Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën DS5 2.0 HDi má styl a šarm

Citroën uměl a stále umí stavět velice elegantní automobily už hezkou řádku let, minimálně dobrých padesát. A přesvědčuje nás o tom i v současné době, například řadou DS, v níž je nejnovějším přírůstkem model DS5, v pořadí třetí.

Aby snad nedošlo k mýlce, nevychází z modelu C5, jak by se dalo předpokládat (DS3 má původ v C3, DS 4 v C4), ale z C4 Picasso, s nímž sdílí i řadu komponentů včetně podvozku, jenž byl původně určen pro kompaktní automobily. Designovým předchůdcem je ale C-Sport Loung.
Popisovat tvary by bylo asi nošením dříví do lesa, ať si každý udělá sám úsudek, jestli se líbí či nikoliv. Vzhledem k tomu, že se prakticky každý za autem ohlédl, tak je to víc než jasné. Eleganci ještě zvyšuje bílý perleťový lak White pearl, který vozu opravdu moc sluší. Tvarem připomíná hatchback, zčásti i kombi nebo třeba luxusní limuzínu. Ale nato zákazník nehledí, buď se mu design líbí či nikoliv. Jedno je ale jisté – DS 5 má styl a šmrnc a v tom se shodují všichni.
To samé platí i o interiéru. Luxusnější si už snad ani nemůžeme přát. Jen se nesmíte zaleknout nepřeberného množství nejrůznějších tlačítek a ovladačů, často až futuristicky ztvárněných. Jen na stropní konzole jsme jich napočítali třináct, mj. také k ovládání střešní roletky. Další najdeme na mohutném středovém tunelu i na panelu. Hlavně ve tmě, když se všechny barevně podsvítí ,jsme si připadali jako v kokpitu malého letadla. Sice se zdá ovládání složité, ale z pohledu ergonomie nemáme výhrad.
Ke stylu DS5 by nám možná víc pasovaly analogové přístroje, ale bohužel (až na hodiny na palubní desce). Otáčkoměr je digitální, rychlost se znázorňuje velkou číslicí. Volant s tlustým věncem a dole zploštělý se výborně drží.
Přední kožená sedadla v černo-bílé kombinaci vypadají nejen atraktivně, ale jsou nadmíru komfortní, o skvělém bočním držení těla ani nemluvě. Zasluhují jedničku s hvězdičkou. Neokoukané je i čalounění v podobě řemínku.
Vzadu je místa o něco méně než bychom možná čekali, na výšku ubírá nějaký ten centimetr panoramatická střecha. Ale jak se říká něco za něco. Zavazadlový prostor má objem 468 litrů, což povařujeme za dostatečné, i když jsme už četli i kritiku, že je malý. Citroën DS5 rozhodně není automobil na převážení „krámů“ k chalupaření, ale spíš na reprezentaci.
Francouzi dodávají pro DS5 zážehové motory 1.6 THP/155 k, 1.6 THP/200 k a vznětový 2.0 HDI/160 k. Kromě nich najdeme i verzi Hybrid4 kombinující vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 HDI s elektromotorem.
V našem případě poháněl přední kola vznětový přeplňovaný čtyřválec HDI ve spojení se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Její činnost je bezproblémová, jen při tzv.kickdownu ucítíte menší prodlevu. Zatuje už zhruba od 1300 otáček za minutu a největší točivý moment 340 Nm vrcholí ve 2000/min. Naše spotřeba se v průměru pohybovala na 7,5 litrech nafty na sto kilometrů. To na dvoulitr s automatem není špatné, ale odhadujeme, že u mechanické převodovky klesne asi o jeden litr. Turbodiesel potěší nejen kultivovaným chodem, ale je také velice tichý.
Jak jsme už řekli podvozek má svůj původ v modelu C4 Picasso, to znamená vzadu vlečená ramena, ale místo nich bychom si asi víc uměli představit víceprvkovou nápravu pro lepší jízdní vlastnosti. Na kvalitní vozovce se chová skvěle, ale na okreskách trochu odskakuje, k čemuž přispívá i měkké pérování.
Nejlevnější DS5 – verze 1.6 e-HDI stojí 685 900 Kč, zatímco testované provedení s 2.0 HDI můžete mít ve výbavě Style (840 900 Kč) nebo Sport (940 900 Kč). Řeknete si skoro milion? Ano je to dost peněz, ovšem na druhou stranu za takovou výbavu (Sport) byste jinde zaplatili mnohem víc a nebo byste ji vůbec nedostali. Tak například kromě dnes již běžných prvků jako je šest airbagů, všechny systémy (ABS + EBD, EBA, asistent rozjezdu do kopce), včetně stabilizace ITC, dostanete mj. bi-xenonové samonatáčecí světlomety, tempomat s omezovačem rychlosti, navigaci se zadní parkovací kamerou, přední i zadní parkovací senzory, hliníkové pedály,elektricky nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, vyhřívaná přední sedala, automatickou dvouzonovou klimatizace, head-up displej atd. Stačí se podívat do ceníku.
Citroën DS5 zaujme v první řadě svým designem a atraktivními tvary, dílenským zpracováním, luxusem a s ním spojenou výbavou i kvalitními materiály.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 120 kW (163 k) při 3750/min
Točivý moment: 340 Nm při 2000/min
Rychlost: 212 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,9/5,1/6,1 l/100 km
Rozměry: 4530 x 1871 x 1504 mm
Rozvor kol: 2727 mm
Zav.prostor. 468 l
Cena: 940 900 Kč (2.0 HDI Sport)



J.Lasík 25.10.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar