Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic 1.8i-VTEC - v duchu tradice

Jen málokteré auto na světě se může pochlubit takovou dlouhověkostí jako Honda Civic. První generaci si začali lidé kupovat v roce 1973 a před pár měsíci se rozeběhl prodej už deváté generace. Asi nejvíce vzruchu získalo osmé vydání hlavně díky svým futuristickým vzhledem, jako by z nějakého sci-fi filmu.

Současná generace sice z odvážně laděného designu trochu ubrala, ale rozhodně ji na silnici nemůžeme přehlédnout. Ačkoliv jde o hatchback, tak tvarově opět nemá daleko ke kupé, a na to někteří zákazníci slyší. Ovšem obstát proti etalonům jako VW Golf nebo Ford Focus, ale i dalším kompaktním hatchbackům nižší střední třídy není dneska vůbec jednoduché.
Přestože se tvary Civicu hodně změnily, hlavně pokud jde o aerodynamiku, stále jsou elegantní a líbivé. Nápadným znakem je příď klesající od čelního okna směrem dopředu. Na zadních výrazně prosklených pátých dveří zůstala příčná výztuha, možná teď o něco menší, ale stále přeci jen omezující výhled dozadu. V našem případě byl Civic vylepšen ještě o Paket Sport za 50 000 Kč s karbonovým dekorem. Do něho patří mj. spoilery předního nárazníku, difusor zadního nárazníku, prahové spoilery, lakovaný střešní spoiler nad oknem výklopných dveří, nerezové lišty prahů dveří s prosvětleným znakem Civic.
Zatímco vnější design je jiný, tak ztvárnění interiéru a hlavně pak dvoustupňová palubní deska zůstaly zachovány. Hodně záleží, jak si nastavíte sedadlo i volant, ale většinou vám bude horní část věnce volantu zakrývat digitální rychloměr. Po jeho stranách se průběžně rozsvěcují po stisknutí tlačítka Eco barevné pruhy podle toho, jak hodně ekonomicky právě jedete – zelená značí logicky eko, modrá pak svižnou jízdu. V tomto případě ale dojde ke změně charakteristiky motoru, který se „přiškrtí“ a vůz moc „nejede“. My jsme jej vůbec nepoužívali, navíc úspora paliva bude jen o několik desetinek litrů nižší.
Přední sedadla jsou pohodlná, v nejvyšší výbavě mají dokonce elektricky nastavitelné bočnice. Vzadu je trochu omezený prostor pro kolena a hlavu pro osoby vyšší než 185 cm. Prostřední sedadlo je o něco užší než krajní. Také v Civicu lze sedáky zadních sedadel sklopit jako v kině (systém Magic Seats) a vytvořit praktický úložný prostor, například pro převoz kola. Zavazadlový prostor má objem 477 litrů, po sklopení zadních sedadel jej zvětšíme na 1378 litrů a máme rovnou podlahu, pod kterou se nachází ještě poměrně hluboký další úložný prostor.
Proti Hondě Civic bohužel mluví vyšší cena, jako ostatně u ostatních modelů této značky. Tu pak sráží prodejní čísla. Ale na druhou stranu je kvalita vozů neoddiskutovatelná. A také už trochu zastaralý, byť stále dobrý, atmosférický čtyřválec 1.8i-VTEC bez přeplňování i bez přímého vstřiku. Dosahuje dostačujícího výkonu 140 k při 6500 otáčkách za minutu a točivého momentu 174 Nm a je kombinován se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Řazení jde lehce a velice přesně.
V nízkých otáčkách se vytáčí pozvolna, ale po překonání hranice zhruba čtyř tisíc doslova ožije. Při svižnější jízdě je pak jej třeba držet ve vyšších otáčkách, potom se spotřeba pohybuje v průměru kolem sedmi litrů benzinu, ale s „tlačítkem“ Eco se dostanete i níž. Další variantou je slabší zážehový čtyřválec 1.4 i_VTEC (od 379 000 Kč) /100 k nebo vznětový přeplňovaný 2.2 DTEC (od 499 000 Kč).
Civic se na náš trh dodává ve čtyřech výbavách, přičemž už v základní najdeme mj. šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, systémy ABS, EBD, stabilizaci VSA, asistent rozjezdu v kopci, indikátor řazení, dálkové ovládání, multifunkční displej, systém start stop, denní světla LED atd. Testovaný vůz měl nejvyšší výbavu Executive, která je u verze 1.8 oproti základní o 150 000 Kč dražší, zahrnující mj. bezklíčkové odemykání a startování, tempomat s omezovačem, parkovací senzory, vyhřívaná sedala vpředu, duální klimatizaci, automatické přepínání dálkových světel. Prakticky vše nač si vzpomenete.
K přednostem Hondy Civic patří bezpochyby elegantní design, vysoká kvalita zpracování, bohaté výbava i skvělý podvozek, který dobře drží směr a vyrovná se všemi nerovnostmi.


Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1798 cm³
Výkon: 104 kW (140 k) při 6500/min
Točivý moment: 174 Nm při 4300/min
Rychlost: 215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,3/4,9/5,8 l/100 km
Rozměry: 4300 x 1770 x 1470 mm
Rozvor kol: 2595 mm
Zav.prostor: 477/1378 l
Cena: 579 000 Kč (1.8i-VTEC Executive)

J.Lasík, 25.6.2012




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar