Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Renault Captur - koncept pro každou příležitost

Sportovní crossover Captur je druhým konceptem, který ukazuje novou designerskou strategii francouzského výrobce, základní kámen dlouhodobého plánu „Renault 2016 – drive the Change.“

Renault Captur svým tvarem a jemnými křivkami vyvolává dojem lehkosti, ale zároveň vyjadřuje sílu terénního automobilu. Podobně jako v případě konceptu DeZir ustoupily hranaté linie přirozeným tvarům. Pro hlavního designera Julia Lozana byli hlavním zdrojem inspirace atleti a adrenalinové sporty. „Při navrhování Capturu jsem začal s obrázkem běžce na startovní čáře s napnutými svaly, jak čeká na startovní výstřel“, vysvětluje Lozan.
Captur dokáže víc, než vyvolat emoce. Je zároveň praktický i všestranný automobilem s pevnou odnímatelnou střechou, která po odstranění odhalí rám z uhlíkových vláken. Captur se může změnit z kupé na kabriolet, z městského vozu na terénní. Celkový sportovní dojem zdůrazňují vzhůru vyklápějící dveře a velké pneumatiky na 22“ černo-bílých ráfcích.
Interiér je přívětivý a upřímný. Designeři použili inovativní a důmyslné materiály, které jim umožnily pohrát si se světlem a optickými efekty. Středová konzole, obložení dveří a palubní deska jsou vyrobené z průsvitného materiálu. V přední části kabiny vzbuzují pozornost světélkující lana. Zadní část vozu tvoří v podstatě víceúčelový prostor, který rozděluje tři vrstvy lan: napnutá lana jsou uložena tak, aby umožnily bezpečné uchycení předmětů a zabezpečily variabilní zavazadlový prostor. Díky pružnosti celé struktury navíc umožňují příležitost k relaxaci. Jde o úplně nový typ komfortu, novou formu sezení, hodně podobné závěsné síti.
Captur pohání koncept motoru vznětového čtyřválce 1.6, přeplňovaného dvěma turbodmychadly, vyvinutý z turbodieselu Energy dCi 130. Sází na tzv. downsizing, který je klíčovým prvkem strategie Renaultu, jenž si stanovil cíl – stát se evropskou jedničkou mezi spalovacími motory, které kombinují výkon s nízkou spotřebou, a motor Energy dCi Concept dokonale zapadá do této strategie. Dosahuje výkonu 118 kW (160 k), což odpovídá specifickému výkonu 100 k na litr. Je srovnatelný s výkonnými agregáty, které najdeme například pod kapotou Clia R.S. Maximální točivý moment 380 Nm je dostupný již při 1750/min, což při nízkých otáčkách zajišťuje nejen výrazné zrychlení, ale i lepší výkon za všech jízdních podmínek. Je kombinován s dvouspojkovou převodovkou EDC.


J. Lasík, 4.5.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Legendy 2014 - motoristická slavnost
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar