Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 1.4 HDi jezdí za pět litrů

Francouzi si dali hodně záležet, aby získali ztracené pozice v prodeji malých vozů zpátky. Po ujetí asi tisícovky kilometrů jsme nabyli přesvědčení, že by se jim to ale mohlo podařit, byť konkurence je hodně veliká. Model 208 považujeme za hodně vydařený po všech stránkách.

Vloni na trh uvedený Peugeot 208 nenavazuje na předchozí model, ale jedná se o nový automobil s líbivým designem s moderními detaily hlavně na přídi, zajímavým tvarem zadních svítilen. Přestože se celkově nepatrně zmenšil, na délku o 8 centimetrů, tak rozvor zůstal stejný a uvnitř jsme se rozhodně necítili stísněně.
Vpředu mohou sedět i vyšší postavy pohodně, ani vzadu dvě osoby nebudou trpět, i když hodně záleží na poloze předních sedadel. Vzhledem k tomu, že testovaný vůz byl ve výbavě Active, tak jsme si pochvalovali i perfektní boční vedení sedadel. Skoro jako ve sportovním voze, který připomíná i volant malého průměru. Posunutím kol do rohů karosérie zbylo ještě 311 litrů na zavazadlový prostor.
Nový je nejen vnější design, ale i přístrojová deska, jejíž tvar a uspořádání se nám hodně zamlouvaly. Jednou z novinek je chytrý barevný dotykový displej, který šetří tlačítka a ovladače. Když si připlatíte ještě 10 000 Kč, tak poslouží i pro navigaci. Slyšeli jsme také kritiku, že věnec volant zakrývá údaje displeje mezi budíky a je třeba jej dát do nejnižší polohy. My jsme ten problém neměli, tak nevíme. Parkovací asistent je za 7000 Kč a umí automobil zaparkovat i vyparkovat. Raritou v této třídě je rovněž dvouzonová klimatizace za příplatek 10 000 Kč či diodové osvětlení. Marně byste ale hledali přehrávač CD. Je totiž uložen netradičně ve schránce před spolujezdcem, kterou tak zaplňuje z větší části a nevejde se vám tam ani návod k obsluze.
Zákazník si, může vybrat ze zážehového tříválce 1.0/ 68 k nebo 1.2 VTi/82 k nebo čtyřválců 1.4 VTi/95 k a 1.6 VTi/120 k. Z dieselů jsou na výběr 1.4 HDi/68 k a 1.6 e-HDi ve výkonových variantách 92 k a 115 k. V našem případě jsme pro test zvolili vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.4 HDi, jehož osmiventilová historie spadá až do roku 2002. Dodává se s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou.
Přestože je postaršího data, ale během doby modernizovaný, tak výkon 68 k i točivý moment 160 Nm stačí na pohodové běžné ježdění s nízkou spotřebou paliva. Je kultivovaný a dobře odhlučněný. Nám se dařilo jezdit v průměru něco málo přes pět litrů na sto kilometrů.
Jediné, co „dvěstěosmička“ převzala z 207 je podlahová plošina s vlečenými rameny a torzní příčkou vzadu, zatímco vpředu je McPherson. „Dvěstěosmička“ se řídí hezky, jen na nerovnostech občas lehce odskočí záď.
Cena verze 1.4 HDI se dnes pohybuje po slevě na 313 000 Kč, což je úměrné bohaté výbavě. Nejlevnější verze 1.0 Access (třídveřová) přijde v současné době na 214 000 Kč, pětidveřová je o jen 3000 Kč dražší, ceny dieselů začínají na 273 000 (3D Access), resp. na 288 000 Kč (5D Access). Vůz v druhé výbavě Active zahrnoval mj. šest airbagů, systémy ABS, ESP, ASR, palubní počítač, tempomat, mlhovky, elektricky ovládaná přední okna, manuální klimatizaci atd.
I když je konkurence v segmentu malých automobilů hodně velká, tak se domníváme, že Peugeot 208 má šanci vyhoupnout se opět na výsluní. Zákazníka zaujme designem, hospodárnými motory, kvalitou i cenou.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1398 cm³
Výkon: 50 kW (68 k) při 4000/min
Točivý moment: 160 Nm při 1750/min
Rychlost: 163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,4/3,4/3,8 l/100 km
Rozměry: 3962 x 1739 x 1471 mm
Rozvor: 2538 mm
Zav.prostor: 311/1152 l
Cena: 313 000 Kč (1.4 HDi Active)



J.Lasík 3.5.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar