Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Atero postavili žáci Středního odborného

Šestadvacet žáků Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO dokončilo své kupé snů: ŠKODA ATERO je atraktivní automobil na bázi kompaktního modelu ŠKODA Rapid Spaceback. Tento pojízdný unikát je již třetím učňovským vozem, který vznikl v rámci aktivit ŠKODA Akademie.

Žáci Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO, kteří postavili funkční unikát, pokračují v tradici. Vše začalo v roce 2014, kdy představili ultrakompaktní kabriolet CitiJet, v roce 2015 následoval pickup FUNSTAR. Oba vozy vyvolaly příznivý ohlas veřejnosti. Cílem projektu je podpořit um a kreativitu žáků Středního odborného učiliště.

S pracemi na voze ŠKODA ATERO začali učni na konci roku 2015 za odborného dohledu svých učitelů odborného výcviku a s podporou oblastí Technického vývoje, Designu a Výroby. Projekt si vyžádal zhruba 1700 pracovních hodin.

ŠKODA ATERO je 4,3 metru dlouhé kompaktní dvoudveřové kupé s výklopnou zádí. Jeho technický základ, ŠKODA RAPID Spaceback, už téměř nelze rozpoznat – přestavba byla ještě rozsáhlejší než u obou předchozích „učňovských vozů“. Sloupky B byly přesazeny vzad, sloupky C jsou více skloněné. Střecha se svažuje dříve, zatímco spodní linie oken za dveřmi roste.

Také povrchové díly karoserie doznaly změn. Kapota dostala větrací otvory, dveře jsou prodloužené. Třetí dveře se orientují podle nového sklonu sloupků C a na hraně nesou dlouhý spoiler; upravené jsou i zadní skupinové svítilny.

V zadním nárazníku jsou integrovány i velké koncovky výfuku z modelu ŠKODA OCTAVIA RS. Přední nárazník skrývá velký otvor pro vstup chladicího vzduchu. Světlomety modelu ŠKODA ATERO využívají technologie LED a červeného podsvícení.
Motor 1,4 TSI (92 kW/125 k) a sedmistupňová převodovka DSG doznaly barevných změn a také na podvozku žákovský tým důkladně zapracoval. Osmnáctipalcová kola z lehkých slitin v designu ‚Turini‘ pochází z modelu ŠKODA OCTAVIA, jsou černě lakovaná a zdobená červeným lemem, pneumatiky mají rozměr 225/35. Za předními koly najdeme ručně děrované brzdové kotouče s vnitřním chlazením.

ŠKODA ATERO je nalakovaná v metalickém odstínu Black Magic, příslušenství (křídlo, spoiler, prahy) v odstínu červená Corrida; červené kontury lemují masku chladiče, otvor pro vstup chladicícho vzduchu a vložený difuzor. Sportovní náladu interiéru dodává červené ambientní osvětlení s bodovými LED-diodami. Výkonný audio-zesilovač o výkonu 1.800 wattů rozeznívá 14 reproduktorů – samotný subwoofer, umístěný v zavazadlovém prostoru, na akustické vlnění promění až 400 Wattů výkonu.

Projektem ŠKODA ATERO česká automobilka opět ukazuje vysokou kvalitu svého profesního vzdělávání. Firemní učiliště, založené roku 1927, nabízí mladým tří- a čtyřleté technické učební a studijní obory, zakončené výučním listem nebo maturitou. V současné době je k denním studiu zapsáno téměř 900 žáků ve 14 oborech, 14 procent z nich jsou dívky. V nástavbovém studiu si aktuálně zvyšuje svou kvalifikaci zhruba 100 zaměstnanců. Po úspěšném dokončení je všem absolventům učiliště nabídnuto zaměstnání ve společnosti ŠKODA AUTO.



Škoda 26.6.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar