Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 1.6 e-HDi má šanci uspět

Už v roce 1983 nabídl Peugeot model 205, který se stal vzorem malých hatchbacků na dlouhá léta, až do roku 1997. Za tu dobu jich bylo vyrobeno 5,5 milionu. Dnes má ve svém portfoliu každá automobilka malý automobil. Ještě úspěšnější byl jeho nástupce – 206, který si zakoupilo 7,7 milionů zákazníků.

Poslední v řadě – 207, ale zaznamenal pád na 2,3 milionu prodaných automobilů, což bylo zčásti dáno i tím, že malé hatchbacky už nebyly výsadou jen Francouzů. Navázat na úspěchy a získat zpět vedoucí postavení v segmentu má za úkol Peugeot 208, jenž se nedávno objevil i na našem trhu. Úkol není ale jednoduchý, neboť tyto vozy představují dnes 40 procent trhu a konkurence je velká.
Francouzi si dali hodně záležet, aby získali ztracené pozice zpátky. Po ujetí asi tisícovky kilometrů jsme nabyli přesvědčení, že by se jim to ale mohlo podařit. Model 208 je vydařený po všech stránkách.
Nenavazuje na předchozí model, ale jedná se o nový automobil s líbivým designem s moderními detaily hlavně na přídi, zajímavým tvarem zadních svítlilen i moderním pojetím kol. Přestože se celkově nepatrně zmenšil, na délku o 8 centimetrů, tak rozvor zůstal stejný a uvnitř jsme se rozhodně necítili stísněně.
Vpředu mohou sedět i vyšší postavy pohodně, ani vzadu dvě osoby nebudou trpět, i když hodně záleží na poloze předních sedadel. Vzhledem k tomu, že testovaný vůz byl v nejvyšší výbavě Allure, tak jsme si pochvalovali i perfektní bočné vedení sedadel. Posunutím kol do rohů karosérie zbylo ještě 311 litrů na zavazadlový prostor.
Nový je nejen vnější design, ale i přístrojová deska, jejíž tvar a uspořádání se nám hodně zamlouvaly. Jednou z novinek je chytrý barevný dotykový displej, který šetří tlačítka a ovladače. Když si připlatíte ještě 10 000 Kč, tak poslouží i pro navigaci. Slyšeli jsme také kritiku, že věnec volant zakrývá údaje displeje mezi budíky a je třeba jej dát do nejnižší polohy. My jsme ten problém neměli, tak nevíme. Kdo si nevěří při couvání, ten si může zakoupit parkovací senzory za sedm tisíc korun. Marně byste ale hledali přehrávač CD. Je totiž uložen netradičně ve schránce před spolujezdcem, kterou tak zaplňuje z větší části a nevejde se vám tam ani návod k obsluze.
Zákazník si ,může vybrat ze zážehového tříválce 1.2 VTi/82 k nebo čtyřválců 1.4 VTi/95 k a 1.6 VTi/120 k. Z dieselů jsou na výběr 1.4 HDi/60 k a 1.6 e-HDi ve výkonových variantách 92 k a 115 k. V našem případě jsme sáhli asi po nejoblíbenějším turbodieselu 1.6, ale v silnějším provedení. Dodává se výhradně se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a v nejvyšší výbavě Allure.Výkon 84 kW i točivý moment 270 Nm stačí v pohodě na zrychlení pod deset sekund i největší rychlost 190 km/h. Navíc se vyznačuje velice hospodárným provozem, ke kterému přispívá mj. mikrohybridní technologie e-HDi pro start stop, jenž se vypíná při rychlosti do 20 km/h, ale klimatizace, posilovač nebo radio fungují dál. Místo startéru využívá reverzibilní alternátor, který dokáže „nahodit“ motor za 0,4 s bez vibrací, jen sešlápnutím pedálu. S jeho použití udává výrobce spotřebu ve městě nižší až o 15 procent. Motor je živý, zatahuje od nějakých 1800 otáček za minutu, kdy můžete využít sílu až 285 Nm (s funkcí overboost).V průměru jsme jezdili kolem pěti litrů ale při výletním tempu a s lehkou nohou se dostanete i o jeden litr níž. Jak jsme se zmínili, spotřebu ovlivňuje i lehká konstrukce, vůz je zhruba o sto kilogramů lehčí než předchůdce a to je už znát.
Jediné, co „dvěstěosmička“ převzala z 207 je podlahová plošina s vlečenými rameny a torzní příčkou vzadu, zatímco vpředu je McPherson.
Cena 395 000 Kč je na malý hatchback možná víc než bychom předpokládali, ale na druhou stranu úměrná bohaté výbavě. Oproti oběma nižším výbavám Access a Active dostanete mj. navíc hliníková 16“L kola, mlhovky s funkcí corner, dvouzonovou automatickou klimatizaci, zatmavená zadní okna, diodová denní světla, dešťový a světelný senzor, kožený volant. Ale s podivem nikoliv elektrické ovládání zadních oken, které je společně s elektrickými sklopnými zrcátky v nabídce za 9000 Kč. To bychom nečekali.
Nejlevnější verze 1.2 Access (třídveřová) přijde na 235 000 Kč, pětidveřová je o 15 000 Kč dražší, ceny dieselů začínají na 290 000 Kč (1.4 HDi Access) a v základní výbavě dostanete mj. šest airbagů, systémy ABS, ESP, ASR nebo palubní počítač.
I když je konkurence v segmentu malých automobilů hodně velká, tak se domníváme, že Peugeot 208 má šanci vyhoupnout se opět na výsluní. Zákazníka zaujme designem, hospodárnými motory, kvalitou i cenou.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 84 kW (115 k) při 3600/min
Točivý moment: 270 Nm při 1750/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,6/3,4/3,8 l/100 km
Rozměry: 3962 x 1739 x 1471 mm
Rozvor: 2538 mm
Zav.prostor: 311/1152 l
Cena: 395 000 Kč (1.6 e-HDi Allure)


J.Lasík, 2.8.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar