Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

New Small Family aneb up! v různých podobách (I)

Dvoudveřový up! neznamená jen příchod nového modelu, ale celé řady New Small Family. Na šesti studiích Volkswagen demonstruje, jak by mohl up! vypadat. Plážovými specialisty jsou buggy up! a up! azzurra sailing team. Do města je koncipován cross up!, pro dálnice GT up!, na zemní plyn jezdí eco

buggy up! – up! pro nekončící léto

Buggy, vyjádření životního stylu, se zrodilo v 60. letech v Kalifornii na základě Brouka, jenž poskytl motor a podvozek. Zbytek byl vytvořen z laminátu, plastu vyztuženého skleněnými vlákny. buggy up! není ovšem z laminátu, ale z vysokopevnostních ocelí pro lehkou konstrukci.
Vyztužená podlaha, podvozek a poháněcí ústrojí zůstaly bez změn, avšak vnější karoserie bez střechy dostala nový vzhled a podvozek byl o 20 mm snížen. Přesto design navazuje na up! světlomety, logem a předním nárazníkem. Kapota motoru je plošší, nárazníky mají vlastní charakter, chybějící střechu nahradilo řešení inspirované malými otevřenými sportovními vozy. Studii lze na první pohled identifikovat jako up! podle zadních světlometů. Dvoudílné víko zavazadlového prostoru se otvírá klasicky vzhůru, část pod nárazníkem se sklápí dolů jako u pickupu.
Místo dveří dostala karoserie rozsáhlé výztuhy a stabilní ochranný oblouk za oběma sedadly pro případ převrácení. S otevřenými bočními prahy je zážitek z jízdy v otevřeném vozu mnohem intenzivnější než v běžném kabrioletu.
Buggy up! je s délkou 3584 mm o trochu delší než sériový up! (+ 44 mm) a s 1672 mm také širší (+ 31 mm). Výška buggy up! 1288 mm je samozřejmě mnohem nižší (- 190 mm). Podběhy kol vyplňují na vozidlo této kategorie mohutná 18“ kola z lehké slitiny s pneumatikami rozměru 205/40.
Oblast nad nárazníky a otevřenými bočními prahy je lakována speciálně namíchaným odstínem „hot orange“ ve stylu 60. let. Nárazníky a boční prahy jsou opatřeny matným a robustním nátěrem v šedém odstínu „grey metallic“.
Jak se na plážové vozidlo sluší a patří, je interiér vodovzdorný. Zaplavení interiéru zabraňují odtoky v podlaze vozu a otevřené boční prahy. Dokonce i neoprenem potažená skořepinová sedadla mají odvody vody, aby po koupání v moři nenásledovalo koupání v automobilu. Při dešti lze mezi okenní rámy a ochranný oblouk natáhnout plachtu.
Vodovzdorné je také ovládání informačního a zábavního systému, který je vybaven mimo jiné dokovací stanicí pro iPod/iPhone. Celý modul lze vyjmout včetně rovněž integrovaných aktivních boxů a použít jej na pláži jako zvukovou aparaturu pro party.
V porovnání s dvoudveřovým modelem up! jsou sedadla umístěna níž, o 58 mm.


up! azzurra sailing team – up!

Koncept navrhli italští designéři Giorgetto Giugiaro a Walter de Silva, kteří oba vyrůstali v přímořských oblastech. Díky tomu je studie prototypem otevřeného, malého a ekologického automobilu pro světové mariny. Giorgetto Giugiaro, narozený v obci Garessio, přes níž vane silný mořský vítr od nepříliš vzdáleného ligurského pobřeží, a Walter de Silva, narozený v obci Lecco u jezera Como, rozšiřují tak paletu modelů New Small Family. Název je odvozen od názvu jednoho jachtařského klubu na Costa Smeralda.
U studie zůstal zachován původní charakter modelu up!. Studie je otevřená – nemá ani dveře, ani střechu. V designu vnitřního prostoru vozidla nalézají uplatnění vodovzdorné materiály, připomínají výbavu luxusní jachty. Mezi prvky výbavy patří například čtyři sedadla potažená modrobílou kůží, početné chromované prvky a přístrojová deska z mahagonu s vykládáním z javorového dřeva.
Up! azzurra sailing team spojuje tradice výroby italských jachet a německých automobilů.


JL, 13.12.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Legendy 2014 - motoristická slavnost
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar