Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Chevrolet Captiva 2.2 D - velký a cenově příznivý

Největší Chevrolet dovážený do Evropy od roku 2006 se jmenuje Captiva, pochází z jihokorejské odnože a má i sourozence – Opel Antera. Ale to není všechno, pohání jej turbodiesel italské firmy VM Motori a je výsledkem spolupráce korejských a německých odborníků. Tomu se říká globalizace v praxi.

Vloni, po pěti letech od uvedení na trh, prošel modernizací při níž prakticky nezůstal „kámen na kameni“. Takřka po všech stránkách se zrodila nová Captiva, dodávaná se čtyřmi motory, dvěma převodovkami šestistupňovými, ve čtyřech stupních výbavy a inteligentním pohonem všech kol s variabilním rozdělením točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Mohlo by se tedy zdát, že je vhodný i do terénu. Ale opak je pravdou. Maximálně tak na nezpevněné cesty lehčího charakteru. Jeho schopnosti totiž značně omezuje lišta pod předním nárazníkem. Stejně jako světlá výška jen 171 mm (17“ kola) tak i hodnoty nájezdových úhlů. Přednosti pohonu všech kol využijeme spíš jen na sněhu nebo za deště na normálních silnicích. Jestli můžeme doporučit, tak do terénu ani nevjíždějte.
Ze čtyř nabízených pohonných jednotek (zážehový 2.4 DOHC/167 k a třílitrový šestiválec/258 k, vznětový 2.2/163 k a 184 k) jsme zvolili silnější verzi vznětového přeplňovaného čtyřválce o výkonu 2,2 litru, který nahradil předchozí dvoulitr. Dosahuje výkonu 184 k a točivého momentu 400 Nm, který lze využívat už zhruba od 1500 otáček za minutu, jakmile turbodiesel překoná tzv. turboefekt a zůstává konstantní do dvou tisíc. S šestistupňovou přímo řazenou převodovkou si rozumí dobře, řazení jde hladce a přesně. Přestože Captiva váží skoro dvě tuny, tak jsme jezdili v průměru kolem 7,5 litrů nafty na sto kilometrů, což je hodně přijatelné. Ve městě se může ale spotřeba vyšplhat až k deseti litrům. Nadprůměrný výkon je víc než dostačující na svižnou jízdu po kvalitních silnicích nebo dálnici. V zatáčkách se totiž naklání, ale Captiva rozhodně není žádný sportovní automobil, ale vyloženě rodinné SUV.
To dokládá i sedm míst, přičemž třetí řadu můžeme jednoduše sklopit do podlahy. Tím dostaneme objem zavazadlového prostoru 477 litrů. Ale když sklopíme ještě druhou řadu, zvětší se na 942 litrů a zároveň získáme rovnou podlahu.
V prvních dvou řadách sedadel mají cestující místa na rozdávání, ale kupodivu i v třetí řadě se dá celkem slušně sedět a nejsou vyloženě nouzová, jak to známe z jiných automobilů. U předních sedadel bychom uvítali lepší boční oporu. Díky elektrické ruční brzdě vznikl prostor pro klimatizovaný box.
Chevrolet Captiva si můžete objednat ve výbavě LS, LT, LT+ a LTZ, přičemž už v základní najdeme mj. systémy ABS, ESC, asistent sjíždění svahů DCS, asistent rozjezdu do kopce HSA, protiprokluz TCS, brzdový asistent HBA, systém stabilizace přívěsů TSA, ochranu proti převržení, šest airbagů, start stop, elektricky ovládaná okna a vyhřívaná zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, výškově nastavitelný volant atd. Za to zaplatíme ve verzi s pohonem předních kol 459 800 Kč, respektive 509 500 Kč za slabší diesel. Verze 4x4 lze zakoupit od druhého stupně výbavy LT za 604 800 Kč (2.4 DOHC) a za 609 500 Kč (2.2/163 k).Testované provedení LTZ mělo navíc například samočinnou klimatizaci, 19“ ráfky, elektricky seřiditelné sedadlo řidiče do osmi směrů, tempomat, vyhřívání předních sedadel, vysokotlaké ostřikovače světlometů, čalounění v kombinaci kůže /PU, parkovací asistent. Verze se zážehovým třílitrovým šestiválcem přijde na 816 000 Kč, zatímco vůz, který jsme si mohli vyzkoušet stojí v akci 755 700 Kč. Určitě se vyplatí připlatit 19 000 Kč za dotykový navigační systém s Bluetooth a zadní parkovací kamerou. Nám se hodně osvědčil, určitě víc než elektrické střešní okno za 17 000 Kč.
Chevrolet Captiva nás oslovil hlavně variabilitou vnitřního prostoru, bohatou výbavou a zapomenout nesmíme ani na úsporný turbodiesel. Záleží jen na zákazníkovi, zda využije pohon všech kol nebo se rozhodne pouze pro „dvoukolku“. V tom případě může hodně ušetřit a slabší turbodiesel určitě také stačí. V bílé perleťové barvě s černými plasty vypadá navíc elegantně.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2231 cm³
Výkon: 135 kW (184 k) při 3800/min
Točivý moment: 400 Nm při 2000/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,5/5,5/6,4 l/100 km
Rozměry: 4673 x 1849 x 1756 mm
Rozvor kol: 2707 mm
Zav.prostor: 477/942 l
Cena: 755 700 Kč (2.2 D LTZ)


J.Lasík, 24.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar