Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic 2.2 i-DTEC - kvalitní a úsporná

Přemýšleli jste někdy kolik automobilů se může rovnat s Hondou Civic, pokud jde o počet generací. Napadá nás snad jedině Volkswagen Golf, jenž jich má na svém kontě sedm, tedy o dvě méně než poslední model japonského výrobce. Přitom oba vozy datují zahájení prodeje do roku 1973.

Současná generace sice z odvážně laděného designu trochu ubrala, ale rozhodně ji na silnici nepřehlédnete. Jde sice o hatchback, ale stylisticky rozhodně nemá daleko ke kupé, díky svažující se střeše a vtipně schovaným klikám zadních dveří. Přestože se tvary Civicu hodně změnily, hlavně pokud jde o aerodynamiku, stále jsou elegantní a líbivé. Na zadních výrazně prosklených pátých dveří zůstala příčná výztuha, rozdělující okno na dvě části. Zajímavý prvek, ale omezuje výhled dozadu.
V našem případě byl Civic vylepšen ještě o několik stříbrných doplňků v rámci akční nabídky ke 40. výročí modelu Civic. Jde například o víčko palivové nádrže, lištu pátých dveří, kryt zpětných zrcátek nebo lišty pod mlhovkami. Pěkně kontrastují s černým lakem.
Z minulé generaci si současný model uchoval ztvárnění interiéru včetně dvoustupňové palubní desky. Hodně záleží, jak si nastavíte sedadlo (sedí se poměrně nízko) i volant, ale často se vám stane, že horní část věnce volantu zakryje digitální rychloměr. Po jeho stranách se průběžně rozsvěcují po stisknutí tlačítka Eco barevné pruhy podle toho, jak hodně ekonomicky právě jedete. V tomto případě dojde ke změně charakteristiky motoru, který se „přiškrtí“ a vůz moc „nejede“. My jsme jej radši nezapínali, navíc úspora paliva je v podstatně zanedbatelná a představuje jen několik desetinek litrů.
Přední sedadla jsou pohodlná s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou i bočnicemi. Zadní sedadla nabízejí trochu omezený prostor pro kolena a hlavu,pokud měříte víc než 185 cm. Také v Civicu můžeme sedáky zadních sedadel sklopit jako v kině (systém Magic Seats) a vytvořit praktický úložný prostor, například pro převoz kola. Zavazadlový prostor má objem 477 litrů, po sklopení zadních sedadel jej zvětšíme na 1378 litrů s rovnou podlahu, pod níž se nachází ještě poměrně hluboký další úložný prostor.
Přední kola poháněl osvědčený přeplňovaný vznětový čtyřválce o objemu 2,2 litru, jehož výkon 150 k je dostačující i na svižnou jízdu. Největší točivý moment můžeme využívat v rozsahu 2000 až 2750 otáček za minutu. Výborně koresponduje se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou s přesným řazením. Během testu v zimních podmínkách jsme jezdili v průměru do šesti litrů, po běžných silnicích pak něco málo přes pět litrů nafty. Většinou hezky svižně, jak nám to dobře odladěný podvozek dovoloval.
Civic se na náš trh dodává ve čtyřech výbavách, přičemž už v základní najdeme mj. šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, systémy ABS, EBD, stabilizaci VSA, asistent rozjezdu v kopci, indikátor řazení, dálkové ovládání, multifunkční displej, systém start stop, denní světla LED atd.
Testovaný vůz měl nejvyšší výbavu Executive (649 900 Kč), která je u verze 2.2 i-DTEC ca o 150 000 Kč 000 Kč dražší než základní výbava S. Navíc zahrnuje mj. bezklíčkové odemykání a startování, tempomat s omezovačem, parkovací senzory, vyhřívaná sedala vpředu, duální klimatizaci, automatické přepínání dálkových světel. Prakticky vše nač si vzpomenete.
K přednostem Hondy Civic patří bezpochyby elegantní design, vysoká kvalita zpracování, bohaté výbava i skvělý podvozek, který dobře drží směr a vyrovná se všemi nerovnostmi.
Proti Hondě Civic bohužel mluví vyšší cena, jako ostatně u ostatních modelů této značky. Tu pak sráží prodejní čísla. Ale na druhou stranu je kvalita vozů neoddiskutovatelná.
Všechny výbavy s dieselovým motorem 2.2 i-DTEC lze do konce března pořídit s bonusem 25 000 Kč a pětiletou zárukou zdarma. Metalický nebo perleťový získáváte zdarma ke všem výbavám! Akční nabídka platí pro modelový rok 2012.Při využití zvýhodněného financování Honda Finance zákazníci navíc získají zimní pneumatiky zdarma nebo mohou zvolit některý ze způsobů financování bez navýšení (navýšení od 0%, 50/50 bez navýšení, třetiny bez navýšení).



Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2199 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Točivý moment: 350 Nm při 2000 - 2750/min
Rychlost: 215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,2/3,9/4,4 l/100 km
Rozměry: 4300 x 1770 x 1470 mm
Rozvor kol: 2595 mm
Zav.prostor: 477/1378 l
Cena: 649 000 Kč (2.2 i-DTEC Executive)



J.Lasík 18.1.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar