Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 1.6 e-HDi - stylovka podle vlastní představy

Ještě vloni jsme se setkávali u řady DS s názvem Citroën, nyní už je oficiální označení pouze DS, i když je to stále Citroën. Řadu DS tvoří v současné době čtyři modely, jejichž cílem je nabídnout stylový design, bohatou výbavu, kvalitnější materiály a hlavně rozsáhlou nabídku individualizací.

Aby Citroën ještě více přitáhl zájem veřejnosti o své modely, tak se rozhodl zhruba před šesti roky vytvořit k řadám C3, C4 a C5 deriváty o označením DS. Prvním z řady je vydařený model DS3, přičemž zkratka DS nemá v tomto případně ani tak vyvolat vzpomínky na modely DS z padesátých let. Ale znamená Different Spirit – tedy odlišný duch. Má oslovit mladé lidi, a proto je přímo stvořený pro individaulizaci podle vlastních představ. Nechtějte snad ani vědět, kolik kombinací může opravdu vzniknout. Tolik, že na silnici nepotkáte dvě stejná vozidla.

Model DS3, který stále vychází z platformy C3, prošel sice modernizací, ale navenek jen nepatrnou. Nové jsou například barvy, design kol, přední světlomety, které kombinují xenony s LED parkovacími světly a LED směrovkami (ty se ale nerozsvítí najednou, ale postupně od středu auta k okraji).

Další větší novinkou je automatický systém brzdění Active City Brake, jehož úkolem je zabránit kolizi při rychlosti do 30 km/h. O to se stará laserové čidlo v horní části předního skla, které sleduje před vámi jedoucí nebo stojící automobil. Naštěstí jsme nemuseli vyzkoušet.

A konečně nesmíme zapomenout ani na nové pohonné jednotky. Nabídku tvoří zážehové 1.2 PureTech s výkonem 120 k, dále 1.6 VTi/120 k a 1.6 THP/155 k. Ze vznětových je na výběr 1.6 e-HDi/100 k a 1.6 Blue HDi/120 k.
Změněno bylo i označení výbav od základní Be Chic za 424 500 Kč (1.2 PureTech) přes So Chic a Sport Chic až k Ultra Prestige za 708 100 Kč (1.6 BlueHDi)

Po otevření dveří, mimochodem dlouhých 1,2 metru se před námi rozevře vstup do interiéru, který musí nadchnout každého sportovně založeného řidiče. Nízko umístěná sedadla mají skvělé boční držení, které vašemu tělu neumožní v rychlých zatáčkách prakticky žádný pohyb. Optimální je i jejich tuhost. Ačkoliv je DS3 pětimístný, tak dozadu se vejdou maximálně dvě osoby, které by ovšem měly být fyzicky zdatné a menšího vzrůstu. Přístup není právě jednoduchý, ale ještě, že jsou obě přední sedadla vybavena pamětí. Zavazadlový prostor má objem 285 litrů, ale naštěstí oproti verzi kabrio se stahovací střechou je dobře přístupný.

Vedle sedadel se nám zamlouval tříramenný volant, dole se zploštělým věncem, za ním jsou tři efektní a přehledné analogové přístroje ve třech samostatných tubusech.

V našem případě poháněl přední kola slabší z turbodieselů ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, což je v tomto případě velice relativní. Výkon 100 k a točivý moment 245 Nm už při 1750 otáčkách za minutu dokáží rozjet DS3 až na 190 km/h. Také z místa akceleruje bez odmlouvání, „stovku“ udělá pod 11 sekund. A to díky hmotnosti dosahující ani ne 1,2 tuny. „Závoďák“ typu 1.6 THP to sice není, ale na svižnou jízdu bohatě stačí. Zvláště, když k tomu přidáme ještě výtečně nastavený podvozek s tvrdšími tlumiči i pery, potom není DS3 co vytknout. V průměru se spotřeba pohybovala kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů.

Sériová výbava zahrnuje mj. šest airbagů, ESP + ASR, tempomat + omezovač rychlosti, palubní počítač, klimatizaci, 16“ kola atd. Nejlevnější DS3 s motorem 1.2PureTech přijde v základní výbavě Be Chic 424 500 Kč, zatímco 1.6 e-HDI je o 51 000 Kč dražší. Testovaná verze v druhá výbavě So Chic přijde na 509 000 Kč.
Prostě za „stylovku“ se platí přeci jen o něco víc.




Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 73 kW (99 k) při 3750/min
Točivý moment: 245 Nm při 1750/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,1/3,1/3,5 l/100 km
Rozměry: 3948 x 1715 x 1458 mm
Rozvor kol: 2648 mm
Rozchod kol: 1465/1468 mm
Zav.prostor: 285/1050 l
Cena: 509 500 Kč (1.6 e-HDi So Chic)



J.Lasík 11.3.2015


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar