Honda Project 2&4 - auto nebo motorka?
Na 66. ročníku frankfurtského autosalonu má světovou premiéru koncept Honda Project 2&4 s motorem RC213V, který zvítězil v mezinárodní designové soutěži pořádané společností Honda. Spojuje v sobě volnost jízdy na motocyklu a ovladatelnost automobilu.
Project 2&4 je příkladem trvalé snahy o vytvoření maximální intenzity zážitku z jízdy a snoubí se v něm jedinečné výsledky značky v oblasti konstrukce motocyklů a automobilů. Koncept Project 2&4 je vybaven motocyklovým závodním speciálem RC213V upraveným pro silniční provoz, který nabízí volnost jízdy na motocyklu a ovladatelnost automobilu.
Pohon zajišťuje jedinečný čtyřdobý V-4 o objemu 999 cm³, původně vyvinutý pro špičkové závodní speciály MotoGP a speciálně vyladěný pro provoz na veřejných komunikacích. Tento motor zosobňuje hlavní filozofii společnosti, která inspiruje k inovacím a nápaditosti: Honda – síla snů. Dosahuje maximální otáčky 14 000/min., je k dispozici se šestistupňovou převodovkou DCT a a má maximální výkon 215 k při 13 000/min. a maximální točivý moment 118 Nm při 10 500/min.
Konstrukce karoserie a umístění motoru, navazující na závodnickou tradici, byly inspirovány legendárním motorem Honda RA272 z roku 1965. Konstrukce vychází z rámu a funkčních dílů osobního vozu, avšak velmi kompaktní vzhled připomíná spíše motocykl. Celková délka je 3 040 mm, šířka 1 820 mm a výška 995 mm. Nízká hmotnost pouhých 405 kg umožňuje maximální výkon středově umístěného motoru, který společně s nízkým těžištěm zajišťuje výjimečně citlivou odezvu.
Pocit volnosti z otevřené kabiny ještě zdůrazňuje výjimečné sedadlo řidiče volně zavěšené nad vozovkou. Díky špičkovému výkonu a jedinečnému technickému provedení nabízí konstrukce s plovoucím sedadlem řidiči dynamický a intenzivní zážitek volné jízdy na motocyklu.
Honda 18.9.2015
Pohon zajišťuje jedinečný čtyřdobý V-4 o objemu 999 cm³, původně vyvinutý pro špičkové závodní speciály MotoGP a speciálně vyladěný pro provoz na veřejných komunikacích. Tento motor zosobňuje hlavní filozofii společnosti, která inspiruje k inovacím a nápaditosti: Honda – síla snů. Dosahuje maximální otáčky 14 000/min., je k dispozici se šestistupňovou převodovkou DCT a a má maximální výkon 215 k při 13 000/min. a maximální točivý moment 118 Nm při 10 500/min.
Konstrukce karoserie a umístění motoru, navazující na závodnickou tradici, byly inspirovány legendárním motorem Honda RA272 z roku 1965. Konstrukce vychází z rámu a funkčních dílů osobního vozu, avšak velmi kompaktní vzhled připomíná spíše motocykl. Celková délka je 3 040 mm, šířka 1 820 mm a výška 995 mm. Nízká hmotnost pouhých 405 kg umožňuje maximální výkon středově umístěného motoru, který společně s nízkým těžištěm zajišťuje výjimečně citlivou odezvu.
Pocit volnosti z otevřené kabiny ještě zdůrazňuje výjimečné sedadlo řidiče volně zavěšené nad vozovkou. Díky špičkovému výkonu a jedinečnému technickému provedení nabízí konstrukce s plovoucím sedadlem řidiči dynamický a intenzivní zážitek volné jízdy na motocyklu.
Honda 18.9.2015
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout