Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia GT4 Stinger - kupé s pohonem zadních kol

Kia Motors America (KMA) vrací zpět slavnou dobu čistokrevných a cenově dostupných sportovních vozů. Na autosalonu NAIAS v Detroitu odhalila GT4 Stinger, jenž je dílem kalifornského designérského studia, které má na svém kontě také předchozí koncept Track’ster z roku 2012.

Při navrhování konceptu byla prioritou číslo jedna radost z jízdy. Jde o sportovní 2+2místné kupé, které zaujme vzhledem při každodenním provozu a zároveň se cítí jako doma na závodním okruhu. GT4 Stinger je návratem do doby, kdy bylo řízení automobilu niterným zážitkem, jehož intenzitu nepotlačovaly elektronické vynálezy.
Designéři Kia, povzbuzeni sportovními úspěchy vozů Optima GTS v závodní sérii Pirelli World Challenge, přistoupili k projektu GT4 Stinger s cílem snížit hmotnost, vylepšit funkčnost a posílit ryzí radost z jízdy. Koncept se vyhýbá luxusním ozdobám tradičního vozu kategorie Gran Turismo a soustředí se výhradně na prožitek skutečného spojení s vozidlem.

Pod kapotou je uložen přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 s přímým vstřikováním paliva, naladěný na výkon 315 k. Mohutná síla je přenášena na vozovku prostřednictvím šestistupňové převodovky s přímým řazením a krátkým odstupňováním. Zadní poháněná kola jsou obuta do sportovních pneumatik Pirelli P-Zero s rozměrem 275/35 R 20. Přední podběhy vyplňují kola s pneumatikami Pirelli P-Zero rozměru 235/35 R 20, které zaručují mimořádnou úroveň přilnavosti při průjezdu zatáčkou. Speciální 20“ kola z lehké slitiny, upevněná centrální maticí, jsou vybavena prvky z uhlíkového kompozitu, které zvyšují pevnost a snižují hmotnost. Potřebný brzdný výkon zajišťují 15“ dvoudílné odvrtávané kotouče Brembo Gran Turismo se čtyřpístkovými třmeny.

Pod karoserií se ukrývá podvozek s nezávislým zavěšením všech kol na dvojicích příčných ramen. GT4 Stinger má rozvor 2619 mm a celkovou délku 4310 mm. Hmotnost pouhých 1305 kilogramů je téměř rovnoměrně rozložena mezi nápravy (52:48). GT4 Stinger je vybaven také hřebenovým řízením se strmým převodem.

Nejnovější interpretace charakteristické masky chladiče je umístěna nízko nad vozovkou, aby bylo zajištěno maximální chlazení motoru a optimální přívod chladicího vzduchu. S maskou chladiče sousedí po obou stranách vertikální světlomety LED a do nárazníku jsou integrovány otvory pro přívod chladicího vzduchu k předním brzdám. Přední spoiler z uhlíkového kompozitu zvyšuje přítlak ve vysokých rychlostech a udržuje přední pneumatiky konceptu GT4 Stinger v optimálním kontaktu s vozovkou.

Velkorysá šířka usnadňuje usedání do kůží potažených skořepinových sedadel. Na podlaze není žádný koberec, jen pryžová podlahová rohož pod hliníkovými pedály. Před řidičem se nachází volant s tlustým, dole zploštělým věncem a červeně podsvícený přístrojový panel s velkým otáčkoměrem a ukazatelem zařazeného převodového stupně. V souladu se závodním zaměřením byly vnitřní kliky dveří nahrazeny stylovými poutky.
Ačkoli v současnosti neexistují plány na uvedení konceptu do sériové výroby, ohlíží se Kia na dlouhou historii sériově vyráběných vozů, které silně připomínají koncepční vozy, jež jim předcházely. GT4 Stinger v tomto smyslu představuje reálný a provokativní náznak budoucnosti značky Kia.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar