Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C1 1.2Pure Tech - zábavná jízda

Právě před rokem nahradil Citroën ve světové premiéře novou generací modelu C1 předchozí verzi, které se od roku 2005 prodalo více než 760 000 kusů. Společně s ním se představily i dvojčata Peugeot 108 a Toyota Aygo, všechny tři z Kolína.

Vzhledem k tomu, že už na sklonku loňského roku jsme vyzkoušeli Peugeot i Toyotu, tak jsme věděli, co nás asi v případě modelu C1 čeká. My jsme vybrali silnější pětidveřovou verzi se stahovací plátěnou střechou Airspace o velikosti 800 x 750 mm. Ale můžete si zvolit i třídveřové provedení s pevnou nebo také stahovací střechou. Záleží jen na vás. Protože jsme testovali vůz v zimě, tak jsme byli často dotazování, jestli není uvnitř zima. Můžeme ujistit, že v žádném případě. V létě je ale jízda s otevřenou střechou velice příjemná. Dodejme, že černá střecha je součástí nejvyšší výbavy Shine, zatímco za červenou se připlácí 5000 Kč.

Přestože na délku měří jen 3,4 metru a rozvor je 2,3 metru, tak přední sedadla poskytují dost místa pro osoby dlouhé až „metr-osmdesát-pět“. Sedadla jsou příjemně tvarovaná s integrovanou opěrkou hlavy. Vzadu je to pochopitelně s místem horší, záleží, jak velké pohodlí si udělají osoby vpředu.

V zorném poli řidiče je umístěný velký analogový rychloměr, po jehož levé straně máme otáčkoměr. Další údaje jako stav paliva se zobrazují uvnitř. A víc vlastně sledovat ani nepotřebujete. Líbil se nám tříramenný volat a dvoubarevná kombinace interiéru, ale za tu připlatíte 2500 Kč.

Zavazadlový prostor přístupný skleněnou zádí má objem 196 litrů, ale pokud se obejdete bez rezervy, tak lze do něj celkem pohodlně uložit invalidní vozík na výšku. Jen málokdo tomu věří. Po sklopení zadních opěradel dostaneme prostor pro zavazadla velký 850 litrů.

Vůz se dodává výhradně se zážehovými atmosférickými tříválci o objemu 1.0 Vti s výkonem 68 k nebo silnější 1.2 Pure Tech s výkonem 82 k, diesel byste hledali marně. Není divu, jednak by ještě navýšil už tak dost vysokou cenu, a jednak při spotřebě současných maloobjemových motorů by už nebyl tak zajímavý. Musíme přiznat, že s „jednadvojkou“ je jízda i dost zábavná, vzhledem k nízké hmotnosti necelých 900 kilogramů. Točivý moment 116 Nm je k dispozici ve 2750 otáčkách za minutu a ve spojení s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou dokáže C1 rozjet na 170 km/h. Není tedy divu, že je hbitý a mrštný nejen na pražských semaforech, ale i na dálnici nebo silnicích nižších tříd.

Na průměrnou spotřebu 4,3 litru benzinu na sto kilometrů jsme se sice nedostali, ale ca 5,5 litru také není vůbec špatné. Právě dynamika se na spotřebě může podepsat nejvíce.
Parkování v úzkých prostorech nám ulehčuje zpětná parkovací kamera (5000 Kč), jejíž obraz se přenáší na sedmipalcový dotykový displej. Součástí sériové výbavy je mj. asistent pro rozjezd do svahu (Hill Assist), který udrží automaticky vůz zabrzděný po dobu dvou sekund a umožní klidné rozjíždění do svahů se sklonem větším než tři procenta.

Nejlevnější Citroën C1 v základní výbavě Live a litrovým tříválcem přijde v akční nabídce na 209 900 Kč. Verze 1.2PureTech se dodává od druhé výbavy Feel za 239 900 Kč a testované provedení ve výbavě Shine a motorem 1.2 stojí 284 900 Kč. Třídveřová verze je levnější o 5000 Kč.


Základní technické údaje

Motor: zážehový tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkomn:60 kW (82 k) při 5750/min
Točivý moment: 116 Nm při 2750/min
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,4/3,7/4,3 l/100 km
Rozměry: 3466 x 1884 x 1460 mm
Rozvor kol: 2340 mm
Cena: 284 900 Kč (1.2 Shine)



J.Lasík 3.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar