Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 R Concept - nový sporťák na obzoru?

Ušlechtilý a elegantní nový Peugeot 308 se mění ve sportovní koncept, pro který je typický čistý a kvalitní design. Karoserie získala sportovní charakter a nový dvoubarevný plášť spojující červený a černý odstín, které jsou od sebe jasně odděleny.

Bylo jasné, že musí převzít prvky používané ve světě sportovních vozů. Přední část je vyvedena v tmavě červené s fluorescenčním základem pro dosažení ohnivého efektu. Ten kontrastuje s modravě černým odstínem použitým v zadní části. Oba odstíny se spojují v postupném odstínění barev vytvářejícím pruhy, šikmé oddělení se inspirovalo u supervozu Onyx.
Specifické prvky karoserie, kterými se 308 R Concept liší od sériového modelu 308, jsou mj. karbonová dvířka, přední blatníky, boky a prahové lišty, kapota a přední a zadní nárazníky upevněné na kovovou strukturu, která si z původní verze zachovala pouze střechu a víko zavazadlového prostoru.
Přední strana působí díky třem vstupům vzduchu ve spodní části agresivně. Táhnou se po celé délce nárazníku, který překrývá rozchod, rozšířený na každé straně o 30 mm. Boční vstupy jsou opatřeny karbonovou mřížkou.
Maska s modravě tmavou chromovanou lištou Dark Chrome se díky novému zpracování mřížky dostává do vertikální polohy. Součásti mřížky vytvářejí na matně černém podkladu šachovnici, jejíž objem je zřetelně vidět při pohledu z boku. Světlomety Full LED převzaté ze sériového modelu dodávající vozu dravost jsou upevněné k nárazníku.
Vzdušná venkovní zpětná zrcátka tvoří karbonová lišta upevněná ke karoserii. I přes svůj extrémně jemný aerodynamický tvar jsou do ní zabudovány LED pásy směrových světel výrazného designu.
Z profilu podtrhuje o 26 mm nižší polohu vozu i umístění matně černé prahové lišty spojující podběhy 19“ kol. Horní část byla celá ponechána a připomíná prostornou kabinu nové 308. V této části se měnil jen spoiler, který se prodloužil, aby poskytl větší oporu ve vysokých rychlostech, a lišty oken, které jsou matně černé.
Ovládání vozu i řízení jeho dráhy je snadné. Volant malého průměru usnadňuje ovládání a posiluje zážitek z řízení. Vysoko postavený sdružený přístroj je orientovaný ve směru jeho pohledu. Díky přesnému designu přístroj usnadňuje odečítání informací, které jsou okamžitě k dispozici, aniž by musel řidič spustit oči ze silnice. Všechny ovladače jsou k dispozici na velkém dotykovém displeji o úhlopříčce 9,7” pro jednoduchou a intuitivní ergonomii.
Pod kapotou se nachází sériový motor, který se poprvé objevil u vozu Peugeot RCZ R. Inženýrům se podařilo z jeho pouhých 1598 cm3 získat 270 k. Specifická výkonnost dosahuje rekordní hodnoty, litrový výkon je téměř 170 k/l, spotřeba činí 6,3 l/100km.

Tento výkon si vyžaduje specifické díly, řad z nich byla posílena: blok motoru, který prošel před obráběním tepelnou úpravou, kované písty, u nichž byl použitý i hliník, který je obvykle vyhrazen pro závody na nejvyšší úrovni, dvojité trysky pístů, polymerový povrch ložisek ojnic, atd.

Díky těmto novinkám dokáže motor 1.6 THP 270 k vyvinout max. výkon při 6000/min a maximální točivý moment 330 Nm je k dispozici od 1900 do 5500/min. Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Aby mohl vůz využít celého svého potenciálu, je přední náprava opatřena diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen, který pomáhá při akceleraci, brzdění, zvyšuje stabilitu a v zatáčkách vozu pomáhá udržet se v dráze v těsné blízkosti vnitřku zatáček.
Kotouče Alcon mají ohromující rozměry: přední kotouče mají průměr 380 mm a tloušťku 32 mm, zadní 330 mm a 22 mm. Kotouče jsou namontovány jako plovoucí v hliníkové „misce“, svírají je pevné čtyřpístové třmeny. Tento obdivuhodný výkon brzd je přenášen na kola opatřená pneumatikami 235/35 R19.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar