Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 - kombi bez chyb

Vloni byl Peugeot 308 vyhodnocen jako Auto roku 2014 v provedení hatchback. Teprve v okamžiku předání ceny se na Ženevském autosalonu prezentovalo kombi 308 SW a hned bylo jasné, že bude mířit také hodně vysoko.

A to hned z několika důvodů. Jedním je bezpochyby elegance, neboť svými tvary se řadí mezi nejvydařenější kombi na trhu. Dále nabídkou pohonných jednotek, ale především velikostí zavazadlového prostoru. Tím se stává Peugeot 308 SW vážným soupeřem Škody Octavia.

Nejdříve trochu rozměrů. Oproti hatchbacku je kombi delší o 33 centimetrů, v rozvoru dokonce o 11 centimetrů. V poměru s předchozí generací je o 8 cm delší, v rozvoru o 2 cm. Ale na výšku se kombi snížilo o 65 cm, což se projevilo zvnějšku ve vyvážených proporcích, uvnitř pak v menším prostoru nad hlavami. Zdálo by se tedy, že centimetry půjdou k dobru pohodlí cestujících na zadních sedadlech. Ale není to tak úplně pravda, místa pro kolena je akorát, a to i díky posunutí zadních sedadel o 29 mm.

Ukázalo se, že hlavní prioritou je velikost zavazadlového prostoru. S lepicí sadou má kufr objem 610 l (556 l + 54 l), s rezervou je o něco menší. Jeho rozměry jsou 106 x 104 mm, výška k roletě 49 mm. Je dobře využitelný, k upevnění nákladu slouží mj. oka, která můžeme posouvat v celé délce. Za podběhy jsou ještě praktické kapsy. Po sklopení opěradel vznikne úplně rovná podlaha a objem naroste až na 1660 mm. Hrana ložného prostoru je ve výšce 600 mm, tedy v úrovni podlahy. Zadní stěna se vyklápí dostatečně vysoko, a tak nehrozí bolestivý kontakt s hlavou.

Přístrojová deska se prakticky zbavila většiny zbytečných tlačítek a ovladačů. Informační, navigační i řídicí soustava se tak ovládá intuitivně pouhým dotykem příslušných symbolů na 9,7“ displeji.

Pro kombi 308 SW si můžete zvolit z bohaté nabídky pohonných jednotek. Tvoří ji zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 Pure Tech s výkonem 110 k a 130 k a čtyřválec 1.6 THP/156 k. Ze vznětových přeplňovaných motorů můžete vybírat mezi 1.6 HDI/92 k, 1.6 e-HDI/115 k, 1.6 Blue HDI/100 k a 120 k nebo nejsilnějším 2.0 Blue HDi s výkonem 150 k.

My jsme zvolili silnější z tříválců 1.2 Pure Tech s výkonem 130 k při 5500/min a ve spojení se šestistupňovou samočinnou převodovkou EAT6, která se dodává ještě 2.0 Blue HDI/130 k. Točivý moment 230 Nm vrcholí už v 1750 otáčkách za minutu. Potěší dobrým zátahem už od nízkých otáček, zhruba už od 1500/min, kdy až do 3500/min poskytuje pětadevadesát procent síly. Proto není třeba jej zbytečně vytáčet. Tato verze je podle výrobce zhruba o sto kilogramů lehčí než ostatní, což se projeví na slušné dynamice (ani podle jízdy ani podle zvuku nepoznáte, že máte jen tři válce) a hlavně velice přijatelnou spotřebou. My jsme jezdili v průměru kolem šesti litrů benzinu na sto kilometrů. A nijak jsme se neloudali.

Trochu zbytečné nám připadalo tlačítko Sport (za příplatek), vedle elektrické brzdy. Po jeho stisknutí se přístrojový panel přepne do červené barvy, řízení ztuhne, zrychlí se reakce na sešlápnutí pedálu plynu a do interiéru přes reproduktory proniká sportovnější zvuk. My jsme režim sport prakticky nepoužívali, jen jsme jej vyzkoušeli ze zvědavosti.

K nejvyšší výbavě lze za příplatek objednat například parkovací systém Park assist (přední + zadní parkovací senzory) + sledování mrtvého úhlu za 10 000 Kč. Pokud chcete k tomu ještě couvací kameru a navigaci potom si připravte 22 000 Kč. Bezklíčkový přístup do vozu i startování, klíče s dálkovým ovládáním a zásuvka 230 je za 12 000 Kč. Vůz měl i sportovní sedadla s koženým čalouněním (kůže Club), kapsy na zadní straně předních sedadel, mechanické bederní nastavení sedadla řidiče a přední vyhřívaná sedadla za 40 000 Kč (jen vyhřívaná sedadla za 8000 Kč). Driver assistance Pack (aktivní tempomat + distance alert + upozornění na riziko srážky + automatické nouzové brzdění) zaplatíte 12 000 Kč. Už zmíněný a podle nás i zbytečný systém Driver sport Pack (motorizace 1.2 Puretech 130 k a 2.0 HDi s manuální převodovkou) stojí 11 000 Kč.
Peugeot 308 SW se prodává v ceně od 412 000 Kč v základní výbavě Access (1.2 PureTech 1.2/110 k), respektive 407 000 Kč (1.6 HDi/92 k.) Testovaný model v třetím stupni výbavy Allure a se samočinnou převodovkou na 534 500 Kč.

Nejnovější přírůstek patří podle nás k nejzdařilejším kombi své třídy. Očekává se, že třetina prodejů z řady 308 bude představovat právě kombi. Bodovat bude zejména zavazadlovým prostorem, hospodárnými motory a také designem. Pochvalovali jsme si i pohodlnou klidnou jízdu, přesně takovou, jakou očekáváme od rodinného kombi.



Základní technické údaje

Motor: Zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Rychlost: 198 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,7 s
Spotřeba (město/mimo město.): 6,5/4,4/5,2 l/100 km
Rozměry: 4585 x 1904 x 1470 mm
Rozvor: 2730 mm
Zav.prostor: 610/1660 l
Cena: 534 500 Kč (1.2 PureTech Allure)


J.Lasík 7.1.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar