Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Infiniti EX 30d - prémiový šestiválec

Řada japonských značek je proslulá tím, že vlastní ještě prémiové značky vyrábějící luxusní automobily. Tak například Toyota vlastní Lexus, Honda pak Accuru a Nissan asi nejméně známé Infiniti. Z modelů, které vyrábí, se k nám dovážejí řady G, M, EX a FX.

My jsme měli možnost vyzkoušet si kompaktní model EX 30d GT a musíme říct, že byť nejde o vyloženou novinku, tak na silnici budil rozruch. Hlavně díky designu, jenž je nezaměnitelný s jiným automobilem. Existuje jen málo automobilů, které nemůžeme jednoznačně zařadit do některého ze segmentů. Je to SUV nebo crossover či snad hatchback? Z každého něco. Výrobce jej označuje jako crossover coupe (asi proto, že z boku opravdu připomíná kupé). A máme na světě další segment. Ale domníváme se, že zákazníkovi to zas tak nevadí. Důležité je, jaké je auto ve skutečnosti. Musíme předem prozradit, že nejen líbivé, ale příjemné a kvalitní. Tomu pochopitelně odpovídá i cena – jeden a půl miliónu. Ale na druhou stranu v ní máte prakticky vše, nač si vzpomenete.
Přestože je vůz dlouhý 4,65 metru, tak působí mohutně, ale jízda po městě s ním nečiní žádné problémy.
Původ Infiniti řady EX můžeme vystopovat v konceptu vystaveném na autosalonu v New Yorku, po němž se zanedlouho objevilo na trhu i sériové provedení EX 37 se zážehovým šestiválcem. Jenže pro evropský trh nebyl právě dvakrát příznivý, a proto se firma rozhodla osadit jej také vznětovým přeplňovaným šestiválcem o objemu tří litrů. Ten se před čtyřmi roky objevil v Renaultu Laguna Coupe, neboť jde o výsledek aliance Renault/Nissan. V Infiniti je kombinován výhradně se sedmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Dosahovaný výkon 175 kW a točivý moment 550 Nm umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za osm sekund a rychlost 200 km/h. Možná pro někoho nijak zvlášť oslnivé hodnoty, ale pro jízdu v našich podmínkách dostatečné. Mnohem zajímavější je hospodárný provoz. Na tak velký a těžký automobil s takřka dvěma tunami pohotovostní hmotnosti jsme jezdili v průměru do devíti litrů nafty na sto kilometrů. S nádrží na osmdesát litrů tak ujedete už pořádnou porci kilometrů. Po běžných silnicích jsme se dostali k necelým sedmi litrům. Při rychlosti 100 km/h a zhruba 1800 otáčkách za minutu klesla spotřeba dokonce až k 5,5 litrům. Turbodiesel se vyznačuje hladkým a kultivovaným chodem, převodovka volí stupně hladce a rychle. Pádla pod volantem nenajdeme, ale ručně můžeme řadit volicí pákou.
Model EX 30d je vybaven inteligentním pohonem všech kol ATTESA-ETS původně vyvinutá pro Nissan Skyline GT-R a používaný ve sportovním GT-R. Za běžných podmínek využíváte prakticky jen pohon zadních kol, teprve v případě potřeby se připojí přední kola. Na suchu zpravidla jen při ostřejším výjezdu ze zatáček nebo na nezpevněném povrchu. Na jízdu v terénu vzhledem k malé světlé výšce můžete zapomenout. Přednosti pohonu všech kol oceníte nejvíce na sněhu a ledu. Potěšily nás výborné brzdy, které se skvěle vypořádají s vyšší hmotností vozu.
Tvrdě nastavený podvozek, jak se na takový vůz sluší a patří, se dobře vypořádá s nerovnostmi našich silnic.
Interiér je možná menší a užší než bychom předpokládali vzhledem k rozměrům vozu. Ale čtyři osoby mohou cestovat pohodlně a ještě mohou využít zavazadlový prostor o objemu 340 litrů. Pod podlahou nenajdeme ani rezervu ani další úložný prostor, ale akumulátor a subwoofer. Důvodem je lepší rozložení těžiště. Opěradla zadních sedadel se sklápějí elektromotorky. Kůží potažený volant ideálního průměru padne do ruky.
Při svižnější jízdě nás potěšilo dobré tvarování sedadel, která jsou i pohodlná. Jen zadní dveře by mohly být o něco širší a otevírat se do většího úhlu, aby se ulehčil nástup k zadním sedadlům. Za tmy se interiér příjemně podsvítí modře a bíle. Exkluzivitu dotvářejí analogové hodiny nad displejem navigace.
Infiniti EX 30d ve špičkové výbavě GT Premium (viz dole) představuje hlavně stylový automobil, který nabídne jak pohodlí, tak eleganci a na třílitr i úspornou jízdu. O bohaté výbavě ani nemluvě. A tomu všemu odpovídá i cena 1 500 730 Kč.


Základní technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový šestiválec
Objem: 2993 cmᶟ
Výkon: 175 kW (238 k) při 3750/min
Točivý moment: 550 Nm při 1750/min
Rychlost: 221 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,8/7,2/8,5 l/100 km
Rozměry a hmotnosti: 4645 x 1800 x 1575 mm
Rozvor: 2800 mm
Zav.prostor: 340 l
Cena: 1 500 730 Kč (GT Premium)



Výběr z výbavy modelu GT Premium

6 airbagů (čelní airbagy na straně řidiče a spolujezdce, boční airbagy na ochranu kyčlí a hrudníku, podélné hlavové airbagy)
Aktivní opěrky hlavy vpředu
Elektricky ovládaná okna
Systém sekvenčního osvětlení
Systém osvětlení po vystoupení z vozidla (Follow Me Home)
Analogové hodiny Infiniti
Dvouzónová adaptivní klimatizace se samočinnou recirkulací
Multifunkční volant
Obložení interiéru v kombinaci Black lacquer a Aluminium
Vyhřívaná a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka
Xenonové adaptivní světlomety (AFS - Adaptive Front-lighting System) s ostřikovači a systémem automatického vyrovnávání výšky
Zadní světla LED
Lak odolný proti poškrábání (Scratch Shield)
Sloupek řízení výškově a podélně nastavitelný (elektricky)
Kožené čalounění sedadel
Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 10 směrech
Sedadlo spolujezdce elektricky nastavitelné v 8 směrech
Bederní opěra páteře u řidiče (elektrické nastavení)
Nastavení sedadla řidiče, sloupku řízení a vnějších zpětných zrcátek ukládané do paměti (propojení s I-Key)
Vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce
Connectiviti+ system: 30GB HDD navigační systém s RDS-TMC (Traffic Message Channel), průvodci Michelin a 3D POI zájmové body
Centrální dotykový displej s vysokým rozlišením s ovladačem Infiniti Controller
Přehrávač CD/DVD kompatibilní s MP3 WMA DivX, 10GB Infiniti Music Box s podporou databáze hudby Gracenote®
Systém rozpoznávání hlasu pro navigaci
Zadní kamera, parkovací čidla vpředu a vzadu se zobrazováním
Bose® Premium Sound System s 11 reproduktory Infiniti EX:
Systémy upozornění a prevence vyjetí z pruhu
Inteligentní tempomat se systémem sledování vozidel při nízkých rychlostech
Varování před čelní srážkou
Inteligentní brzdový asistent
Systémy sledování slepého úhlu
Systém sledování okolí vozidla s rohovými parkovacími čidly
Elektricky ovládané střešní okno


j.Lasík, 15.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar