Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Jumpy 2.0 HDI - praktický a úsporný

Pokud potřebujete více než pětimístný automobil, potom na současném trhu najdete hned několik modelů, takže je z čeho vybírat. Ovšem takřka všechny jsou zpravidla sedmimístné a mají jedno společné – dvě sedadla třetí řady jsou více méně pouze nouzová a vhodná tak pro děti a na krátké cesty.

Ale při obsazení všech sedadel už nezbývá žádný prostor na zavazadla a co teď. Pokud vám nevadí větší rozměry, to znamená délka přes pět metrů, výška dva metry, potom bychom měli pro vás zajímavý tip. Jmenuje se Citroën Jumpy s velkým vnitřním prostorem, osmi místy k sezení, velkým zavazadlovým prostorem a cenou na hranici 450 tisíc korun bez DPH. A ještě si můžete zvolit ze dvou délek – 4,8 m nebo 5,1 metru.
Můžeme vám prozradit, že na větší rozměry jsme si zvykli rychle, po několika kilometrech nám už ani nepřišlo. Z vysoko umístěného sedadla máte výborný výhled dopředu, díky velkým zpětným zrcátkům i dozadu a při parkování vám pomůže zadní parkovací asistent. Z řízení nemusíte mít žádné obavy, jen zpočátku možná při manévrování, ale pomůže vám parkovací asistent.
Uspořádání přístrojů a ovladačů je stejné jako v osobním autě, vůbec nepřijde, že sedíte původem v užitkovém automobilu. Řazení šestistupňové převodovky jde zlehka a přesně, páka je v ideální poloze. Naopak páku ruční brzdy najdete netradičně vlevo.
Druhá a třetí řada jsou dobře přístupné bočními posuvnými dveřmi, které jsou určitě vhodnější než klasické. Řady tvoří vždy dvoumístný sedák a jedno samostatné sedadlo, na které se pohodlně usadí dospělé osoby. A ještě zbývá na zavazadla 522 litrů. K třetí řadě je však přístup pouze sklopením sedadla na pravé straně.
Pro Jumpy je k dispozici pouze vznětový přeplňovaný dvoulitr HDI o výkonu 125 k nebo 160 k. Jak jsme se přesvědčili je větší výkon pro takřka dvoutunový automobily plně dostačující a dokáže automobil pěkně rozpohybovat. Točivý moment 340 Nm vrcholí ve dvou tisících otáčkách. Právě pružný motor HDI potěší jednak svojí pružností a také hospodárností. V průměru jsme při svižné jízdě jezdili kolem 7,5 litrů nafty. Vzhledem k nádrži na osmdesát litrů ujedete na jedno tankování hodně.
Speciální série Jumpy Travel zahrnuje vedle tradiční výbavy jako je ABS + EBA, čelní airbagy, výškově a podélně nastavitelný volant, boční posuvné dveře vpravo, denní svícení navíc pak ještě boční a hlavové airbagy, ESP + ASR, tempomat + omezovač, zadní parkovací asistent, boční dveře vlevo, mlhovky, dvouzonovou klimatizaci atd. To vše za 509 000 Kč.

Citroën Jumpy Travel si nás získal hned od okamžiku, kdy jsme poprvé usedli za volant a s přibývající kilometry se radost jen zvyšovala. S 2.0 HDI a zajímavou cenou je ideálním velkokapacitním osobním automobilem, určitě lepší řešení než kdejaký sedmimístný automobil. Navíc je i designově líbivý a vůbec nepřipomíná nevzhlednou dodávku.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 120 kW (163 k) při 3750/min
Točivý moment: 340 Nm při 2000/min
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12 s
Spotřeba (město/mimo město): 7,6/6,0/6,6 l/100 km
Rozměry: 5143 x 1895 x 1980 mm
Rozvor: 3122 mm
Zav.prostor: 522 l (1239 l po strop)
Cena: 509 900 Kč



J.Lasík, 26.11.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar