Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Chevrolet Trax 1.7 D - atraktivní a úsporný

Každý asi dobře ví, že Chevrolet je stará americká značka, jejíž historie je pomalu stejně letitá, jako automobil samotný. Ale dnes si už jen málokdo vzpomene, že před lety získala jihokorejskou značku Daewoo, která by zřejmě byla odsouzena k zániku.

Ale v případě Chevroletu Trax sahá globalizace ještě mnohem dál. Pod jeho kapotou se skrývá německá technika Opelu Corsa, neboť jeho sourozencem je Opel Mokka. Pro Evropu se Trax vyrábí v Jižní Koreji a v Americe můžete potkat na silnici stejný automobil, ale s označením Buick Encore.
To jen na úvod o crossoveru segmentu B, který nedávno přišel na náš trh, aby se pokusil prosadit nejen proti už zmíněnému Opelu Mokka nebo v souboji se Škodou Yeti nebo Renaultem Captur, ale jen v případě verze s pohonem předních
Chevrolet Trax hned na pohled zaujme velká přední maska ve stylu Captivy a vytažené blatníky, jenž dodávají vozu na robustnosti a leccos naznačují o offroadových schopnostech. Trax můžete mít opravdu s pohonem všech kol, ale také pouze předních kol, jako tomu bylo v našem případě. Obě verze se liší světlou výškou – u 4x4 je 168 mm, u 4x2 pak 158 mm. Ale jak vidíte, těch 168 mm se hodí jen na nějakou polní cestu. Tu však zvládnete i s dvoukolkou. Přednosti se projeví spíše na sněhu.
Přestože je Trax dlouhý jen 4,2 metru a má rozvor 2,5 metru, tak se uvnitř pohodlně usadí čtyři dospělé osoby. Vzadu je dost místa na hlavu i nohy a ještě zbylo 356 litrů na zavazadla. Údaj je trochu zkreslený, protože zahrnuje i prostor pod podlahou. Jinak je velice dobře využitelný a po sklopení opěradel zadních sedadel se zvětší na 785 litrů.
Zatímco středová konzole u Opelu Mokka je doslova zasypána ovladači, tak v případě Traxu se většina funkcí ovládá systémem MyLink se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Grafika je jednoduchá a přehledná. V zorném poli řidiče je analogový otáčkoměr a digitální rychloměr, vše podsvícené příjemnou modrou barvou. Jen ovládání palubního počítače nám činilo menší problémy.
Pro verze s pohonem dvou kol je určen zážehový čtyřválec 1.6/85 kW a turbodiesel 1.7 D/96 kW, který je v nabídce i pro 4x4 společně se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.4 T/103 kW.
Vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,7 litru jsme si vyzkoušeli a byli jsme spokojeni především se spotřebou. V průměru jsme jezdili za 5,5 litrů nafty na sto kilometrů a nijak jsme se neloudali. Jinak si myslíme, že můžete jezdit i za méně. Dobře zatahuje už z nižších otáček, největší sílu nám poskytuje zhruba kolem 1800 za minutu a vydrží až k 3800/min. Přitom největšího točivého momentu 300 Nm dosahuje v rozmezí od 2000 do 2500 otáček za minutu. Ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a s výkonem 130 k stačí v pohodě na rychlost 186 km/h a zrychlí z klidu na stovku pod deset sekund.
Podvozkově je spíš měkčí, ale v žádném případě tak měkký jak jsme často zvyklí u amerických automobilů.
Chevrolet Trax si můžete objednat ve výbavě LS nebo LT, respektive ještě LS+ a LT+. Nejlevnější provedení 1.6 LS s pohonem dvou kol (šest airbagů, ABS, ESP, asistent rozjezdu do kopce, asistent sjíždění prudkých kopců, elektricky ovládaná okna) přijde v zaváděcí ceně na 329 900 Kč, zatímco 1.4 TS 4x4 na 434 900 Kč. Testovaný Trax 4x2 s motorem 1.7 D ve výbavě LT (navíc např. manuální klimatizace, mlhovky, parkovací senzor vzadu, systém MyLink, dešťový senzor) stojí 464 900 Kč, čtyřkolka je o 50 000 Kč dražší.
Chevrolet Trax by mohl podle nás bodovat u zákazníků atraktivním designem, slušným vnitřním prostorem, v případě turbodieselu 1.7 D také hospodárným provozem a v neposlední řadě přijatelnou cenou, která je nižší než u konkurečního Opelu Mokka. A klidně se obejdete i bez pohonu všech kol.





Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1686 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 4000/min
Točivý moment: 300 Nm při 2000-2500/min
Rychlost: 186 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.) 5,4/4,0/4,5 l/100 km
Rozměry: 4248 x 1776 x 1674 mm
Rozvor kol: 2555 mm
Zav.prostor: 356/785 l
Cena: 464 900 Kč (1.7 D LT 4x2)



J.Lasík 31.10.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar