Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4 - vydařený po všech stránkách

Zatímco německé automobilky se drží spíše konzervativnějšího designu a nadčasového, tak naopak Francouzi každou chvíli překvapí neotřelými tvary, ale i názvy. U Renaultu to byl před časem Captur, nyní jeho větší bratr Kadjar.

Ovšem Kadjar není čistokrevným Renaultem, protože jeho platforma vychází z aliance Renault-Nissan, tudíž z podobných modelů Qashqai nebo X-Trail. Ale koho to dnes zajímá. Navíc proč nevyužít Nissanem léty ověřený systém všech kol. Oproti jiným systémům jeho výhoda spočívá v tom, že si sami můžete otočným ovladačem navolit buď pohon předních kol (2WD), samočinné připojování zadních kol (AUTO nebo napevno (Lock).

Verze 4x4 se dodává výhradně se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1,6 litru a s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. A právě ten jsme si vyzkoušeli. Pokud někomu stačí „dvoukolka“, ten se může rozhodnout mezi zážehovým 1.2 TCi/130 k) a turbodiesely 1.5 dCi/110 k.

Musíme přiznat, že už při prezentaci na nás udělal Kadjar velice dobrý dojem, což se potvrdilo i během testu, kdy jsme s vozem najezdili asi 1500 kilometrů po nejrůznějších silnicích. V terénu jsme jej moc trápit nechtěli, neboť velice dobře víme z předchozích testů, co zvládne pohon All Mode v Nissanech.

Renault Kadjar rozhodně zaujme robustním tvarem a plastovými lemy blatníků, do kterých se vejdou kola o velikosti 17 až 19 palců. Ale ještě víc upoutá červenou metalízou, ale i za černou barvou se každý ohlédl, a to nejen na českých silnicích. Přeci jen je Renault Kadjar stále žhavou novinkou.

Celý interiér je zpracován kvalitně, za příplatek 26 000 Kč jsme seděli v kožených sedadlech s výborným bočním vedením a pohodlnými opěrkami. Jen v letošním vedru byly poněkud nepraktické, a asi bychom dali přednost látkovým.
Na délku neměří ani 4,5 metru, což nenapovídá o velkém prostoru uvnitř. Ale Kadjar „klame tělem“. Na všech místech je místa dost a nikdo rozhodně při cestování nebude tísnit. I nad hlavami, byť měl panoramatickou střechu (za 18 000 Kč) zbývalo dost prostoru. A na zadních sedadlech se dospělé osoby posadí komfortně díky rozměrným sedákům.

Zavazadlový prostor má objem 472 litrů, což je o 42 litrů více než u Qashqaie. Po sklopení zadních opěradel se zvětší na 1478 litrů, což je hodnota více než slušná.
Jak jsme už řekli v úvodu, měli jsme možnost vyzkoušet nejsilnější turbodiesel, který dosahuje největšího výkonu 130 k při 4000 otáčkách za minutu. Točivý moment 320 Nm vrcholí už v 1750 otáčkách. Po odstranění drobných nedostatků, zvláště pak turboefektu, musíme motor pochválit, jak pokud jde o dynamiku, tak spotřebu. V průměru nám palubní počítač ukazoval mezi kolem 5,7 až 6 litry nafty na sto kilometrů. Ani jsme nedoufali, že bychom, se mohli dostat na 4,8 litru udávaných výrobcem.

V zatáčkách se chová velice stabilně a zadní víceprvková náprava dobře zvládá nerovnosti, až překvapivě. Musíme se zmínit také o výtečném odhlučnění, na kterém odborníci hodně zapracovali. Zvláště v proudění vzduchu u podběhů kol, pod vozem, kolem zpětných zrcátek a také aktivní klapky před chladičem pustí jen nezbytně nutný vzduch do motorového prostoru.

Nejlevnější Renault Kadjar se prodává v tuto chvíli od 464 900 Kč za verzi TCe/130 v základní výbavě LIFE. Za verzi 4x4 zaplatíte podle výbavy od 634 900 Kč (ZEN) do 749 900 Kč (BOSE).

Renault Kadjar nás nadchnul jak svojí dynamikou, jízdními vlastnostmi, úsporným provozem i neotřelým a zajímavým designem. Myslíme si, že má naději oslovit zákazníky a uspět na českém trhu.




Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,4/4,4/4,8 l/100 km
Rozměry: 4449 x 1836 x 1607 mm
Rozvor kol: 2646 mm
Světlá výška 190 mm
Nájezdové úhly: 18/25
Zav.prostor: 472/1478 l
Cena: 699 900 Kč (1.6 dCi 130 Intens)

J.Lasík 3.9.2015


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar