Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Note 1.2 - příjemné překvapení

Zatímco první generace, představená v roce 2004 spadala do segmentu malých MPV, potom druhou, jejíž premiéra proběhla vloni na podzim, můžeme zařadit na samý vrchol této kategorie. S asistenčními a bezpečnostními prvky dokáže konkurovat luxusnějším automobilům.

Nissan Note překonává konkurenci velkým vnitřním prostorem zásluhou rozvoru 2,6 metru. Tím rozhodně potěší cestující jak vpředu na výše usazených sedadlech, tak vzadu. Navíc velký úhel otevření zadních dveří, až osmdesát stupňů, umožní pohodlné nastupování. V předních sedadlech se sedí pohodlně díky dobrému tvarování a nastavení v širokém rozsahu. Od druhé výbavy Acent se rozhodně vyplatí připlatit 10 tisíc korun za posuvnou zadní lavici o 160 mm v podélném směru. Podle nastavení se pak zvětší objem zavazadlového prostoru ze základních 325 l na 411 l. Po sklopení asymetricky dělených opěradel se zvětší na 1380 litrů. Pokud chcete mít rovnou podlahu, potom nezbývá než si přikoupit paket Family s dvojitou podlahou.

Interiér je velice moderní, přístrojová deska je převzatá z Micry, v zorném poli za volantem se nachází trojice přístrojí s velkým rychloměrem. Zajímavou drobností je nastavení automatické klimatizace v podobě ciferníku. Na středovém panelu máme monitor, na který se promítá obraz zprostředkující dění okolo vozu. S pomocí zadní kamery vidíme za vozem v úhlu 180 stupňů jak pevné překážky, tak nás upozorní na pohybující se postavy. Aby byl obrazu stále kvalitní, je třeba pečovat také o optiku. Záleží na zašpinění. Nissan za tím účelem vyvinul buď tlakové osušování vzduchem nebo tlakové ostřikování a následné sušení.

Využívat můžeme také obraz ze tří kamer (VM) v úhlu 360 stupňů kolem vozu. Dvě jsou na zpětných zrcátcích a jedna na přídi. Bezpečnostní štít, který využívá kamery systému AVM společně se senzory, radarem a dalšími technologiemi, obsahuje funkce, jejichž cílem je co největší bezpečnost vozidla. Patří sem systém upozornění na opuštění jízdního pruhu, systém sledování mrtvého úhlu a systém rozpoznávání pohybujících se objektů, které v případě hrozícího střetu spustí světelnou a zvukovou signalizaci.
Nissan Note si zatím můžete vybrat buď se zážehovým tříválcem 1,2 litru nebo vznětovým čtyřválcem 1.5 dCi o výkonu 90 k. V nejbližší době se objeví ještě kompresorem přeplňovaný tříválec 1.2 DIG-S (98 k) s vypínám válců.
My jsme vyzkoušeli tříválec s proměnným časováním ventilů a v kombinaci s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Překvapí slušným výkonem 80 k při 6000 otáčkách za minutu, ale také slušným zátehem z nízkých otáček i tichým chodem a konečně. Rovněž spotřeba byla velice přijatelná. Ve městě se pohybuje maximálně do 6,5 litrů, ale na okreskách, kde se cítí jako ryba ve vodě, jsme naměřili spotřebu kolem pěti litrů na sto kilometrů. Točivý moment 110 Nm dosahuje vrcholu v rozmezí od 2000 do 4000/min.
Na silnici je stabilní díky optimálnímu nastavení podvozku. Překvapila nás i malá citlivost na boční vítr.
Ceny Nissanu Note se pohybují od 229 900 Kč za nejlevnější výbavu Visia s motorem 1.2., respektive 289 900 Kč za 1.5 dCi. Testované provedení Acenta za 281 900 Kč zahrnuje mj. šest airbagů, systémy ESP + ABS, výškově nastavitelný volant, denní svícení, tempomat s omezovačem, manuální klimatizaci, palubní počítač, systém Stop/Start, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, radio s CD atd. Připlatit si musíte za paket Family (zatmavená skla, loketní opěrka řidiče, zadní loketní opěrka, posuvná zadní řada sedadel, dvojitá podlaha a třetí zadní opěrka hlavy)

S paketem IT za 30 000 Kč získáte Nissan Connect, společně s panoramatickým kamerovým parkovacím systémem (AVM) a bezpečnostním systémem Nissan Safety. Oba zmíněné pakety jsou standardní v nevyšší výbavě Tekna

Druhá generace má všechny předpoklady navázat na předchozí, které se prodalo na 940 tisíc kusů. Nová Note může oslovit zákazníky především pro svoji variabilitu, kterou zvýší paket Family, moderní motory a bohatou nabídku bezpečnostních systémů.





Základní technické údaje

Motor. Zážehový tříválec
Objem: 1198 cm³
Výkon: 59 kW (80 k) při 6000/min
Točivý moment: 110 Nm při 4000/min
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,9/4,0/4,7 l/100 km
Rozměry: 4100 x 1695 x 1535 mm
Rozvor: 2600 mm
Zav.prostor: 295/381/1465 l
Cena: 281 900 Kč (1.1 Acenta)


J.Lasík 10.3.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar