Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes Benz E 250 CDI - krasavec inteligentní

Po sedanu a kombi Mercedesu Benz třídy E se dočkaly faceliftu také kupé a kabriolet, které nyní oba vypadají určitě atraktivněji než v minulosti. O tom jsme se ostatně mohli přesvědčit sami, když jsme měli možnost vyzkoušet si Mercedes Benz E 250 CDI Coupé.

Už když se podíváte na kupé, zvláště pak v červené barvě, tak musíte uznat, že jde o krasavce nejvyšší třídy. Největší zásluhu na zdařilém designu má přepracovaná přední část, byť z ní zmizely charakteristické dvojité světlomety. Ale ne tak úplně, po nastartování se rozsvítí. Nová světlomety jsou vybaveny denními světly LED. Nové jsou i přední (stylizovaný do „véčka“) a zadní nárazník. Ty má společně s prahovými nástavci na svědomí paket AMG Styling, který zahrnuje mj. i 18“ disky kol AMG z lehké slitiny, vpředu 9Jx18ET 45 (pneu 235/40 R18), vzadu 8,5 J x 18 ET 49 (pneu 255/35 R18).
Drobné změny najdeme také v interiéru, který obohacuje sada AMG Sport s tříramenným sportovním volantem AMG, potaženým kůží nappa, koberečky, čalouněním Artico, sadou ortopedických sedadel, pádly řazení samočinné převodovky a sportovními pedály s protiskluzovou úpravou.
V přepracované středové konzoli už nenajdeme volič samočinné převodovky, ale naopak kvalitní materiály nebo analogové hodiny.
S faceliftem přicházejí také nové systémy jako systém detekování chodců, přednárazový systém, adaptivní světlomety, aktivní parkovací asistent, čtení dopravních značek nebo sada kamer umožňující sledování parkování z ptačího pohledu. Některé prvky jsou v sériové výbavě, jiné za příplatek.
Sedmistupňová samočinná převodovka se obsluhuje páčkou u volantu, což je sice trochu nezvyklé, ale zvyknete si. Parkovací brzda je elektrická, stejně jako nadstavení předních sedadel s výrazným bočním tvarováním. Právě takové si představujeme v kupé.
Zadní sedadla jsou v kupé samostatná, ale spíš provizorní nebo vhodná pro děti. Ale je to celkem jasné, neboť éčkové kupé nelze považovat rozhodně za rodinný automobil, ale spíš pro labužníky. Zamlouvalo se nám i jejich dvoubarevné provedení. Zavazadlový prostor má na kupé docela slušný objem 450 litrů.
Nabídka pohonných jednotek je pro Mercedes Benz E Coupe víc než bohatá.
Ze zážehových si lze vybrat ze čtyřválců E200 /184 k a E250/211 k nebo šestiválců E300/252 k, E350/306 k, E400/333 k či osmiválce E500/408 k. Nabídku vznětových motorů tvoří čtyřválce E 220 CDI/170 k a E 250 DCI/204 k, ale můžete mít také šestiválec E350 BlueTEc /252 k.
Sami vidíte, že si každý vybere. Z takového normálního pohledu se nám zná ideální vznětový čtyřválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly objemu 2,2 litru (250 CDI), který jsme si také zvolili v kombinaci se sedmistupňovým, automatem 7G Tronic. Jak výkonem 204 k, tak točivým momentem 500 Nm v rozmezí 1600 až 1900 otáček za minutu je dostatečně dynamický, z nuly na stovku zrychlí za 7,4 sekundy. Ale co nás překvapilo. Byla jeho nízká spotřeba. V průměru jsme po dálnicích i klikatých okreskách jezdili v pohodě mezi 5,5 až 6 litry nafty na sto kilometrů, když k tomu připočteme jízdy po městě tak maximálně o litr více.

Nejlevnější kupé třídy E můžete pořídit za 1 050 280 Kč v případě verze E200, respektive za 1 089 000 Kč u slabšího turbodieselu E 220 CDI. V našem případě zaplatíte za testovanou verzi 1 149 500 Kč.
Mercedes Benz E Coupé nás dostal nejen výborným dílenským zpracováním, což ale není u stuttgartské značky ničím novým, a skvělou ergonomií a technologiemi, ale hlavně jízdními vlastnostmi, kdy zůstává stabilní v rychlých zatáčkách. A protože kupé není vyložené sportovním automobilem, tak není nastavení podvozku ani tvrdé, ani měkké, spíš našli inženýři určitý kompromis, který se k charakteru vozu hodí. A v poslední řadě je to spotřeba. Sice jsme 4,3 litrů, jak uvádí výrobce nedosáhli, ale námi docílených 5,5 litrů je na vůz s výkonem 200 k hodně dobrých. Můžeme vás ale ujistit, že klidnou jízdou se dostanete ještě níž.



Základná technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2143 cm³
Výkon: 150 kW (204 k) při 3800/min
Točivý moment: 500 Nm při 1600-1800/min
Rychlost: 247 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,5/4,3/5,6 l/100 km
Rozměry: 4703 x 2016 x 1397 mm
Cena: 1 149 500 Kč


J.Lasík 25.10.2013





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar