Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Fluence 2.0 16V Sportway prostě nemá chybu

Renault se v posledních letech zaměřuje hlavně na malé až střední automobily pro široké vrstvy obyvatelstva, a to nejen v Evropě, ale i v Latinské Americe nebo východní Asii. Ačkoliv na sedany čeští zákazníci dlouho neslyšeli, tak v poslední době se začíná situace v tomto měnit, a to zásluhou i Renaultu.

Nejdříve oslovil zákazníky levným modelem Thalia a v roce 2009 o něco větším Fluencem. Hned od začátku byl o něj enormní zájem mezi zákazníky a stále se prodává dobře. Svou roli opět sehrál víc než příznivý poměr ceny a užitné hodnoty. Vždyť už za 264 900 Kč dostanete pětimístný 4,7 metru dlouhý sedan se zavazadlovým prostorem takřka 500 litrů a zážehovým čtyřválcem 1.6. Kde jinde dostanete za tyto peníze podobný automobil?
Fluence v podstatě nahradil sedan v třetí generaci řady Megane, z níž také vychází. Dnes je nabízen se zážehovými motory 1.6/110 k a 2.0/140 k a vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.5 dCi s výkony 90 k a 110 k a ve čtyřech stupních výbavy.
My jsme si vyzkoušeli nejsilnější zážehový dvoulitr bez přeplňování a výkonu 140 k. Pokud si jej pořídíte se sportovním paketem Sportway, potom se design vozu hodně zatraktivní a spíš konzervativní design dostane francouzský šmrnc. Se sportovním bodykitem, který tvoří mj. přední spoiler, boční lištu, zadní spoiler s difuzorem, chromovanou koncovku výfuku, hliníkové pedály, spoiler na zadním víku, čalounění látka/kůže, získáte úplně jiný automobil, a ne žádný levný sedan nižší střední třídy.
Dodejme, že design nevznikl v Evropě, ale v Jižní Koreji, kde také jezdí sesterský model s názvem Samsung SM3.
Od třetí výbavy slouží k otevření vozu a nastartování hand-free karta, kterou je ale lepší nosit v kapse a raději nepoužívat její tlačítka. Jedině tak se vám vždy automobil samovolně uzamkne nebo odemkne, jakmile budete od něj vzdáleni na dva tři kroky. Přístrojová deska je převzatá z modelu Megane výhradně s analogovými budíky a ukazateli, tedy žádné digitální. Naproti tomu za trochu zastaralé považujeme už dnes ovládání radia modulem pod volantem nebo klimatizace, či přepínač tempomatu s omezovačem rychlosti na středovém panelu vedle parkovací brzdy. Ale jak se říká, člověk si zvykne za všechno. Musí mít na paměti, že v tomto případě hraje svou roli cena vozu.
Sedadla jsou široká a pohodlná, vpředu je místa bohatě, stejně jako pro dva vzadu, jen prostřední cestující se musí trošku uskrovnit. Zavazadlový prostor má objem 496 litrů, po sklopení opěradel se sice zvětší, ale musíte počítat s omezeným průchodním otvorem.
Jak jsme se už zmínili Renault Fluence pohání zážehový atmosférický dvoulitr, jehož výkon 140 k vrcholí až v 6000 otáčkách za minutu, do kterých se ani nedostanete. Točivý moment dosahuje svého maxima 195 Nm při 3700/min, a jak jsme poznali, nejlépe se cítí právě nad třemi tisíci. Překvapilo nás výborné odhlučnění, ani na dálnici neproniká dovnitř žádný hluk. V průměru jsme jezdili kolem osmi litrů, ale na silnicích jsme atakovali hranici slušných sedmi litrů.
Nastavení podvozku je měkčí, aby se dobře vypořádal s nerovnostmi. Není divu, protože je laděný pro nekvalitní silnici v regionech, pro které byl Renault Fluence primárně určen. Díky tomu se dobře chová i na našich děravých vozovkách.
Fluence si získává přízeň zákazníků nejen cenou, ale také bohatou výbavou už v základním provedení. Posuďte sami – šest airbagů, systémy ABS, ASR, ESP, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky, tempomat s omezovačem, centrální zamykání, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, radio s CD a MP3 atd. Tohle nikde jinde hned tak nenajdete.
A s výbavou Sportway, která kromě bodykitu zahrnuje navíc například parkovací senzory, podélně a výškově nastavitelný volant, dvouzonovou samočinnou klimatizaci, kartu hands free získáte za 369 900 Kč pěkný sportovně laděný sedan, za kterým se lidé otáčejí. Připlatit musíte za navigaci Carminat Tom Tom nebo vyhřívání sedadel.
Po ujetí necelé tisícovky kilometrů považujeme Renault Fluence za jeden z nejpohodlnějších sedanů své třídy na trhu. Navíc umocněný bohatou základní výbavou a jednoznačně skvělou cenou.


Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 105 kW (140 k) při 6000/min
Točivý moment: 195 Nm při 3750/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,9/6,1/7,9 l/100 km
Rozměry: 4618 x 1809 x 1479 mm
Rozvor kol: 2702 mm
Zav.prostor: 496 l
Cena: 369 900 Kč



J.Lasík 3.10.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar