Mitsubishi CA-MiEV - příměstský elektromobil
Už od roku 1966, kdy se začalo Mitsubishi zabývat výzkumem elektromobility, předpokládalo, že elektromobily by se jednou mohly stát jejími dlouhodobě klíčovými produkty. Od okamžiku, kdy byl v roce 2009 uveden elektromobil i-MiEV si stanovilo závazek 20 % podílu elektromobilů do roku 2020.
Důkazem je nový Outlander v podobě Plug-in hybridu (PHEV) a jeho inovativní duální architektura – navržena od počátku pro klasický spalovací motor nebo plug-in elektrický pohon.Mitsubishi Motors jde ve vývoji kupředu a nyní zkoumá celou škálu možných elektrických pohonů
čistě elektrický (EV)
hybridní elektrický (HEV)
plug-in hybridní elektrický (PHEV)
Výsledek naznačily světové premiéry dvou koncepčních vozů na ženevském autosalonu, které byly vystaveny společně s evropskou specifikací Outlandera PHEV. Jedním z nich je koncept elektromobilu CA-MiEV (Compact & Advanced technology-MiEV).
MMC zohlednila tříleté zkušenosti svých zákazníků s používáním vozu i-MiEV i pokrok v technologii akumulátorů a elektrického pohonu a nyní uvažuje, že by rozšířila využití čistých elektromobilů za hranice převážně městského prostředí, a to díky kompaktnímu vozu nové generace CA-MiEV.
Má sloužit jako výkladní skříň různých technologií, neboť výroba zatím není v plánu. Vůz spoléhá na další generaci technologií elektromobilů a vysokokapacitních baterií, nízkou hmotnost, vyspělou aerodynamiku, díky nimž se může pochlubit dojezdem 300 km (nebo přiližně jednotýdenní průjezdem průměrného evropského řidiče), což vše z něj dělá ideální příměstský vůz pro každodenní využití. Mezi další inovativní praktické vlastnosti patří bezdrátové nabíjení založené na magnetické indukci, ovládání prostřednictvím chytrého telefonu atd.
Elegán s aerodynamickým koeficientem Cd 0,26
Design bude hrát v novém vývoji významnou roli a jasný důraz bude kladen na aerodynamické vlastnosti. Po dosažení rekordní hodnoty koeficientu odporu vzduchu 0,27 v segmentu malých vozů nyní přebírá štafetu koncept CA-MiEV, který má cílový koeficient odporu stanoven na 0,26.
Jako pohon bude využívat účinné hnací ústrojí nové generace, která zahrnuje:
-Integrovanou pohonnou jednotku „vše v jednom“ (elektromotor 80 kW + měnič napětí + nabíječka), která napomáhá lepšímu hospodaření s energií, minimalizaci rozměrů a hmotnosti.
-Kompaktní a plochý akumulátorový modul napomáhá minimalizaci rozměrů (a současně dává možnost pro pozdější rozšíření pro delší dojezd) a lepší dlouhodobé výkonnosti akumulátorů.
-Systém bezdrátového dobíjení s využitím magnetické indukce, jenž lépe vyhoví potřebám uživatele a který byl společně představen v září 2011
-Lithium-iontové akumulátory s vysokou kapacitou energie pro efektivnější využití energie a také menší rozměry (kapacita 28 kWh je k dispozici z akumulátoru o přibližně stejné velikosti jaký používají dnešní 16 kWh jednotky).
Spojení s okolím
Prostorné, elegantní, lehké a úsporné elektrické vozy budoucnosti podobné konceptu CA-MiEV (ale i jiným budoucím vozům Mitsubishi se spalovacím, hybridním nebo plug-in hybridním pohonem) budou připojeny ke zbytku planety, jak jen to dovolí infrastruktura, prostřednictvím telematických funkcí jako například:
-automatické odeslání e-mailu v případě odcizení vozu,
-automatické přivolání pomoci v případě nouze,
-dálkové ovládání (startování/zablokování motoru, nouzový poplach, zamykání dveří, atd.
-přenos dat (např. mapy) z chytrého telefonu do palubního systému vozu,
-vzdálené sledování stavu nabití nebo předehřívání pro modely EV a PHEV (již použito na modelu Outlander PHEV)
čistě elektrický (EV)
hybridní elektrický (HEV)
plug-in hybridní elektrický (PHEV)
Výsledek naznačily světové premiéry dvou koncepčních vozů na ženevském autosalonu, které byly vystaveny společně s evropskou specifikací Outlandera PHEV. Jedním z nich je koncept elektromobilu CA-MiEV (Compact & Advanced technology-MiEV).
MMC zohlednila tříleté zkušenosti svých zákazníků s používáním vozu i-MiEV i pokrok v technologii akumulátorů a elektrického pohonu a nyní uvažuje, že by rozšířila využití čistých elektromobilů za hranice převážně městského prostředí, a to díky kompaktnímu vozu nové generace CA-MiEV.
Má sloužit jako výkladní skříň různých technologií, neboť výroba zatím není v plánu. Vůz spoléhá na další generaci technologií elektromobilů a vysokokapacitních baterií, nízkou hmotnost, vyspělou aerodynamiku, díky nimž se může pochlubit dojezdem 300 km (nebo přiližně jednotýdenní průjezdem průměrného evropského řidiče), což vše z něj dělá ideální příměstský vůz pro každodenní využití. Mezi další inovativní praktické vlastnosti patří bezdrátové nabíjení založené na magnetické indukci, ovládání prostřednictvím chytrého telefonu atd.
Elegán s aerodynamickým koeficientem Cd 0,26
Design bude hrát v novém vývoji významnou roli a jasný důraz bude kladen na aerodynamické vlastnosti. Po dosažení rekordní hodnoty koeficientu odporu vzduchu 0,27 v segmentu malých vozů nyní přebírá štafetu koncept CA-MiEV, který má cílový koeficient odporu stanoven na 0,26.
Jako pohon bude využívat účinné hnací ústrojí nové generace, která zahrnuje:
-Integrovanou pohonnou jednotku „vše v jednom“ (elektromotor 80 kW + měnič napětí + nabíječka), která napomáhá lepšímu hospodaření s energií, minimalizaci rozměrů a hmotnosti.
-Kompaktní a plochý akumulátorový modul napomáhá minimalizaci rozměrů (a současně dává možnost pro pozdější rozšíření pro delší dojezd) a lepší dlouhodobé výkonnosti akumulátorů.
-Systém bezdrátového dobíjení s využitím magnetické indukce, jenž lépe vyhoví potřebám uživatele a který byl společně představen v září 2011
-Lithium-iontové akumulátory s vysokou kapacitou energie pro efektivnější využití energie a také menší rozměry (kapacita 28 kWh je k dispozici z akumulátoru o přibližně stejné velikosti jaký používají dnešní 16 kWh jednotky).
Spojení s okolím
Prostorné, elegantní, lehké a úsporné elektrické vozy budoucnosti podobné konceptu CA-MiEV (ale i jiným budoucím vozům Mitsubishi se spalovacím, hybridním nebo plug-in hybridním pohonem) budou připojeny ke zbytku planety, jak jen to dovolí infrastruktura, prostřednictvím telematických funkcí jako například:
-automatické odeslání e-mailu v případě odcizení vozu,
-automatické přivolání pomoci v případě nouze,
-dálkové ovládání (startování/zablokování motoru, nouzový poplach, zamykání dveří, atd.
-přenos dat (např. mapy) z chytrého telefonu do palubního systému vozu,
-vzdálené sledování stavu nabití nebo předehřívání pro modely EV a PHEV (již použito na modelu Outlander PHEV)
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout