Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC - elegantní kombi

Po mnoha letech se Honda vrátila na trh s kombi nižší střední třídy, které však už nenese označení Civic Aero Deck jako u generace z roku 1998, ale Civic Tourer. Byl vyvinut speciálně pro Evropu, a proto se také vyrábí, stejně jako hatchback, v britském Swindonu.

Prvním kombi Honda byl v roce 1986 třídveřový AeroDeck odvozený od modelu Accord.V roce 1991 následoval Accord Wagon (pouze v EU), po němž následovaly další modely Accord Wagon, a to až do roku 2002, kdy byl představen Accord Tourer. První Civic Aero Deck byl představen v roce 1998 a jednalo se o první Hondu pro evropský trh.

Design nového kombi se rozhodně povedl po všech stránkách, vychází sice z hatchbacku, ale jeho tvary vůbec nepřipomínají kombi. Pozvolna klesající linie bočních oken připomíná spíš elegantní kupé. Zatímco u sourozence je zadní převis hodně krátký, u kombi se zvětšil o 235 mm a vypadá velice decentně.

Kdo uvažuje o koupi kombi, toho na prvním místě zajímá hlavně zavazadlový prostor. U Civicu Toureru má objem 624 litrů, ale včetně schránky (118 l) pod podlahou. A když si pořídíte i rezervu, tak se vám zmenší na 507 litrů. Ale i tento objem je dostačující, zvláště když jsou tvary úložného prostoru dobře využitelné. A po sklopení zadních sedadel dostaneme rovnou podlahu, dlouhou 1,7 metru. Objem pak naroste na úctyhodných 1668 litrů. Nákladová hrana je o níže než u Civicu, to znamená 565 mm nad zemí.
V kombi, ale i v dalších modelech Hondy můžete převážet neskladné podněty navíc i uvnitř kabiny díky funkci Magic seat. Stačí jen přiklopit sedák k opěradlu a dostaneme plochou podlahu. Toto oceníte například při převozu invalidního vozíku.
Uspořádání interiéru včetně přístrojové desky je shodné s hatchbackem. Někomu by mohl vadit nižší vnitřní prostor, jenž omezuje sešikmená aerodynamická příď. Rozhodně nás potěšil volant, který padne dobře do ruky.
Pro Hondu Civic Tourer byly vybrány dva čtyřválce - zážehový 1.8 i-VTEC/142 k a vznětový přeplňovaný 1.6 i-DTEC, jiná motorizace k dispozici není. A asi ani zatím nebude.

Poprvé jsme zvolili turbodiesel ovýkonu 120 k při 4000 otáčkách za minutu a točivém momentu 300 Nm ve dvou tisících otáčkách. Ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou jde o ideální kombinaci, což dokazuje i průměrná spotřeba kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů. Pokud byste chtěli nějaké deci ušetřit, potom můžete stisknout tlačítko Eco. Ale budete se muset obejít bez dynamiky a na svižnější jízdu můžete klidně zapomenout. Navíc úspora nebude nijak převratná. My jsme jej vůbec nepoužívali, a přesto jezdili v průměru za 6,5 litru.
Vyzkoušeli jsme si také verzi se zážehovým motorem o objemu 1,8 litru. S výkonem 142 k je na tom sice lépe, než turbodiesel, zatímco točivý moment dosahuje největší hodnoty 174 Nm ve 4300 otáčkách. Na kombi dostačující výkony, ale třeba při jízdě v kopcích je znát, že už je trochu za svým zenitem. A je třeba častěji podřazovat. Podle nás, by si nejen kombi, ale i další modely Hondy zasloužily už přeci jen modernější zážehovou pohonnou jednotku. V průměru jsme jezdili kolem 7,5 litru benzinu na sto kilometrů.

Civic Tourer je prvním sériovým automobilem se zadními adaptivními tlumiči, které bleskově upravují tuhost podle jízdních podmínek. Můžeme si nastavit režim comfort, normal a dynamic . Cílem je zvýšit stabilitu a komfort při různých zatíženích a jízdních podmínkách. Rozdíl v nastavení je jen nepatrný, největší rozdíl jsme pocítili na nerovnostech. Aktivní tlumiče nemají dvě nejnižší výbavy Comfort a Sport.

Tlumiče jsou vybaveny solenoidovým ventilem, regulující průtok oleje tlumičem a tedy i tlumicí účinek. Elektronická řídicí jednotka přepočítává pohyby karoserie na základě signálů z integrovaného tříosého čidla zabudovaného v karoserii. Navíc využívá informace z CAN sběrnice vozidla a na jejich základě reguluje úroveň tlumení na zadní nápravě. Tvrdost tlumení se mění v závislosti na množství proudu přiváděném do jednotlivých tlumičů.
V režimu Comfort se vyznačují tlumiče měkčí charakteristikou, zatímco v režimu Dynamic jsou tvrdší. Ale pohodlí vám zaručí i režim Normal.

Honda Civic Tourer se dodává ve čtyřech výbavách (Comfort, Sport, Lifestyle, Executive) od 457 900 Kč (1.8), resp. Od 492 900 Kč (1.6 i-DTEC).Základní výbava Comfort obsahuje mj. šest airbagů, ABS, EBD, stabilizační systém VSA, asistent rozjezdu v kopci, systém start stop, samočinnou klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově a podélně nastavitelný volant, autorádio s mp3, denní svícení LED atd.
Testované provedení Lifestyle mělo navíc například vyhřívaná přední sedadla, zadní loketní opěrku, duální automatickou klimatizaci, sportovní hliníkové pedály, prémiový audiosystém, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní kameru, mlhovky. To vše a ještě další věci za 566 400 Kč u dieselu, respektive 531 400 za benzinovou verzi..
Honda Civic Tourer se rozhodně řadí mezi nejelegantnější kombi na trhu, což by mohlo „hrát do karet“, neboť v poslední době upřednostňují zákazníci především tvary před technikou. Dalšími přednostmi jsou úsporný turbodiesel, variabilní interiér, bohatá výbava a jízdní vlastnosti. Civic Tourer vás prostě dostane, a záleží jen na Vás pro jakou motorizaci se rozhodnete.



Základní technické údaje

Motorvznět.přepl. čtyřváleczážehový čtyřválec
Objem (cm³)15971798
Výkon kW(k)/min 88(120 k)/4000104(142)/6500
Točivý moment Nm/min 300/2000174/ 4300
Rychlost km/h 195210
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,19,2
Spotřeba (město/mimo město/kombin.) l/100 km4,2/3,6/3,87,7/5,3/6,2
Rozměry4535 x 1770 x 1465 mm
Rozvor kol2595 mm
Objem zav.prostoru624/1668 l
Cena Lifestyle Kč 566 400531 400



J.Lasík, 29.5.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar