Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C3 1.4 HDi - větší a úspornější než jsme čekali

Vybrat si dnes automobil v malé třídě není vůbec jednoduché. Nabídka je totiž hodně velká, i když zatím stále mezi nejžádanější patří Škoda Fabia, byť čeká na pořádný facelift. Ale za jednoznačně nejlíbivější považujeme určitě Citroën C3, jenž se objevil před třemi roky a malé modernizace se dočkal letos.

Rozdíly mezi předchozím a stávajícím modelem poznáme jen, když postavíme oba automobily vedle sebe a zevrubně si je prohlédneme. Liší se totiž prakticky jen detaily.
Tvary „cé trojky“ jen znovu dokazují, že Francouzi jsou dnes mistry designu. Ze všech stran vypadá druhý nejmenší Citroën velice působivě. Od prostřední výbavy je vybaven pásem denních světel LED.
Ačkoliv patří C3 rozměrově opravdu k malým automobilům, tak uvnitř nabízí překvapivě hodně místa jak řidiči i spolujezdci, tak třem dospělým osobám na zadním sedadle. A k tomu ještě 300 litrů zavazadlového prostoru. Takový komfort vám hned tak někdo nenabídne.
Rozhodně se nám zamlouvala sedadla a taky jsme se v nich velice dobře cítili díky výraznému tvarování předních sedadel. Volat se dobře drží. Ovladače jsou přehledně uspořádána, jen některé působí dnes už trochu zastarale. Přímo v zorném poli řidiče je velký rychloměr, vlevo od něj otáčkoměr a vpravo digitální ukazatel paliva a ujetých kilometrů. V nejvyšší výbavě se tady ještě zobrazují údaje z palubního počítače, v našem případě jsme je mohli sledovat na displeji středového panelu.
Citroën C3 je v nabídce se zážehovým tříválcem 1.0/68 k nebo čtyřválci 1.2 VTi/82 k, 1.4 VTi/95 k a 1.6 VTi/120 k nebo se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.4 HDI/70 a 1.6 HDI/90 k.
My jsme zvolili 1.4 HDI v kombinaci s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, neboť se domníváme, že se k malému vozu hodí nejvíc. Kdo ale jezdí hodně po městě, ten možná upřednostní benzínový 1.0.
Diesel 1.4 HDi je stejně osvědčený a vyzkoušený jako třeba 1.5 dCi od Renaultu, a proto není třeba se o jeho kvalitách rozepisovat. S výkonem 68 k a točivým momentem 160 Nm už ve dvou tisících otáčkách stačí v pohodě na rychlost 160 km/h. V obci můžete nechat klidně zařazenou pětku a ca 1100 otáček, po přidání plynu začne pomalu zrychlovat, aby se kolem 2000/min dostal na stovku. Vyzdvihli bychom jeho chod a hlavně pak spotřebu. S vozem jsme najezdili nějakých sedm stovek kilometrů s průměrnou spotřebou do pěti litrů nafty na sto kilometrů. Z toho připadalo asi 500 km na dálnice, zbytek na běžné silnice.
Ale když budete jezdit úsporně, tak se údajně lze dostat ke čtyřem litrům nafty, a to je už hodně zajímavá spotřeba.
Pérování je nastaveno komfortně, v zatáčkách se přesto chová klidně a bez záludností. Přes nerovnosti se jen tak přehoupne. Těžko C3 něco vytknout.

Nejlevnější verzi Attraction s motorem 1.0 VTi/68 k pořídíme už za 219 900 Kč, respektive o 10 000 Kč dráž provedení 1.2 VTi. Námi testované provedení bylo ve speciální výbavě Selectiv, která se dodává pouze k zážehovému 1.2 a zmíněnému vznětovému 1.4 HDi v ceně 219 000 Kč, respektive 299 900 Kč. Kromě běžné výbavy jako šest airbagů, systémy ABS, EBD, EBa (ESP je za příplatek 7000 Kč), palubního počítače, manuální klimatizace, elektrického otevírání předních oken, výškově as podélně stavitelného volantu a radie dostává zákazník navíc mlhovky, zadní parkovací asistent, Pack Look ( přední a zadní nárazníky v barvě karoserie, přední otvor, sání v lesklém černém provedení s chromovaným dekorem, chromované lišty okenního rámu, kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří, chromovaná spodní hrana dveří zavazadelníku a stojky zpětných zrcátek v černé barvě a Paket Plus s manuální klimatizací a rádiem RD45 s přehrávačem CD / MP3 atd.
Citroën C3 nás mile překvapil také použitými kvalitními materiály, skvělým odhlučněním, jízdními vlastnostmi i vnitřním a zavazadlovým, prostorem. Díky turbodieselu pak velice hospodárným provozem. A když to všechno zabalíme do elegantního designu, tak dostaneme automobil, který se líbí hlavně ženám a mladým rodinám.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1398 cm³
Výkon: 50 kW (68 k) při 4000/min
Točivý moment. 160 Nm při 2000/min
Rychlost: 163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,5/3,4/3,8 l/100 km
Rozměry: 3941 x 1728 x 1524 mm
Rozvor kol: 2466 mm
Objem zav.prostoru: 300/1121 l
Cena: 299 900 Kč (1.4 HDI Selection)


J.Lasík 14.10.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar