Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI - sázka na jistotu

Auto do nepohody, tak bychom mohli stručně charakterizovat Octavii Scout, odvozenou původně od modelu Octavia 4x4. První generace přišla na svět v roce 2007, tedy o dva roky dřív než „offroadovější“ model Yeti.

Oproti klasickému kombi vypadá Scout určitě zvnějšku mnohem lépe. Na atraktivním designu se podepsaly hlavně ochranné plasty karosérie v černé barvě nebo nyní podstatně decentnější stříbrný přední i zadní kryt podvozku. Vůbec celá příď vypadá nyní mnohem lépe než u předchozí generace.

Jak jsme se už mohli mnohokrát přesvědčit při prezentacích, Octavia Scout 4x4 zvládne v terénu hodně, možná víc, než bychom čekali. Výtečné schopnosti ale omezuje poměrně dlouhý přední a zadní převis, a tak musíte dávat pozor, abyste podvozkem nedřeli o zem. Světlá výška 171 mm (zhruba o 32 mm víc než u klasické Octavie) je na jízdu po horších cestách dostačující.

Je třeba mít na paměti, že Scout není žádný offroad, a těžko se s ním budete vydávat do rumunských hor na expedici. Ale výborně poslouží tam, kde jsou horší kamenité cesty anebo na zasněžených cestách. Vzhledem k tomu, že v době testu se několikrát změnilo počasí, tak jsme měli ideální možnost porovnat jízdu na prakticky na jakémkoliv povrchu, včetně rozbahněné cesty. Nikdy nás nenechala „ve štychu“.

Sílu na přední kola přenáší osvědčená mezinápravová spojka Haldex páté generace, jenž dokáže v případě potřeby bleskově připojit pohon zadních kol, ještě dřív než si to uvědomíte a postřehnete. Na okamžik připne pohon zadních kol i v zatáčkách.
Pro Octavii Combi Scout nabízí výrobce buď zážehový čtyřválec 1.8 TSI /132 kW nebo přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel s výkonem 110 kW v případě spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Druhá silnější varianta používá turbodiesel 2.0 TDi ze sportovně laděného modelu RS, ale pouze v kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

My jsme si vyzkoušeli slabší turbodiesel s výkonem 110 kW, který se dodává výhradně s mechanickou převodovkou. S točivým momentem 340 Nm, který je k využití od 1750 otáček až do 3000/min zrychlí z klidu za devět sekund. Tato varianta je dostačující pro méně náročnou klientelu, ale asi za vhodnější pro Scout považujeme silnější diesel. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem šesti litrů na sto kilometrů, při svižnější jízdě. Na německé dálnici při průměrné rychlosti 99 km/h ukazoval palubní počítač spotřebu 5,9 litru nafty.

V interiéru, který je shodný s ostatními Octaviemi, jsme objevili snad jen nový dekor. Přístroje jsou přehledně uspořádané a dobře čitelné. Potěší i vyšší pozice sezení, což umožnila větší světlost. Zavazadlový prostor má objem 610 litrů, respektive 588 litrů, pokud si za 1600 Kč přikoupíte rezervu. Rozhodně doporučujeme, protože nikdy nevíte, co se může na cestě přihodit a s lepicí sadou moc daleko nedojete.

Verze Scout se dodává pouze v jediné výbavě, které v podstatě vychází z třetí a zároveň i nejvyšší výbavy klasické Octavie (pokud nepočítáme Laurin Klement). Mimo jiné zahrnuje systémy ABS/EBD, ASSR, ESP, devět airbagů, asistent rozjezdu do kopce, dvouzonovou klimatizaci Climatronic, kůží obšitý volant, tempomat, vyhřívání předních sedadel atd.
Za to zaplatíte 701 900 Kč v případě slabší testované verze 2.0 TDI, výkonnější provedení s DSG přijde na 735 900 Kč. Ovšem testovaný vůz měl navíc například parkovací asistent, navigaci, čalounění alcantara v kombinaci pravé a umělé kůže, elektrické panoramatické střešní okno, elektrické nastavení předních sedadel atd. Pak se vám cena vyšplhá mnohem víc, což je ale pořád méně než třeba Subaru Outback nebo Audi A6 Allroad.

Příplatková výbava zahrnuje Adaptive Cruise Assistant (adaptivní tempomat), Intelligent Light Assistant (asistent dálkových světel), Automatic Parking Assistant (parkovací asistent), Traveller Assistant s identifikací dopravních značek, systém automatického zamykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System) a Optical Parking Assistant (parkovací kamera).


Seznam doplňků najdete na:

http://www.skoda-auto.cz/SiteCollectionDocuments/skoda-auto/ke-stazeni/octavia-cenik.pdf

Octavia
Scout nás ani v nejmenším nezklamala, mor je dostatečně výkonný a zároveň hospodárný, interiér přívětivý, sedadla pohodlná i na dlouhé cesty (ani po 700 kilometrech jsme vystoupili odpočatí), o velikosti zavazadlového prostoru ani nemluvě. A k tomu ještě pohon všech kol. Octavia Scout je prostě sázka na jistotu.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3500 – 4000/min
Točivý moment: 340 Nm při 1750-3000/min
Rychlost: 207 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s
Spotřeba: 5,6/4,3/4,8 l/100 km
Rozměry: 4695 x 1814 x 1465 mm
Rozvor kol: 2686 mm
Rozchod: 1549/1520 mm
Objem zav.prostoru: 610/1740 l
Cena: 701 900 Kč



J.Lasík 11.8.2016


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar