Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Elegance v zimě

Chevrolet Miray - malý roadster pro dva

Studie, která měla světovou premiéru na Seoul Motor Show, představuje interpretaci některých typických prvků designu značky Chevrolet a současně vzdává hold tradici sportovních automobilů značky.

Dvoumístná studie je malá a otevřená jako model Monza SS z roku 1963 a současně lehká a funkční jako Corvair Super Spyder z roku 1962. Dvoudílnou masku chladiče lemují reflektory ze světelných LED diod, doplněné novými, charakteristickými denními světly. Tvar předních a zadních blatníků připomíná Corvette z minulosti. Spoilery z uhlíkového laminátu na rozích karoserie usměrňují proudění vzduchu a vytvářejí potřebný přítlak.
Klínovité boční díly karoserie jsou z plastu zpevněného uhlíkovými vlákny. Podlouhlé zadní skupinové svítilny, umístěné pod odtrhovou hranou na zadních blatnících, novým způsobem interpretují tradiční téma zdvojených světel značky Chevrolet. Design atraktivních disků kol průměru 20“ vpředu a 21“ vzadu připomíná turbínu. Disky mají inovativní kombinovanou konstrukci z hliníkové slitiny a uhlíkového kompozitu.
Prostor pro řidiče a spolujezdce lemuje obruba z uhlíkového laminátu, vytvářející lehkou, ale současně pevnou bezpečnostní strukturu. Dvoudílný kokpit je inspirován ikonickým modelem Chevrolet Corvette.
Designéři použili jedinečný přístup k zobrazování informací využitím zpětné projekce v přístrojovém panelu. Informace se zobrazují ve třech zónách, což eliminuje zbytečný vizuální chaos a umožňuje řidiči naplno vychutnávat jízdu.
Náladové osvětlení, vycházející z horní části přístrojového panelu, sahá až do oblasti opěradel sedadel. Čalounění sedadel a opěrky hlavy jsou namontovány na lehké konstrukci sedadel z uhlíkového laminátu, které se posouvají po jediné centrální kolejničce. Opěrky hlavy, designem přizpůsobené tvaru exteriéru, obsahují štěrbiny pro přívod teplého vzduchu do oblasti krku pro zvýšení komfortu při jízdě v chladnějším počasí.
Zajímavým detailem je centrálně umístěné startovací tlačítko. Po stisknutí se ze sloupku řízení vyklopí displej sdruženého přístroje podobně, jako když se odklopí průhledný kryt kabiny jednomístného letadla.
Klasická vnější zpětná zrcátka nahrazují televizní kamery, které se elektricky vysouvají z bočních skel. Při jízdě ve městě další kamera nasměrována dopředu zachycuje obraz před vozidlem, který se na monitoru zobrazuje doplněn informacemi z navigačního systému GPS.
Kombinovaný systém pohonu má většinu komponentů uložených pod a za kabinou posádky kvůli optimálnímu rozložení hmotnosti. Systém je koncipován s ohledem na dynamické jízdní výkony při příznivé spotřebě paliva. Dva elektromotory, každý s výkonem 15 kW (20 k), namontované v přední části vozu, napájí lithium-ionová akumulátorová baterie s kapacitou 1,6 kWh, která se nabíjí rekuperací kinetické energie při regenerativním brzdění. Systém umožňuje přepínání pohonu na přední nebo zadní kola.
Za kabinou před zadní nápravou je uložen turbokompresorem přeplňovaný benzínový čtyřválec 1,5 litru. Pro dosažení maximální dynamiky může spalovací motor pracovat současně s oběma elektromotory.
Jako převodové ústrojí slouží elektronicky ovládaná převodovka se dvěma spojkami, umožňující neomezenou funkci systému start-stop. Převodovka disponuje několika volitelnými režimy řazení pro různé provozní podmínky.




JL, 22.8.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar