Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota FT-86 Open Concept - otevřený GT 86

Koncept FT-86 Open se představil ve světové premiéře na Ženevském autosalonu 2013. Navazuje na celosvětový úspěch atraktivního kupé GT86 zaměřeného výhradně na řidiče. Smyslem prezentace je vyhodnotit reakce potenciálních zájemců na možnou sériovou výrobu otevřené verze.

Koncept FT-86 Open o rozměrech 4 240 mm (délka), 1 775 mm (šířka) a 1 270 mm (výška) s rozvorem 2 570 mm používá vícevrstvou textilní střechu se skleněným zadním oknem. Podobně jako kupé GT86 má i nový koncept uspořádání sedadel 2+2. Při uložení střechy za zadní sedadla je zmenšení zavazadlového prostoru jen minimální.
Elegantní bílý exteriér, textilní střecha v temně modrém tónu a čalounění i obklady interiéru v zářivě čistě bílé vytvářejí luxusní a současně sportovní image tohoto konceptu.
Jedinečné barevné schéma konceptu podtrhuje temně modré pozadí perforovaných otvorů čalounění a zlatavě žluté stehování koženého čalounění sedadel.
Koncept FT-86 Open používá shodnou podvozkovou platformu a hnací ústrojí jako GT86; celosvětově první plochý motor s protiběžnými písty a technologií přímého vstřikování D-4S – nepřeplňovaný vysokootáčkový motor 1998 cm³ s nízkým těžištěm, schopný dosáhnout výkonu 200 k – pohánějící zadní kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky s rychlým a přesným řazením pouhým pohybem zápěstí a s velmi krátkými drahami, nebo šestistupňové automatické převodovky s páčkami pod volantem a celosvětově nejrychlejším měničem točivého momentu, schopným řadit během pouhých 0,2 sekundy.

Přední zavěšení se vzpěrami McPherson i dvojité lichoběžníkové zavěšení zadní nápravy nabízí jemné vyladění pro přímou vazbu, okamžitou odezvu a maximální kontrolu nad vozem;.
Model GT86 již byl navrhován s vidinou možné konverze na kabriolet, a díky použití konstrukčních řešení, jako jsou např. bezrámové dveře, by dopady na konstrukční tuhost vozidla při přechodu na otevřenou karoserii neměly být až tak významné.
GT86 se chlubí téměř dokonalým rozložením hmotnosti v poměru 53:47, které zaručuje ideální odezvu i na ty nejjemnější pokyny od řízení, plynového pedálu a brzd, stejně tak jako ultra nízkým těžištěm jen 460 mm. Použití látkové střechy bude mít pravděpodobně příznivý dopad na těžiště vozu a opět jej sníží.
Díky komplexním opatřením na snížení hmotnosti má GT86 celkovou hmotnost pouze 1 257 kg a výsledný kilogramový výkon cca 160 k na tunu hmotnosti. U vozu s relativně maloobjemovým motorem je kvůli dobré dynamice nutné zajistit co nejlepší kilogramový výkon.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar