Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Cactus - předzvěst řady C

Všechno začalo představením koncepčního vozu C-Cactus na frankfurtském autosalonu v roce 2007. Radikální koncepce vozu přinesla zásadní otázku: co nového motoristé od svých automobilů očekávají? Které funkce a služby jsou důležité?

Inženýry a designéry to přivedlo k novému pohledu na zažité principy, a k novým řešením. Pragmatický přístup vyústil v odstranění všeho, co je nadbytečné, a k položení důrazu na všechno, co přispívá k pohodě. Výsledkem je Cactus, předzvěst příštích modelů řady C. Ty se na scéně objeví v roce 2014.
Jeho styl je snadno identifikovatelný:čisté a hladké plochy v perleťově bílém odstínu, plynulé linie, splývavá střecha (bez sloupku) a zadní okénko, kontrastní grafické prvky spojené s funkcí (ochrana pomocí „Airbumps“ v šedém odstínu Lama a texturovaně černé podběhy kol; přeprava předmětů na střeše s využitím černě nalakovaných střešních oblouků; prosvětlení kabiny díky velké prosklené střeše).

CITROËN Cactus nabízí rozměry kompaktního sedanu (délka: 421 cm; šířka: 175 cm), vyšší světlou výšku (21 cm), ale optimalizovanou výšku pouhých 153 cm. Díky kratším převisům jsou kola umístěna až v rozích.
Zadní strana využívá stejný princip, se světly s LED diodami vytvářejícími 3D efekt, které jsou zabudovány do velkého Airbumpu chránícího zavazadlový prostor.
Hlavním cílem je uvolnit prostor pro řidiče a posádku. Vyklidit kabinu a nabídnout jednoduchý a příjemný prostor, tedy větší pohodlí. Štíhlá palubní deska uvolňuje prostor u podlahy, spolujezdec na předním sedadle má k dispozici velkou odkládací přihrádku se snadným přístupem. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky 100% digitálnímu rozhraní a optimalizaci uspořádání místa řidiče:sdružený přístroj byl nahrazen 7“ displejem,ovládací tlačítka byla zrušena, místo nich se objevuje 8“ dotykový displej umožňující přístup ke všem funkcím (klimatizace, audio, navigace, služby na internetu a podpůrné prvky řízení), airbag spolucestujícího byl přesunut do stropu,byla zrušena tradiční řadicí páka, kterou nahradilo tlačítko ve spodní části palubní desky a páčky na volantu.

Většího komfortu bylo dosaženo i díky prosklené střeše s tepelnou izolací, která propouští světlo, ale ne teplo. Chrání proti UV paprskům díky vlastnostem, které jsou srovnatelné se slunečními brýlemi kategorie 4.
Čalounění sedadel a dveří tvoří kombinace dvou materiálů odkazujících na současný nábytek: jde o modře melírovanou bavlnu a přírodní „velbloudí“ kůži (rostlinně vyčiněná kůže), kterou najdeme i na palubní desce a volantu.

Plně hybridní řešení v sobě spojuje stlačený vzduch a hydrauliku s benzínovým motorem typu PureTech. S využitím mnohaletého know-how značky se podařilo dosáhnout zcela mimořádně nízké spotřeby, která je nižší než 3 l/100 km.





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar