Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Elegance v zimě

Opel Corsa 1.3 CDTi EcoFlex - jezdí hodně úsporně

Dnes už pomalu každý přední výrobce má ve svém portfoliu alespoň jeden ekologický model vykazující nízké emise CO i spotřebu. Opel nabízí Corsu EcoFlex se spotřebou 3,7 litru nafty na 100 km. Byli jsme zvědavi, jestli je reálné této hranice dosáhnout.

Snad každý ví, že údaje výrobce jsou výsledkem laboratorních měření za daných podmínek a není prakticky reálné této hodnoty dosáhnout nebo ji dokonce ještě snížit, jak to dokáží i někteří novináři. Ale přiblížit se k této spotřebě už reálné je, ovšem nejvíc záleží na způsobu jízdy.
Opel Corsu poháněl přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.3 CDTi o výkonu 95 k a točivém momentu 190 Nm, jenž můžeme využívat v hodně širokém rozsahu otáček od 1750 do 3250/min. Díky modernizaci a turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek klesla spotřeba o deset procent, zatímco výkon se zvýšil o 27 procent. Vyznačuje se klidným a kultivovaným chodem, nejvíce o sobě dá znát zhruba ve dvou tisících otáček, která se „probudí“ turbo a vydrž nám až do tří tisíc.
S vozem jsme ujeli 1300 kilometrů s průměrnou spotřebou pod 5 litrů, přesně 4,8 l/100 km. Výsledek považujeme za výborný, neboť část trasy vedla po německé dálnici Chemnitz – Bad Hersfeld a zpět s průměrnou rychlostí 115 km/h. Pokud nebylo dopravní omezení, potom rychlost neklesla pod 140 km/h. A ani na běžných silnicích jsme se neloudali. Ovšem na druhou stranu, když jsme chvíli udržovali rychlost 100 km/h, potom palubní počítač ukazoval průměr 4 litry/100 km, což se už hodně přibližuje údaji avizovaném výrobcem. Záleží jen na řidiči, jaký způsob jízdy upřednostní.
Každý výrobce dospěje k nízké spotřebě jinou cestou. Opal prakticky jen použitím pětistupňové přímo řazené převodovky s delšími převody. To však vyžaduje častější řazení. Dále byl podvozek snížen o 20 mm jako u sportovně laděných modelů GSI a OPC a použity 14“ kola s vysokoprofilovými pneumatikami 175/70 s nízkým valivým odporem. Zřejmě díky těmto pneumatikám trochu utrpěly jízdní vlastnosti, vůz se chová v extrémních situacích více nedotáčivě, ale zase ne nikterak výrazně. Naopak tvrdší podvozek se dobře vypořádá s nerovnostmi vozovek.
Letos v zimě prošla Corsa faceliftem, při němž se však vzhled změnil jen minimálně. Vlastně ani nebyl důvod jej měnit, protože její tvary jsou stále atraktivní a svým způsobem tak trochu připomínají malé kupé. Ani k interiéru nemáme žádné výhrady, všechno tam, kde má být, sedadla jsou komfortní se slušným bočním vedením a celkové zpracování je na vysoké úrovni. Řadicí páka padne dobře do ruky a řezní jde zlehka a přesně.
Kromě testované verze 1.3 CDTI najdeme v nabídce ještě zážehový tříválec 1.0 (48 kW/65 k) a čtyřválce 1.2 (63 kW/85 k) a 1.6 (110 kW/ 150 k) a vznětové přeplňované 1.3 CDTi (55 kW/75 k) a 1.7 CDI (96 kW/130 k).
Ve výbavě Enjoy najdeme mj. airbag pro řidiče a spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a okna předních dveří, manuální klimatizaci, rádio CD30 s CD přehrávačem, sedadlo řidiče výškově nastavitelné.
Opel Corsa s turbodieselem 1.3 o výkonu 90 k je hodně úsporný automobil, s nímž lze však jet i pěkně svižně, aniž by spotřeba přesáhla hranici pěti litrů nafty. Ve výbavě Enjoy přijde na zajímavých 311 800 Kč a určitě nezklame.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1248 cm³
Výkon: 70 kW (95 k) při 4000/min
Točivý moment: 190 Nm při 1750-3250/min
Rychlost: 177 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,6/3,2/3,7 l/100 km
Rozměry: 3999 x 1737 x 1488 mm
Rozvor: 2511 mm
Zav.prostor: 285/1100 l
Cena: 311 800 Kč (1.3 CDTI Enjoy)

J.Lasík, 8.11.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar