Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Astra 1.7 CDTi - neprávem opomíjený sedan

Zatímco v jiných zemích je o sedany zájem, tak u nás nikdy neměly na růžích dvakrát ustláno, a přestože se situace nepatrně změnila k lepšímu, tak stále jejich prodej pokulhává za hatchbacky a kombíky. Opel zřejmě aby zvýšil zájem, tak vymyslel pro Opel Astra tohoto segmentu označení notchback. Jestli tím zvýší prodej, ale zatím jisté není.

V každém, případě vypadá Astra hodně zajímavě a hlavně elegantně. O nějakém „naroubovaném“ kufru, jako v případě některých konkurenčních sedanů, nemůže být ani řeč. K tomu pozitivně přispívá stejně dlouhý přední i zadní převis. Vpředu upoutají zajímavé světlomety s chromovanými rámečky, které jsou i kolem mlhovek nebo v rámu okna.
Dovnitř se pohodlně usadí pět osob, přední sedadla jsou přiměřeně tuhá a mají výrazné boční opěrky. Ideální pro delší cesty. Vzadu si musí dát osoby vysoké 1.80 metru pozor na hlavu. Jinak se budou dotýkat střechy. Zavazadlový prostor není svým objemem 460 litrů nijak převratně velký, ale sami jsme se přesvědčili, že stačí. Po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1010 litrů. Trochu nás zaskočilo jeho otevírání – buď dálkově nebo z přístrojové desky. V žádném případě to nelze ručně.
Řidič si musí zvyknout na přemíru ovládacích tlačítek na středovém panelu, napočítali jsme jich v interiéru 43, a to je opravdu hodně. Na displeji mezi analogovým otáčkoměrem a rychloměrem se nám zobrazují všechny důležité údaje. Naopak potěší jednoduché a rychlé ovládání navigace.
Pro sedan Opel Astra si můžete vybrat hned ze čtyř zážehových motorů – 1.4/100 k, 1.6/115 k, 1.4 T/140 k a 1.6 T/170 k nebo 180 k. Ze vznětových jsou k dispozici 1.3 CDTI/95 k, 1.7 CDTI/ 110 k a 130 k. Sami vidíte, že nabídka je opravdu velká. Kdo méně jezdí, ten sáhne možná po nejslabší 1.4 nebo 1.6, kdo je naopak často na cestách, ten dá přednost asi 1.7 CDTi s výkonem 110 nebo 130 k. Právě nejsilnější turbodiesel jsme si vybrali my, mimochodem jde o stejný motor jako v Chevroletu Trax.
S točivým momentem 280 Nm si dobře poradí s hmotností kolem půldruhé tuny, zabírá z nižších otáček a dobře spolupracuje se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, přičemž na šestku můžete jet stotřicítkou ani ne ve dvou tisících otáčkách. Výkonem je dostačující a rozhodně vás potěší spotřebou. Při jízdě po silnicích se blížila k pěti litrům nafty a v průměru jsme jezdili do šesti litrů. A to je určitě víc než potěšitelné. Řazení je přesné a páka padne dobře do ruky.
V zatáčkách se chová neutrálně, podvozek je nastaven komfortně, ale díky adaptivnímu systému Flex Ride si můžeme vybrat ze tří režimů – kromě Normal, ještě Tour a tvrdší Sport.

Cenově vychází nejlépe, s přihlédnutím k akčnímu zvýhodnění, zážehový 1.4 v základní výbavě za 316 900 Kč, zatímco nejslabší diesel 1.3 je o 62 000 Kč dražší. Námi testový Opel Astra sedan s motorem 1.7 CDTI/130 k přijde na 419 900 Kč. V této ceně máte kromě prvků z nižších výbav Essentia (čtyři airbagy, stabilizační systém ESP), Enjox (tempomat, radio, hlavové airbagy,), Active (palubní počítač, mlhovky, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické ovládání zadních oken, automatické přepínání světel s detekcí tunelu, elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, v nejvyšší výbavě Cosmo je navíc ještě posuvná loketní opěrka,vnější chromované lišty, čalounění kůže/látka, doplňkové osvětlení kolem řadicí páky atd.
Opel Astra notchback je stejně jako další čtyřdveřové sedany zbytečně zákazníky opomíjen. Mnozí raději vyhledávají hatchbacky, MPV nebo SUV, a přitom poskytnou stejný komfort, jen s menší variabilitou. Jak Astra dokazuje, už dávno nejde o sedany s „přiroubovaným“ kufrem, ale elegantní a praktický automobil.


Základní technické údaje

Motor: Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1686 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 4000/min
Točivý moment: 280 Nm při 2000-2500/min
Rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,6/4,0/4,6 l/100 km
Rozměry: 4658 x 1818 x 1500 mm
Rozvor kol: 2685 mm
Zavazadlový prostor: 460/1010 l
Cena: 452 900 Kč (1.7 CDTI/130 k Cosmo)



J.Lasík 4.11.2013


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar