Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-I - výborná technika i komfort

Doba se mění rychle, možná za dva tři roky se dočkáme nového Pajera, ale do té doby si musíme „vystačit“ s Outlanderem, který ať se nezdá, tak se na rozdíl od ostatních SUV je velice dobře vybaven i pro jízdu mimo zpevněné silnice.

Kromě designu a použitých pohonných jednotek je nový i systém pohonu všech kol MultiSelect 4WD s elektromagnetickou vícelamelovou spojkou před zadní rozvodovkou. Nyní dokáže „předvídat“ a zasahovat ještě dřív, než dojde k vlastnímu prokluzu předních kol. Elektronika neustále hlídá různé parametry, které okamžitě vyhodnocuje a v případě potřeby „pošle“ více síly k zadním kolům, a to například i při zrychlení nebo v rychle projížděné zatáčce.
Systém se nově aktivuje tlačítkem na středovém tunelu a kromě režimů Auto a Eco můžeme navolit mechanicky ještě LOCK, který umožní natvrdo připojit pohon zadních kol v poměru 50:50.V náročných povětrnostních podmínkách nebo v terénu se nám velice osvědčil a najdeme jej jen u malého počtu SUV.
Pohon čtyř kol již nelze deaktivovat, pouze přepnout do režimu Eco, který přiřazuje pohon zadních kol teprve až v nejnutnějších případech.
V terénu nás bohužel omezuje nízká světlá výška 190 mm a také velké převisy.
Nový Outlander opustl v třetí generaci také pohonné jednotky PSA a vsadil na vlastní – zážehový čtyřválec 2.0 nebo vznětový přeplňovaný 2.0 DI-D s výkonem 150 k a 180 k.
Turbodiesel 2.2 DI-D, který poháněl vůz v našem případě se vyznačuje vysokým kompresním poměrem 14,9:1 a proměnným časováním zdvihu sacích ventilů (MIVEC). Výkon 150 k při 3500 otáčkách za minutu je dostatečný na rodinné cestování, dynamiku podporuje i snížená hmotnost zhruba o 150 kilogramů. Točivý moment 360 Nm můžeme využívat od 1500 až do 2750 otáček za minutu, a je úplně zbytečné vytáčet jej do vyšších otáček.
Je kombinován se šestistupňovou samočinnou převodovkou, která volí stupně bleskově a hladce. V průměru se naše spotřeba pohybovala do osmi litrů nafty na sto kilometrů, a to není na automat vůbec špatné.
Nový Outlander změnil rovněž svůj design, na kterém nenajdete prakticky žádné společné prvky s předchozím modelem. Rozměrově zůstal stejný, pouze na délku se o jeden centimetr zkrátil. Ale na vnitřním prostoru se to nijak neprojevilo. Design je spíš konzervativnější, nadčasový a rozhodně nikoho neurazí.
Je nabízen v pěti nebo sedmimístném provedení včetně dvou nouzových sedadel uložených v podlaze vozu. Přední sedadla jsou pohodlná i na dlouhé cesty, vzadu je místa hodně ve všech směrech, zvláště když sedadla můžeme posouvat v rozmezí 250 milimetrů. Objem zavazadlového prostoru se nám tak variabilně mění od 477 do 591litrů (v pětimístné konfiguraci)
Zákazník si může vybrat ze tří výbav – základní Intense (také pro 2WD), Intense + a Instyle v cenovém rozpětí od 605 000 Kč (2.0/150 k, 2WD), respektive od 757 000 Kč (2.0 DI-D/150 k) až po 999 000 Kč za 2.2 DI-D/150 k 6AT. Příjemné je, že u Mitsubishi nenajdete žádné akční ceny nebo běžné ceny. A tak hned víte, na čem jste a kolik zaplatíte.
V základní výbavě najdete vše nejdůležitější včetně sedmi airbagů, systémů ABS, ASC (stabilizace), HSA (rozjezd do kopce), dvouzonové klimatizace, elektricky ovládaných oken, denních světel, palubního počítače, koženého volantu a hlavice řadicí páky, světelného a dešťového senzoru. V dalších výbavách (Intense+) připlácíme například za bezklíčkové ovládání a startování, posuvná zadní sedadla, audiosystém Rockford Fosgate, parkovací kameru nebo ve výbavě Instyle ještě za adaptivní tempomat, systém monitorování a udržení v jízdním pruhu, systém předcházení a zmírňování následků při čelním nárazu, kožené čalounění, sedm sedadel, navigaci, elektrické ovládání pátých dveří, elektricky ovládané střešní okno, vyhřívání předních sedadel.
Vzhledem k dlouhé zimě jsme si mohli Mitsubishi Outlander vyzkoušet jak na suchu, na mokru i na sněhu nebo na polních cestách a musíme jen konstatovat, že se řadí v současné době určitě mezi nejlepší SUV na trhu. A to nejen úsporným dieselem, pohonem všech kol, ale i komfortní výbavou a prostorným interiérem.




Základní technické údaje

Motor. Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2268 cm³
Výkon: 110 kW(150 k) při 3500/min
Točivý moment: 360 Nm při 1500-2750/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,1/5,1/5,8 l/100 km
Rozměry:4655 x 1800 x 1680 mm
Rozvor kol: 2670 mm
Zav.prostor: 477 – 591 l
Nájezdový úhel vpředu/vzadu:22,5º/22,5º
Přechodový úhel: 21º
Světlá výška: 190 mm
Cena: 898 000 Kč (2.2 DI-D 6AT Intense+)


J.Lasík, 4.4.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar