Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Movano Van L2H2 - rozmanitá nabídka

Uspět na trhu užitkových automobilů není vůbec jednoduché, neboť nabídka je hodně pestrá. Prim už mnoho let hraje Ford Tranzit, a jeho pozici by rády ohrozily mj.Renault Master, Opel Movano, Peugeot Boxer, Citroën Jumpy nebo Volkswagen Crafter.

My jsme si chtěli zjistit, jak velkou šanci uspět si v konkurenci má právě Opel Movano. Zatímco Ford jde od začátku vlastní cestou, tak Němci se dali dohromady s Francouzi a vyvinuli Renault Master představený poprvé v roce 1998 a Opel Movano, které přišlo na svět o rok později. Nutno ale ještě dodat, že výroba probíhá výhradně ve Francii.
V současné době je na našem trhu druhá generace Movana. Zvolili jsme jakousi zlatou střední cestu – to znamená s délkou 5,5 metru a s rozvorem 3,6 metru. Zákazník může totiž vybírat ze tří rozvorů od 3,18 do 4,33 m, čtyř délek karosérie (5,05 až 6,85) stejně jako čtyř délek ložného prostoru (2,58 až 4,38 m), tří výšek skříně (1,7 až 2,17 m) a objemu od 8 do 17 metrů krychlových.
Můžete si i vybrat jestli chcete verzi s pohonem předních nebo zadních kol a na výběr jsou i tři výkony 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) nebo 107 kW (146 k). Všechny jsou kombinovány se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou jediného vznětového přeplňovaného čtyřválce se vstřikováním common rail objemu 2,3 litru. A to mluvíme stále jen o skříňové dodávce.
Vůz poháněl nejsilnější turbodiesel o výkonu 146 k při 3500 otáčkách za minutu. Točivý moment 350 Nm, který je k využití od 1500 do 2750 otáček, v pohodě stačí na svižnou jízdu s prázdným vozem, ale ani s naloženým vozem nebudete brzdnou provozu. V průměru se spotřeba pohybovala maximálně do devíti litrů.
Nákladový prostor, v našem případě o délce 3100 mm, šířce vpředu 1765 mm, mezi podběhy 1350 mm a s výškou 1890 mm, je dobře přístupný zadními křídlovými dveřmi nebo bočními posuvnými na pravé straně vozu.
Sedadlo řidiče, bohatě nastavitelné ve všech směrech, je samostatné, zbývající dva cestující mají k dispozici pohodlnou lavici. V interiéru bylo vše podřízeno ergonomii, která je na jedničku. Řadicí páka je hned vedle volantu, dráhy řazení krátké a přesné. Všechny přístroje a ovladače jsou přehledně uspořádané. Jen displej radia je umístěn trochu nezvykle na místě vnitřního zpětného zrcátka. Testované Movano bylo navíc vybaveno paketem Office, který zahrnuje samé praktičnosti potřebné při podnikání. Například výsuvným držákem na písemnosti v palubní desce, otočným stolkem v zadní straně sklopného prostředního opěradla lavice, kapsou ve dveřích nebo krytou odkládací schránkou velikosti A4 na palubní desce.
Opel Movano se ovládá stejně jako osobní automobil a vůbec vám nepřipadá, že řídíte dodávku. Jen musíte mít pořád na paměti délku vozu a dávat velký pozor při couvání, i když máte velká zpětná zrcátka. Odhad je v tomto případě důležitější než cokoliv jiného.
V základní výbavě najdeme mj. airbag řidiče, elektronický systém proti krádeži s detekcí neoprávněného vniknutí, selektivní zamykání dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, vytápění, radio ,kotevní úchyty na podlaze.
Vyplatí se připlatit 3500 Kč za parkovací asistent, ESP přijde na 7000 Kč, mlhovky stojí 3000 Kč a tempomat s omezovačem rychlosti včetně palubního počítače stojí 3 300 Kč.
Opel Movano najde uplatnění především v podnikatelské sféře a rozvážkové přepravě zboží. Ceny se pohybují od 538 900 Kč bez DPH (verze L1H1/100 k), respektive od 548 067 Kč za verzi L2H2 se stejnou motorizací. Testované provedení s nejvýkonnějším turbodieselem stojí 575 8900 Kč bez DPH. si mohli vyzkoušet. Musíme říct, že Movano nás překvapilo hlavně jízdními vlastnostmi a kultivovaným motorem.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2299 cm³
Výkon: 107 kW při 3500/min
Točivý moment: 350 Nm při 1500-2750/min
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,0/8,6/9,4 l/100 km
Rozměry: 5548 x 2070 x 2500 mm
Rozvor kol: 3682 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu: 1750/1730 mm
Hmotnost poh./užitečná: 1890/1410 kg
Cena: 575 900 Kč bez DPH (L2H2/146 k)

J. Lasík, 29.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar