Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI - nikdy nezklame

Jen tři výrobci nabízejí kromě běžných sériových modelů také jejich deriváty určené spíš pro volný čas. U VW je označují jako Cross, u Peugeotu jako Outdoor a u Škody jako Scout. Toto označení se poprvé objevilo u Roomsteru, následovala Fabia a nakonec i Octavia.

Ovšem řekli bychom, že pouze u Octavie má Scout své opodstatnění. Jako jediná je totiž vybavena pohonem všech kol, a tak může směle vyrazit na nezpevněné cesty nebo do lehčího terénu. My jsme tu možnost bohužel neměli, protože v době testu byla Česká republika zasypána sněhem, a tak jsme si mohli o nějakých „terénních“ vložkách nechat jen zdát, pokud jsme nechtěli riskovat uvíznutí v hlubokém sněhu.
Zato jsme se přesvědčili, že Octavia Scout si skvěle poradí s cestami v zimě s neudržovaných. Může za to větší světlost 179 mm a hlavně pohon všech kol čtvrté generace s mezinápravovou spojkou Haldex. Díky ní se nejen bleskově přiřadí pohon zadních kol, ale dokáže až 85 procent síly přenést na jedno kolo. Jízdu podporuje ještě asistent rozjezdu v prudkém kopci hill holder.
Octavii Scout, která vloni prošla faceliftem, můžete mít buď se zážehovým čtyřválcem 1.8 TSI nebo vznětovým přeplňovaným čtyřválcem TDI, ještě však se systémem čerpadlo/tryska. Nejde v žádném případě o špatný motor, naopak vždy vynikal svoji hospodárností. Ale Scout by si jistě zasloužil už novější generaci TD s přímým vstřikem common-rail. To je snad jediná malá vada na kráse, ale určitě nebude dlouho trvat a pod kapotou se objeví.
Svým výkonem 140 k je stávající 2.0 TDI dostačující i pro svižnější jízdu. Rozhodně potěší spotřebou, která se v náročných zimních podmínkách pohybovala na silničkách Kokořínska a východní části Českého středohoří mezi 6 až 6,5 litry nafty na sto kilometrů. Výtku nemáme ani k šestistupňové mechanické převodovce, jejíž řazení jde zlehka a přesně.
Po faceliftu vypadá Octavia Scout určitě lépe než první generace, zvláště díky masce s mřížkou s 19 lamelami a černými nárazníky s ochrannou stříbrnou lištou ve spodní části. Tím získala na robustnosti. Nárazníky plynule přecházejí do černých lemů blatníků na které navazují ochranné boční lišty a zvýrazněné prahy s černým platem. S těmito úpravami a chráněným podvozkem se nemusíte bát vyjet na kamenité nebo šotolinové cesty.
Škoda Octavia Scout se dodává pouze v jedné výbavě, v níž najdeme mj. šest airbagů, ABS/EBD, ASR/MSR, ESP, Hill holder, projektorové halogenové světlomety, dvouzónovou klimatizaci Climatic, malý kožený paket (volant, hlavice řadicí páky), tempomat, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla. Pokud byste chtěli mít výbavu jako testovaný automobil, potom si musíte připlatit například za xenony (22 400 Kč), mlhovky s Corner funkcí (2500 Kč), elektrické střešní okno (20 100 Kč), parkovací asistent vzadu (9100 Kč) nebo vpředu i vzadu (17 100 Kč), navigaci Columbus (53 940 Kč), mezipodlahu zavazadlového prostoru (4200 Kč).
Škoda Octavia Combi Scout představuje vhodné doplnění modelové řady a jak ukazují prodejní čísla, svoji klientelu si našla. Ideální osobní kombi pro ty, kteří mají své chaty nebo chalupy na hůře dostupných místech. Nejenže ledacos projede, a s malou spotřebou, ale navíc vypadá elegantně.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750/min
Rychlost: 197 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,0/5,4/6,4 l/100km
Rozměry: 4584 x 1784 x 1533 mm
Rozvor kol: 2578 mm
Zav. prostor: 605/1655 l
Cena: 771 900 Kč



Jind5ich Lasík, 15.3.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar