Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Peugeot SXC Concept - hybridní crossover

U příležitosti autosalonu v Šanghaji se návrháři Peugeotu zaměřují na kategorii crossoverů, které jsou na čínském trhu stále oblíbenější a koncept SXC předkládá novou podobu tohoto typu automobilu. Zároveň přebírá některé prvky charakteristické pro SUV.

Prostřednictvím různých koncepčních vozů představil Peugeot v roce 2010 směr vývoje své stylové identity: SR1 (roadster grand tourisme), BB1 (čtyřmístný městský vůz s délkou 2,5 m), EX1 (dvoumístný elektrický roadster, který překonal rekordy ve zrychlení) a HR1 (exkluzivní městský vůz, inovační s maximálním komunikačním rozhraním).
Design vozu je dílem mezinárodních návrhářských týmů Peugeot, které se soustředily ve středisku China Tech Center v Šanghaji. SXC je vůz s osobitým charakterem a designem. Každý detail karoserie (délka 4,870 m, výška 1,610 m a šířka 2,035 m) byl pečlivě vymodelován.
Typická přední maska, která budí dojem, že je oddělena od zbytku karoserie, je harmonicky začleněna do tvarů vozu. Protáhlé přední světlomety dodávají vozu pronikavý pohled a nezaměnitelnou světelnou identitu zvýrazňuje ve dne i v noci LED osvětlení.
Zvláštní pozornost byla věnovaná i dalším High Tech detailům jako jsou např. podlouhlá vnější zpětná zrcátka se zabudovanými zpětnými kamerami. Střešní lišty s originálním designem, lišta kolem prosklených ploch a celá řada prvků je z leštěného hliníku, lehkého a ušlechtilého materiálu.
Na celkové vyváženosti vozidla se podílejí také hliníková kola velkých rozměrů (22") s jejich zajímavým designem i robustním charakterem.
Dvoudílná panoramatická střecha a pohodlný přístup dvěma dveřmi s protichůdným otevíráním slibují prostorný interiér.
Koncept SXC pohání technologie HYbrid4 se spalovacím motorem vpředu (pohon předních kol) a elektrickým motorem vzadu (pohon zadních kol). Pokud pracují oba motory současně, jsou poháněna všechna 4 kola a zvyšuje se tak bezpečnost jízdy.
Pod kapotou najdeme spalovací motor 1.6 THP o výkonu 160 kW (218 k), který je spojen s elektromotorem o výkonu 70 kW (95 k). Celek dosahuje výkonového potenciálu 230 kW (313 k) při kombinované spotřebě pouhých 5,8 l/100 km.


JL, 21.4.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar