Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i30 1.6 CRDi AT - kvalitní i elegantní

Snad v žádném jiném segmentu není konkurence tak velká a vyrovnaní jako v nižší střední trádě. Jan na našem trhu jsme napočítali hned patnáct modelů. Zatím první místo stále zaujímá Škoda Octavia, ale z pomyslného trůnu by ji rád sesadil jiný automobil, shodou okolností také z Česka.

Druhá generace vozu Hyundai i30, sourozenec Kia Ceed, se vyrábí v totiž v Nošovicích a jako by na tuto skutečnost zákazníci slyšeli. Podle statistik je v posledních měsících nejprodávanějším zahraničním automobilem tohoto segmentu, právě za Octavií. Po ujetí asi tisícovky kilometrů se ani nedivíme.
Ne český trh se dodává se zážehovými motory 1.4/ 73 kW, 1.6/88 kW, 1.6 GDI/99 kW a vznětovými 1.4 CRDI/66 kW a 1.6 CRDI/81 a 94kW s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo novým automatem a zatím jen v karosářské verzi hatchback. Kombi na sebe ale nenechá dlouho čekat.
První co nás upoutalo po usednutí za volant bylo perfektní dílenské zpracování ve všech směrech. Kvalita, jako by se nám chtělo říct německá, se potvrdila i během jízd, neboť se neozývaly žádné zvuky ani skřípění. Nelze se divit, vůz byl celý navržen a zkonstruován v Technickém středisku Hyundai, které sídli v Rüsselsheimu.
Velice nás překvapilo i měkké a lehké zavíraní dveří. Interiér je prostorný, k čemuž přispěla i větší šířka o pět centimetrů. Dokonce se zvětšil i zavazadlový prostor o 38 litrů 378 litrů. Tím překonává sice hodně konkurence, ale za Octavií s 585 litry zaostává. Ale to není vůbec na škodu, neboť zanedlouho přijde už vzpomínané kombi.
Ačkoliv přední sedadla nejsou nijak zvlášť tvarovaná, tak jsme se v nich cítili dobře a pohodlně. Jsou nastavitelná v dostatečném rozsahu, což platí rovněž o volantu.
Využili jsme příležitosti a vyzkoušeli verzi se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6 CRDi, ve spojení se samočinnou šestistupňovou převodovkou s hydrodynamickým měničem. Stupně můžete volit pákou nebo manuálně sekvenčně, ale to je skoro zbytečné. Proto asi také inženýři úplně upustili od pádel pod volantem. S turbodieselem si dobře rozumí. Jen moc nedoporučujeme používat tlačítko ECO, po jehož aktivaci ztrácí „i-třicítka“ dynamiku až by se dalo skoro říct „že nejede“. Pravda, možná ušetříte nějakou desetinku litru. Naše průměrná spotřeba se pohybovala kolem 7,5 litru na sto kilometrů, což jde na úkor hlavně automatu. S manuální převodovkou může klesnout až skoro o jeden litr.
Podvozek se dobře vyrovnává s nerovnostmi, a to i díky zadní víceprvkové nápravě multilink. Navíc zvyšuje stabilitu vozu. Určitě potěší i vyznavače svižnější jízdy po klikatých silnicích.
Hyundai i30 se prodává pouze ve dvou stupních výbavy – Entry a Trikolor. Už v základu máte máte mj. šest airbagů, palubní počítač, mlhovky, centrální zamykání, systémy protismykový ABS, stabilizační VSM včetně protiprokluzového TCS, asistent rozjezdu do kopce, elektricky ovládaná zrcátka. Výbava Trikor má navíc například klimatizaci, vyhřívaná vnější zrcátka, dálkové ovládání.
Za příplatek je třeba paket Komfort (tempomat, flexibilní posilovač řízení, kožený volant), dále třeba parkovací kamera (umístěná pod výklopným logem a tudíž se nešpiní), xenonové světlomety s natáčením do zatáček, denní světla LED, panoramatická střecha, navigaci se 7“ dotykovou obrazovkou, kolenní airbag, bezklíčkový vstup a startování tlačítkem, systém start-stop ISG, vyhřívaná přední sedadla
Elegantní sportovně střižený design, kvalitní zpracování, cenová politika, na to zákazníci dnes hodně slyší, stejně jako na prodlouženou záruku. Jakou verzi si zvolíte, záleží jen na vás a stavu vašeho finančního konta. Nejsilnější turbodiesel v kombinaci s automatem zvyšuje cenu o bezmála 90 000 Kč, oproti stejně silnému zážehovému motoru. A to je už přeci jen znát. Jinak nejlevnější Hyundai i30 pořídíte od 289 990 Kč (1.4), respektive 349 990 Kč (1.4 CRDi).



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1582 cm³
Výkon: 94 kW (128 k) při 4000/min
Točivý moment: 260 Nm při 1900-2750/min
Rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,1/5,3/6,7 l/100 km
Rozměry: 4300 x 1780 x 1470 mm
Rozvor kol: 2650 mm
Zav.prostor: 378/1316 l
Cena: 435 990 Kč (1.6 CRDI/94 kW Trikolor, automat)


J.Lasík, 12.6.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar