Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Combo Combi 1.3 CDTi v prodloužené verzi

Až dosud vycházely vozy Opel Combo z modelu Corsa „přiroubováním kufru“, nyní je všechno jinak. Nová generace Combo je totiž v podstatě licenčně vyráběný Fiat Doblo, který je také prvním výsledkem kooperace koncernů General Motors a Fiat.

Oba modely se od sebe liší pouze v detailech, respektive v novém předním nárazníku s omezeným počtem černých ploch a také maska je stylizovaná v duchu současných modelů Opel.
Opel Combi se vyrábí jako užitková skříňová dvoumístná dodávka s dvěma různými rozvory (2775 a 3105 mm) a ve dvou výškách (1850 a 2100 mm) nebo jako osobní Combi, rovněž ve dvou délkách. A buď pro pět nebo sedm osob.
K testu nám byla nabídnutá osobní prodloužená verze s pěti sedadly a vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.3 CDTi. Ale můžete si zvolit i kratší provedení se zážehovým čtyřválcem 1.4 (95 k) nebo dalšími vznětovými jednotkami – 1.6 CDTi (90 k a 105 k) a 2.0 CDTI (135 k).
Nejslabší turbodiesel není rozhodně špatný, ale jeho 90 k a točivý moment 200 Nm v 1500 otáčkách za minutu v prodloužené verze nejsou asi právě šťastným řešením. Asi bychom spíš zvolili jeden ze dvou silnějších turbodieselů, zvláště kdybychom měli jezdit minimálně ve čtyřech a ještě s nákladem. My jsme najezdili ve dvou 1600 kilometrů, přičemž většina vedla po dálnicích, kde jsme se pod 7 litrů na 100 kilometrů prakticky nedostali. A to jsme jezdili maximálně do 130 km/h, ale spíš jen „stodvacet“. Po běžných silnicích lze spotřebu snížit minimálně o jeden litr.
Naopak nás potěšilo, že v této verzi můžete klidně i přespat. Stačí jen sklopit dělenou zadní lavici a můžete se natáhnout. Podlaha je navíc krásně rovná. Při nakládání těžších předmětů vás potěší ložná hrana ve výšce 54 cm. Pod zadní výklopnou stěnou se pohodlně schovají před deštěm osoby až do 190 centimetrů, naopak ti menší budou mít problém aby dosáhli na madlo. Osobní provedení mají na obou bocích posuvné dveře, ulehčující nástup do vozu.
Palubní deska je jednoduchá a přehledná, přístroje dobře čitelné i v noci. Řazení jde lehce a přesně a volant si můžete nastavit výškově i podélně. Potěší přihrádka nad předním sklem na různé dokumenty nebo mapy. Sedadla jsou pohodlná i na delší cestu a vzhledem k nastavení si rychle najdete vhodnou polohu za volantem.
V základní výbavě najdete mj. airbag řidiče a spolujezdce, systém ABS, palubní počítač nebo lepicí sadu. Připlatit je třeba mj. za ESP (dodává se s asistentem rozjezdu do kopce), manuální klimatizaci, boční airbagy, parkovací senzory vzadu, aktivní opěrky hlavy, mlhovky atd.
Opel Combi, vzhledem k osvědčenému konceptu Fiatu Doblo je určitě vhodným zpestřením nabídky na trhu, neboť tento segment se dlouhodobě těší zájmu zákazníků. Přes den jej lze využít k práci, o víkendu pak za sportem nebo na výlety. Asi bude větší zájem o klasickou kratší verzi a i v tomto případě bude žádanější zřejmě některý ze silnějších turbodieselů. Pak se s ním lze vydat i na delší cestu.
Cena osobního Combi začíná na 390 000 Kč (1.4, L1H1), respektive na 408 000 (1.4 L2H1), zatímco nejslabší turbodiesel pořídíte od 426 000 Kč, resp. 444 000 Kč. Nejvýkonnější prodloužená verze přijde na 492 000 Kč.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1248 cm³
Výkon: 66 kW (90 k) při 4000/min
Točivý moment: 200 Nm při 1500/min
Rychlost: 156 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: neudáno
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,6/4,3/5,1 l/100 km
Rozměry: 4740 x 1832 x 1880 mm
Rozvor: 3105 mm
Cena: 444 000 Kč (1,3 CDTi L1H1)


J.Lasík 9.8.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar