Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Jumper kombi 3.0 TDi - pohodlně na dlouhé cesty

Z největší evropské továrny (Sevel v Itálii) na užitkové automobily každým rokem opouštějí desetitisíce automobilů Fiat Ducato, Peugeot Boxer a také Citroën Jumper. Z toho je zřejmé, že všechny vycházejí ze stejného konstrukčního i technického základu.

][

][

[ Nabídka užitkových modelů řady Jumper je prakticky nepřeberná, od furgonu přes osobní kombi až po podvozky s kabinou, různé rozvory, výšky i celkové délky atd. My jsme si tentokrát vyzkoušeli Citroën Jumper Kombi v nejvýkonnější verzi, to znamená se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem o objemu 3 litrů. V nabídce je ještě slabší turbodiesel 2.2 ve třech výkonových variantách – 110, 130 a 150 k.
Vzhledem k tomu, že se jednalo o prodlouženou a zvýšenou verzi pro přepravu devíti osob včetně řidiče, tak třílitr s výkonem 177 k umožní jak bezpečné přejíždění s výbornou akcelerací, tak dostatek síly na svižnou jízdu. Ve 1400 otáčkách za minutu dosahuje točivý moment největší hodnoty 400 Nm. Je kombinován výhradně se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
Asi vás bude zajímat spotřeba. Možná si mnozí budou myslet, že průměr kolem devíti litrů nafty na sto kilometrů je hodně, ale vzhledem k rozměrům vozu i hmotnostem je podle nás víc než dobrá. Základní nádrž má objem devadesát litrů, ale za příplatek 3600 Kč si můžete pořídit i zvětšenou na 125 litrů, čímž se vám zvýší dojezd.
Další předností verze Jumper Kombi je možnost přepravovat osm dalších osob, dva na lavici vpředu vedle řidiče a šest v samostatných sedadlech druhé a třetí řady. Poskytují pohodlí při dlouhých cestách, a dost prostoru pro kolena i nad hlavou. Prostřední sedadlo třetí řady lze sklopit a zadní stěnu použít jako stolek. Oproti menší verzi Travel Bus je výhodou testovaného provedení s označením jako L2H2, velký zavazadlový prostor o objemu 1800 litrů. Přístup je křídlovými asymetricky dělenými dveřmi s aretací ve dvou stupních.
Je pochopitelné, že kombi je odvozené od skříňového furgonu s celkovou hmotností tři až tři a půl tuny. Oproti základnímu provedení L1H1 mělo kombi L2H2 rozvor prodloužený o 450 mm na 3450 mm a délku na 5413 mm. Zvětšená je výška na 2524 mm, což nám v osobní verzi připadalo možná až zbytečné.
Řízení je stejné jako u osobního automobilu, značnou výhodou je výborný výhled, dále bohatě nastavitelné sedadlo řidiče, řadicí páka je hned po ruce. Jen musíte mít na paměti, že rozměry vozu jsou přeci jen větší než u osobního automobilu. Parkování pomohou usnadnit zadní parkovací senzory za příplatek 9000 Kč.
Standardní výbava obsahuje mj.airbag řidiče, systémy ABS s EBD, palubní počítač, elektrické ovládání předních oken a vyhřívaných zrcátek, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a oddělenými okruhy pro přední a zadní část karoserie, posuvná okénka pro druhou řadu sedadel, mlhovky atd.
Připlatit si musíte za ESP (9600 Kč), airbag spolujezdce (9000 Kč), boční a hlavové airbagy (21 000 Kč), zadní parkovací asistent (9000 Kč), tempomat (6000 Kč), manuální klimatizaci (56 000 Kč), samočinnou klimatizaci (65 000 Kč).
Citroën Jumper Kombi je ideální variantou pro přepravu osob a jejich zavazadel, případně sportovního náčiní na dlouhé vzdálenosti, a to díky silnému a zároveň i relativně úspornému turbodieselu. Za nejvýkonnější verzi zaplatíte něco málo přes 800 000 Kč bez DPH, což je cena, která plně odpovídá charakteru a výbavě automobilu.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2999 cm³
Výkon: 130 kW(177 k) při 3600/min
Točivý moment: 400 Nm při 1400/min
Rychlost: neudáno
Zrychlení 0-100 km/h: neudáno
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,1/6,7/8,0 l/100 km
Rozměry: 5413 x 2100 x 2254 mm (L2H2)
Rozvor kol: 3450 mm (L2H2)
Zavazadlový prostor: 1800 l
Cena: 809 554 Kč bez DPH



J.Lasík 16.1.2014





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar