme jezdit pod dva tisíce otáček. Spotřeba nafty je hodně závislá na způsobu jízdy a charakteru silnic. V průměru jsme jezdili za 7,5 litru na sto kilometrů, což považujeme za hodně dobré.
Poměrně vyšší stavba karosérie leccos napovídá o možných terénních schopnostech, zvláště když k tomu ještě připočteme přiřaditelný pohon zadních kol s možností pevného uzavření, elektronickou uzávěrkou, mezi nápravy v poměru 50:50 (tlačítkem Lock). jízdu mimo silnice ovšem omezuje světlá výška jen 180 mm a také převisy. S Korandem se jen těžko budete vydávat do rumunských hor, a tak pohon 4x4 využije hlavně za špatných adhezních podmínek nebo na sněhu. Kdo však chce ušetřit necelých padesát tisíc korun, ten může dát přednost možná „dvoukolce“ za 579 900 Kč.
S Korandem se dobře jezdí po silnicích, pěkně drží stopu, malý náklon v zatáčkách vás také možná překvapení, v případě „krizovky“ vypomůže stabilizace ESP. Vyhovovalo nám spíš tužší pérování, které se dobře vyrovná s nerovnostmi, o které není na našich silnicích nouze.
Už v základní výbavě Active je Korando (625 900 Kč) poměrně dobře vybavené – ABS, EBD, ESP, šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný volant, manuální klimatizace, palubní počítač, elektrické ovládání oken, vyhřívané přední okno pod stírači, směrovky LED ve zpětných zrcátkách atd. V druhém stupni Comfort jsme měli navíc mj. 17“kola, parkovací asistent vzadu, kůží potažený volant a řadicí páka, vyhřívaná přední sedadla.
SsangYong Korando nás velice mile překvapilo prakticky po všech stránkách – designem, vnitřním prostorem, jízdními vlastnostmi i výkonným a zároveň hospodárným turbodieselem. A navíc, a to je hodně důležité – je i cenově dostupné. A jestli si někdo řekne – SsangYong žádné kvalitní auto nevyrábí, tak je na omylu. Korando vás přesvědčí o opaku. Až se s ním svezete, tak budete opravdu mile překvapeni.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon: 129 kW (175 k) při 4000/min
Točivý moment: 360 Nm při 2000-3000/min
Rychlost: 179 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10, 0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,9/5,5/6,4 l/100 km
Rozměry: 4410 x 1830 x 1675 mm
Rozvor: 2650 mm
Rozchod kol: 1573/1558 mm
Nájezdové úhly vpředu/vzadu: 22,8/28,2
Světlá výška: 180 mm
Zav.prostor: 486/1312 l
Cena: 659 990 Kč (Comfort)


J.Lasík, 19.5.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar