Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen T-ROC - výbava a techniky (II)

Dokonalá funkčnost všech prvků dokonale odráží terénní charakter studie. To znamená, že jednotlivé prvky výbavy jsou robustní, padnou skvěle do ruky a v některých případech jsou i přenosné .

Jako například dotykový displej ve středové konzole, koncipovaný jako tablet nebo kamera s vysokým rozlišením, která je integrována v oblasti vnitřního zpětného zrcátka. Tyto detaily může posádka studie T-ROC používat i mimo vůz.
Ovládání, ukazatele stavu a funkce klimatizace mají kompletně digitální podobu. Roli sdružených přístrojů přebírá barevný displej s úhlopříčkou 12,3 palce. V závislosti na jízdním režimu zobrazuje informace, které jsou, stejně jako barevné řešení, přizpůsobeny aktuální situaci. Například rozsah stupnice rychloměru se v terénním režimu Offroad změní z 260 na 80 km/h. Změny zobrazení fascinují plynulými přechody a jasnými animacemi. Informace jsou přitom vždy zobrazovány v individuální grafické podobě.

Roli dotykového displeje pro informační a zábavní systém plní tablet, který je upevněn v přístrojové desce. Horní dvě třetiny displeje vyčnívají z přístrojové desky. Displej s technologií Multitouch (reaguje na pohybová gesta prstů) je volně konfigurovatelný. Podobně jako sdružené přístroje před řidičem se i na tabletu mění obsah zobrazovaných informací a barevné ztvárnění v závislosti na jízdním režimu. V terénním režimu je tablet zároveň displejem pro kamery. Prostřednictvím tabletu se ovládá rovněž kamera s vysokým rozlišením, umístěná v patě vnitřního zpětného zrcátka. Kamera může zachycovat dění jak v okolí vozidla, tak v interiéru.
Řízení klimatizace je zobrazováno rovněž digitálně, prostřednictvím mimořádně ostrého displeje AMOLED (Active Matrix Organic LED) s vysokým rozlišením. Funkce se nastavují na tomto dotykovém displeji. Displeje AMOLED jsou integrovány do středové konzoly.


Technika
Studie T-ROC je poháněna turbodieselem 2.0 TDI s výkonem 135 kW/184 k, který nalézá uplatnění i ve sportovním modelu Golf GTD. Tento technicky vyspělý vznětový motor umožňuje jízdu rychlostí 210 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,9 s a suverénní akceleraci v jakékoli situaci díky točivému momentu 380 N.m od 1750/min, přenášený na obě poháněné nápravy. Průměrná spotřeba paliva je přitom jen 4,9 l/100 km. Hnací sílu přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG.
Za normálního provozu je téměř veškerá hnací síla přenášena nejnovější generací spojky Haldex pohonu všech kol 4Motion na přední nápravu. Podíl točivého momentu přenášeného na zadní kola se může ve zlomku sekundy zvýšit, jakmile je patrný prokluz předních kol nebo senzory zaznamenají vyšší příčné zrychlení. Pohon všech kol 4Motion se přitom připravuje na aktivaci spojky Haldex s předstihem v závislosti na příslušném jízd-ním stavu. Díky tomu může být zadní náprava připojena plynule bez jakékoli prodlevy, kdykoli je to nezbytné.
Studie T-ROC je vybavena třemi řidičem volitelnými režimy pohonu: Street, Offroad a Snow. V závislosti na režimu se mění parametry řízení podvozku, motoru, převodovky a asistenčních systémů pro rozjezd do kopce a sjíždění strmých svahů. Režimy jsou aktivovány otočným prvkem na páce voliče převodovky DSG s intuitivním ovládáním. Aktivní režim je zobrazen ve vyskakovacím okně na digitálním přístrojovém panelu.
Standardní režim se nazývá Street. Pohon všech kol připojuje zadní nápravu pouze v situacích, kdy to vyžaduje trakce nebo příčné zrychlení. V režimu Offroad je na povel tlačítka aktivováno rozdělování hnací síly mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 společně s nastavením celé řady asistenčních systémů, které optimalizují jízdu v terénu. Do systému jsou integrovány asistent pro sjíždění strmých svahů, asistent pro rozjezd do kopce, ještě preciznější citlivost pedálu plynu, předvolba převodového stupně u převodovky DSG a ABSplus, které pracuje na sypkém povrchu s jinou frekvencí, aby se například na štěrkové cestě zkrátila brzdná dráha. V terénním režimu mohou být navíc aktivovány kamery vpředu a vzadu.
Při jízdě do hor zvyšuje režim Snow aktivní bezpečnost. Stejně jako v režimu Offroad přejde pohon všech kol na trvalé rozdělování hnací síly v poměru 50:50 % a navíc se zapne funkce ABSplus. Souběžně s tím jsou mimořádně nízké úrovni trakce na sněhu přizpůsobeny charakteristiky řízení motoru a převodovky.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar