Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Cactus 1.2 PureTech - víc než originální

Každý nový automobil vyvolává mezi motoristickou veřejností diskuse, někdy jsou emoce mírné, jindy vášnivé. Ale asi jen málokterý automobil se stal v poslední době středem pozornosti jako Citroën Cactus. A to nejen kvůli jeho názvu.

Kdekoliv jsme zaparkovali, tak se hned našel někdo, kdo začal Cactus obhlížet ze všech stran. A my jen poslouchali názory. Vhledem k masivní kampani automobil lidé znají, ale zatím se většina z nich s ním „in natura“ nesetkala, protože na silnicích jich moc nejezdí. Názory byly hodně rozdílné. Jedna skupina lidí z něj byla nadšena a vyptávala se hlavně na plastové panely na dveřích. Ovšem vyslechli jsme i hodně diametrálně odlišné názory.

Citroën C4 Cactus vychází pochopitelně z platformy C4, ale řekli bychom, že má blíž k modelu C3 Picasso. Předpokládali bychom, že se prodloužení rozvoru takřka o šest centimetrů projeví v prostoru zadních sedadel, ale opak je pravdou. Vzadu je místo pro kolena spíše stísněné a na několika set kilometrové cesty není pro dospělé právě dvakrát pohodlné. Vpředu si bude řidič a spolujezdec opravdu „lebedit“.

První co nás ale upoutalo, když jsme usedli za volant, byla poměrně plochá palubní deska, díky níž získáte pocit, že jste hodně vzdáleni od provozu. Všechny údaje se vám zobrazují výhradně digitálně na displeji v zorném poli nebo na druhém sedmipalcovém uprostřed. Na něm nastavujete např. navigaci, klimatizaci, sem se promítá obraz parkovací kamery atd. Žádné ovladače ani tlačítka na palubní desce tak v Cactusu nenajdete. Zvyknout si musíte na poměrně nízké čelní okno. Ale vzhledem k tomu, že čelní sloupky jsou od vás dále, než jste zvyklí, tak máte i lepší výhled.
V interiéru najdete i retro prvky, jako například poutka místo madel, koberce ve dveřích nebo i nezvyklé čalounění sedadel.

Citroën Cactus se dodává se zážehovými tříválci 1.2 PureTech o výkonu 82 k nebo 110 k nebo se vznětovým 1.6 HDI/92 k, respektive 1.6 BlueHDI/100 km. V našem případě se jednalo o výkonnější verzi zážehového přeplňovaného tříválce ve spojení s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Tuto pohonnou jednotku považujeme za velice zdařilou a jízda s ní je velice příjemná ale i úsporná. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 5,5 litrů na sto kilometrů, včetně městského provozu.

Ale mnohem více se lidé zajímali o „plastové výplně“ dveří, k čemu je to dobré a proč. Jedná se o tzv. vzduchové vaky Airbump, které jsou nejen na dveřích, ale i náraznících. Slouží jednak jako designový prvek, dělají Cactus ještě zajímavějším, ale také jako ochrana před poškrábáním nebo oděrkami. Údajně vydrží náraz do rychlosti 4 km/h, tedy třeba od nákupního vozíku nebo dveří zaparkovaných automobilů. Mezi pevnou plastovou a pružnou stěnou je vzduch, pohlcující a mírnící nárazy. Pružná stěna je z termoplastického polyuretanu (dodává se ve čtyřech barvách) a z jednoho procenta skleněného vlákna, které pomáhá držet tvar. Na dveřích je Airbump upevněn plastovými klipsy, které jsou zajištěné šrouby proti odcizení, ale přístup k nim je pouze zevnitř. Takže nemusíte mít obavy, že by vám je snad někdo odcizil.

Cenově začíná Citroën C4 Cactus na 329 900 Kč za verzi 1.2 PureTech/82 k v základní výbavě Live, obsahující mj. audio s dotykovým displejem, tempomat, 16“ kola. Silnější „jedna-dvojka“ začíná na 404 900 Kč ve výbavě Feel, a navíc získá zákazník manuální klimatizaci nebo podélné střešní nosiče. Nevyšší výbava Shine za 454 900Kč včetně samočinné klimatizace, parkovacího asistentu, parkovací kamery, navigace atd.

Ačkoliv vyvolává Cactus řekli bychom až rozporuplné reakce veřejnosti, tak se jedná o další zpestření trhu, v němž se dnes řada modelů podobá sobě jako vejce vejci. V každém případě sází na originalitu a mladší generaci.



Základní technické údaje

Motor: zážehový tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 80 kW(110 k) při 5500/min
Točivý moment: 205 Nm při 1500/min
Rychlost: 188 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 15,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.) 5,8/4,0/4,7 l/100 km
Rozměry: 4157 x 1729 x 1480 mm
Rozvor: 2595 mm
Zav.prostor: 348/1170 l
Cena: 454 900 Kč (1.2 PureTech/82 k Shine)


J.Lasík 19.11.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar