Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C5 2.0 HDi - cestování první třídou

Někdo si zvolí na dlouhou cestu letadlo, jiný zase pendolino nebo expres, ale také třeba hodně pohodlný automobil, jakým je Citroën C5 Tourer 2.0 HDi v nejvyšší výbavě Exclusive a v automatu. Podle aktuálního ceníku stojí něco málo přes 700 000 Kč a komfortu si užijete opravdu dost.

Sami jsme se o tom přesvědčili, například na německých dálnicích i silnicích jsme si připadali jako v expresu první třídy, a to díky hydropneumatickému pérování Hydractiv III, který si ale dobře poradil i s našimi vozovkami.
Ovšem jen perfektní podvozek ke komfortu nestačí. Ale také sedadla, zvláště pak obě přední. Elektrické nastavení i vyhřívání je samozřejmostí, ale samostatně si můžeme nastavit také sklon spodní i horní části opěradla. Ani po několikahodinové jízdě jsme necítili sebemenší únavu. Na komfort si rozhodně nemůže stěžovat ani spolujezdec vpředu nebo na zadním sedadle. Přestože Citroën pomalu upouští od tolik diskutovaného volantu s pevným středem, tak „cé-pětka“ mu zůstává ještě věrná. My s ním problém nemáme, naopak vzhledem ke značnému množství tlačítek je v tomto případě možná víc praktičtější. Alespoň jsou stále na stejném místě. Také středový panel je plný tlačítek, ale jejich rozmístěná je logické i přehledné.
Zavazadlový prostor má objem 505 l, a po sklopení zadních sedadel naroste až na 1462 l, a tak není problém převážet i větší předměty. Páté dveře se zavírají elektricky. Při nakládání si můžeme záď snížit spínačem v zavazadlovém prostoru.
Pro kombi C5 Tourer zvolili Francouzi pouze jeden zážehový čtyřválec 1.6 THP/155 k, ale čtyři vznětové přeplňované motory 1.6 HDI/110, 2.0 HDI/140 a 160,2.2 HDi/ 200k a šestiválec 3.0 HDI/240 k.
V našem případě poháněl přední kola vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 HDi, jehož výkon je 163 k. Přestože vůz váží kolem 1,8 tuny, tak považujeme výkon za dostačující i na rychlost přes 200 km/h. Ruku na srdce, k čemu potřebujeme vlastně vysoké rychlosti, když u nás je limit 130 km/h a v Německu se prakticky už dneska rychle nesvezete. Točivý moment 340 Nm vrcholí mezi 2000 a 3000 otáčkami za minutu. Ve 2000 otáčkách za minutu, tedy v okamžiku, kdy dosáhne nejvyšší hodnoty pocítíte zátah, který vydrží až za tři tisíce otáček. Delší „šestka“ udržuje motor dlouho v nízkých otáčkách, při rychlosti 130 km/h směřovala ručička otáčkoměru 2100/min, nad 160 km/h pak kolem 3000/min.
Turbodiesel 2.0 HDi s výkonem 160 k je dodáván buď se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo samočinnou (rovněž šest stupňů), jako v našem případě. Právě ta je dalším přínosem pro komfortní cestování. Stupně volí bleskově bez prodlevy a přesně. Sice si můžete navolit režim sport, ale přitom je prakticky zvýší jen otáčky. Ačkoliv jsme jezdili poměrně svižně, tak se nám průměrná spotřeba pohybovala pod 8 litrů nafty na sto kilometrů, a to na tak velký automobil, navíc s automatem, rozhodně není vůbec špatné.
Ocenili jsme také bezvadné odhlučnění, zhruba do 150 km/h je uvnitř prakticky ticho, potom dá o sobě vědět jen aerodynamika.
Během týdne jsme se přesvědčili, že Citroën C5 Tourer v kombinaci s 2.0 HDI a automatem a v nejvyšší výbavě Exclusive je ideálním společníkem na dlouhé cesty, neboť komfort je jeho hlavní prioritou. Ale pozadu nezůstává ani pohledný design, ani prostorný interiér. O bohaté výbavě se ani rozepisovat nebudeme, protože zahrnuje všechno nač si vzpomenete. Za příplatek byla ve voze jen navigace MyWAy, hifi systém, parkovací asistent, bi-xenonové světlomety s výškovou regulací atd.
Dodejme, že nejlevnější kombi C5 Tourer pořídíte už od 479 000 Kč za verzi 1.6 THP Tendance, respektive za 499 900 Kč v případě 2.0 HDI/140 k. Výbava Exclusive ve spojení s 2.0 HDI/160 k a samočinnou převodovkou lze pořídit po slevě 216 000 Kč za akční cenu 704 900 Kč.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 120 kW(163 k) při 37500/min
Točivý moment| 340 Nm při 2000-3000/min
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Rychlost: 208 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,2/5,1/6,2 l/100 km
Rozměry: 4829 x 1860 x 1491 mm
Rozvor kol: 2815 mm
Rozchod kol: 1586/1557 mm
Zav.prostor: 505/1462 l
Cena: 704 900 Kč


J.Lasík 13.8.2013


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar