Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Yeti 1.6 TDI Greenline - úsporně a komfortně

Během čtyř let si Škodu Yeti zakoupilo už 280 tisíc zákazníků a její obliba stále roste. Vyrábí se nejen u nás, ale také v Rusku nebo Číně (tady s rozvorem prodlouženým o 60 mm). Je vidět, že se značka Škoda trefila do černého, nebo snad do bílého? Tím máme na mysli sněžného muže.

Aby škodováci neusnuli na vavřínech, tak se po čtyřech letech rozhodli pro modernizaci, která mezi širokou veřejností rozvířila opět diskuze, ostatně jako u každé novinky. „Jablkem sváru“ je přední maska. Jedni litují, že zmizely kulaté světlomety, které dělaly Yeti zajímavým, jiní s povděkem kvitují novou masku s hranatými světlomety. Právě ty dnes charakterizují modelové řady vozů Škoda. Ovšem, jak hlavní designer Jozef Kabaň naznačil, tak není vyloučené, že se jednou zase vrátí.

K viditelným změnám patří ještě nová kola nebo jiné zadní svítilny a potom hlavně dvě verze. Jednak standardní Yeti nebo Yeti Outdoor.Od sebe je rozeznáte pouze jiným designem předního a zadního nárazníku a bočními lištami u Yetiho v barvě karosérie, u Outdooru z černého plastu. Dokonce i světlá výška 180 mm je u obou stejná. Přední mlhová světla dostala hranatý tvar a jsou umístěna níže v předním nárazníku.

My jsme si vyzkoušeli verzi Greenline se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6 o výkonu 77 kW, další alternativou jsou zážehový 1.2 TSI/77 kW, 1.4 TSI/90 kW, 1.8 TSI/112 kW a dále vznětové 2.0 TDI/81 kW, 103 kW a 125 kW. Provedení 4x4 se dodává pouze s 1.8 TSI/112 kW a se všemi dvoulitrovými turbodiesely.

Nejslabší turbodiesel 1.6 TDI poskytuje výkon 77 kW (105 k) při 4400 otáčkách za minutu a točivý moment 250 Nm vrcholí v rozmezí od 1500 do 2500/min. Turbodiesel se vyznačuje se klidným pozvolným nástupem, po nevýrazných nízkých otáčkách zhruba kolem 1300 je znát první záběr a s rostoucími otáčkami má chuť zrychlovat. Nárůst síly není nikterak ohromující, teprve ve 2500 otáčkách „chytne druhý dech“ a můžete jet svižněji. Měli jsme trochu obavy, jak si poradí s alpskými kopci, ale bez problémů všechny zvládnul. Přitom jsme spotřebu udrželi do 5,4 litru nafty. K výrobcem avizovaným 4,6 litrům se lze přiblížit jen hodně plynulou jízdou. S pětistupňovou mechanickou převodovkou si TDi rozumí dobře, řazení je přesné a jde lehce – prostě na jedničku.

Na asfaltu nás Yeti překvapil výbornými jízdními vlastnostmi, dobře sedí také v rychlých zatáčkách, a to i přes vyšší světlost 180 mm i celkovou výšku 1,7 metru.
Ačkoliv od sebe nerozeznáte model pouze s pohonem předních kol nebo 4x4, tak díky světlé výšce 180 mm zvládnete v pohodě i jízdu po nezpevněných cestách s menšími překážkami. Omezujícím faktorem je menší výkon motoru.

Ztvárnění interiéru se nese v duchu současných modelových řad. Jeho předností je variabilita, kdy zadní tři sedadla můžeme díky systému Vario Flex nezávisle posouvat, opěradla sklápět, vyklápět dopředu, případně i vyjmout nebo dvě krajní posunout více k sobě. V předních sedadlech se sedí komfortně a pohodlně, ostatně to je u škodovek zvykem. Podle nastavení zadních sedadel se mění objem zavazadlového prostoru ze 405 l, respektive 510 litrů, až na 1 760 litrů při dvoumístné konfiguraci.

Yeti je prvním modelem značky, který může být na přání vybaven systémem Optical Parking Assistant (zadní parkovací kamerou). Poprvé je Yeti vybaven nejnovější generací parkovacího asistentu Automatic Parking Assistant. S ním Yeti zacouvá do mezer podélně i příčně k vozovce; z podélných mezer pak také automaticky vyjede. Dále slaví premiéru bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY.

Už první generace SUV značky Škoda se určitě povedla po všech stránkách, a to samé platí o jejím nástupci, který ovšem posouvá laťku ještě výš. Najdete v něm komfort a pohodlí, variabilitu, prostorný interiér, skvělý výhled i výborné jízdní vlastnosti. A to nemluvíme o kvalitních materiálech a špičkovém dílenském zpracování, na které jsme si už zvykli.

Cenově se Yeti Greenline pohybuje od 439 900 Kč (Active) přes zlatou střední cestru 494 900 Kč (Ambiente) až po luxusní 544 900 Kč (Elegance). Podrobný popis výbav a paketů najdete na
http://www.skoda-auto.cz/SiteCollectionDocuments/skoda-auto/ke-stazeni/novy-yeti-cenik.pdf




Základní
technické údaje

Škoda Yeti 1.6 TDI 4x2 Greenline
Typ: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 77 kW (105 k) při 4400/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500 – 2500/min
Zrychlení 0-100 km/h: 12,14 s
Rychlost: 176 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,2/4,2/4,6 l/100 km
Rozměry: 4222 x 1793 x 1691 mm
Rozvor: 2 578 mm
Zav.prostor 405/1760 l
Cena: 544 900 Kč (Elegance)




J.Lasík 1.8.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar