Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Chevrolet Aveo 1.4 - atraktivní designem i cenou

Když se řekne Chevrolet, tak si asi hodně lidí představí velkou ameriku se silným motorem. To může být v případě modelů Camaro nebo Corvetta pravda, ale pak je tady ještě „asijský“ Chevrolet, respektive automobily vyráběné v Jižní Koreji po převzetí značky Daewoo.

Od spojení ale už uplynulo mnoho let a za tu dobu udělal Chevrolet velký skok kupředu. Výsledkem jsou modely Spart, Aveo, Cruze nebo Malibu. Všechny mají ale hodně společného – atraktivní design, dobré užitné vlastnosti, kvalitní zpracování a příznivou cenu, na kterou řada zákazníků slyší.
A to platí také o modernizovaném pětidveřovém hatchbacku Aveo, jenž by se rád prosadil v segmentu malých vozů, kde ale vládne Škoda Fabia. Tu ovšem překonává prakticky ve všech rozměrech, ale i rozvorem. Jen zavazadlový prostor je svými 290 litry o 25 litrů než u Fabie. Ale zato je dobře využitelný. Po sklopení zadních sedadel jej můžeme zvětšit na 633 litrů. Jen pro zajímavost, sedan Aveo má kufr o objemu 502 litrů.
Aveo se nabízí se zážehovými čtyřválci s variabilním časováním objemů 1.2 (51 kW a 63 kW), 1.4 (66 kW) a 1.6 (85 kW) a také s turbodieselem 1.3 (56 kW a 71 kW). My jsme zvolili tentokrát zlatou střední cestu – 1.4 o výkonu 100 k a se čtyřventilovou technikou. Silnější 1.2 jsme sice nezkoušeli, ale asi bude pro Aveo stejně vhodný. V nízkých otáčkách je motor tichý, ale pro lepší akceleraci je třeba častěji podřazovat a vytáčet do otáček, aby neztratil dynamiku. Ovšem i přesto se průměrná spotřeba pohybovala kolem sedmi litrů benzinu na sto kilometrů. Aveo s 1.4 je vhodné spíš na klidnou jízdu a spotřeba se hodně odvíjí od způsobu jízdy. K pohodlné jízdě přispívá i přesné řízení a účinné brzdy. V zatáčkách dobře drží stopu, a prakticky se nenaklání.
Vzhledem k rozvoru 2525 mm nabízí interiér dost místa jak pro řidiče i spolujezdce vpředu, tak pro dvě osoby vzadu, které si rozhodně nebudou stěžovat na nedostatek místa.
Trochu netradičně působí velký digitální displej s velkou číslicí udávající rychlost. Vpředu najdeme i dostatek odkládacích přihrádek a schránek, ale spíš jen na drobnosti. Přední sedadla jsou měkká a nabízejí dostatečnou oporu v zatáčkách. Sedadlo řidiče i volant jsou nastavitelné v obou osách, a tak si rychle najdeme tu nejlepší polohu.
Aveo můžete mít ve verzi LS (LS+), LT (LT+) a LTZ od 214 900 Kč za provedení 1.2/51 kW a v základní výbavě LS. Ta obsahuje mj.stabilizaci ESC, systém ABS, brzdový asistent, asistent do kopce HSA, elektricky ovládaná přední okna, šest airbagů, denní svícení. V nejvyšší výbavě LTZ, v níž byl testovaný automobil, byla navíc mj. klimatizace, systém start stop, mlhovky, kožený volant se stříbrným prvkem, zadní parkovací senzory, palubní počítač, atd. To vše v akční ceně 286 900 Kč.
Druhá generace Chevroletu Aveo má dobrou pozici prosadit se v segmentu malých vozů a boduje hned několika trumfy, mezi které patří praktický a prostorný interiér kombinovaný s dobře přístupným zavazadlovým prostorem. A rozhodně nezajímavá není ani cena.


Základní technické údaje


Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1398 cmᶾ
Výkon: 74 kW (100 k) při 6000/min
Toč.moment: 130 Nm při 4000/min
Rychlost: 174 km(h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,6/4,9/5,9 l/100 km
Rozměry: 4039 x 1735 x 1517 mm
Rozvor: 2525 mm
Zav.prostor: 290/635 l
Cena: 286 900 Kč (1.4 LTZ)


J.Lasík 2.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar