Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Yeti Xtreme - světová premiéra u Wörthersee

Na letošním srazu GTI u jezera Wörthersee představí Škoda světovou premiéru atraktivní rallyové studie Yeti Xtreme, která vychází z oblíbeného kompaktního SUV. Veřejnost také poprvé uvidí studii Škoda CitiJet, o níž jsme již psali.

Legendární sraz příznivců tuningu značek skupiny Volkswagen se koná po třiatřicáté. Přibližně 200 000 fanoušků bude během prodlouženého víkendu (28. – 31. května 2014) putovat na kultovní akci do rakouského Reifnitzu. ŠKODA se setkání GTI zúčastní po páté.
Studie ŠKODA Yeti Xtreme z dílny škodováckých designérů je mimořádně sportovní a dynamické provedení úspěšného kompaktního SUV v rallyovém stylu. Showcar kombinuje sílu SUV s pohonem všech kol se svéráznými designovými a výbavovými prvky razantního rallyového vozu.

Pod kapotou pracuje motor 1,8 TSI o výkonu 112 kW. Točivý moment motoru se přenáší na všechna kola přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku (DSG). Jeho maximum 250 Nm je k dispozici v rozsahu od 1.500 do 4.200/min. Z 0 na 100 km/h zrychlí Yeti Xtreme za 9 sekund a dosahuje maximální rychlosti 192 km/h. Yeti Xtreme převzal velkoryse dimenzované brzdy z modelu Octavia RS. Ve výrazně matném šedém odstínu lakovaný Yeti stojí na mohutných sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin s velkými terénními pneumatikami. Boční okna jsou tmavá, střecha a lemy kol jsou zvýrazněné žluto-zelenou barvou. Vpředu dostal robustní sportovec mohutný nárazník, velký otvor pro přívod vzduchu a také LED světlomety. A pro náročné sportovní nasazení je podvozek také výškově stavitelný.

Na zádi potvrzuje sílu a dynamiku mohutný nárazník a dvě velké koncovky výfuku. V zavazadlovém prostoru se nachází náhradní kolo a takzvané „Recovery Tracks“, speciální trakční podložky, které lze při zapadnutí v písku podsunout pod kola a usnadnit vyproštění.
Interiér nadchne sportovní výbavou. Pro posádku jsou k dispozici čtyři samostatná sportovní sedadla Recaro s integrovanými čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Vůz je také vybaven sportovním volantem s integrovanými páčkami pro volbu rychlostních stupňů.

Paket Color&Trim zahrnuje další karbonové prvky a kvalitní tmavé alcantarové povrchy se zeleným barevným akcentem. Kromě toho ve voze najdeme také hliníkové pedály a speciální prahové lišty. Zcela nová je interpretace středového panelu. V něm najdeme mj. nůž na řezání bezpečnostních pásů a hasicí přístroj, tedy prvky, obvyklé v soutěžních vozech. Na palubní desce je dále umístěn i držák iPadu, v přihrádce před sedadlem spolujezdce je integrována souprava pro poskytnutí první pomoci.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar