Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

BMW i8 - první plug-in z Mnichova

První plug-in hybrid je současně nejpokrokovějším sportovním vozem světa a propojuje typickou radost z jízdy ve vozech BMW s úsporností obvyklou u malých městských vozů. Tento 2+2místný sportovní automobil se vyznačuje využitím nejmodernějších technologií z mnoha oblastí.

Jedním z dominantních rysů je aplikace kompozitů s uhlíkovými vlákny na nosné struktuře automobilu. BMW jako jediná společnost na světě dokáže díly z tohoto mimořádně lehkého a tvrdého materiálu vyrábět ve velkých sériích. Integrovaný přístup ke snižování hmotnosti, procházející doslova každou konstrukční skupinou BMW i8, vyústil v pohotovostní hmotnost pouhých 1490 kg.
Automobil s emotivními tvary, které se vyznačují neobyčejnou aerodynamickou účinností (cx = 0,26), je navržen jako plug-in hybridní automobil, tedy vůz, jehož akumulátor lze dobíjet z vnějšího zdroje. BMW i8 v sobě spojuje 1,5litrový přeplňovaný tříválec BMW TwinPower Turbo o výkonu 170 kW (231 k) a elektromotor poskytující 96 kW (131 k). Chytrá konfigurace se spalovacím motorem pohánějícím zadní nápravu a s elektromotorem určeným pro přední kola vytvořila inteligentní a plně variabilní pohon všech kol. Součástí hnacího systému je šestistupňová samočinná převodovka umístěná vzadu u spalovacího motoru, přední elektromotor je spojen s dvoustupňovou převodovkou. Výkon celé hnací soustavy činí 266 kW (362 k), točivý moment 570 Nm a dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 4,4 s a dosáhnout rychlosti 250 km/h. Hodnota kombinované spotřeby přitom činí jen 2,5 l/100 km.

Hybridní hnací systém s akumulátorem o kapacitě 5 kWh je navržen tak, aby byl schopen ve městě zajistit čistě elektrický pohon s uspokojivou dynamikou. V tomto režimu (eDrive) dokáže jet rychlostí až 120 km/h a ujet přibližně 35 km. V BMW i8 má řidič k dispozici pět různých jízdních režimů, které se dokáží přizpůsobit různým požadavkům.

Vyspělý podvozek s dvojitými příčnými rameny vpředu a víceprvkovou zadní nápravou je standardně vybaven aktivně řízenými tlumiči. BMW i8 stojí na 20“ kolech. Jejich standardní provedení je z kovaného hliníku, na přání jsou k dispozici také trojdílná kola vyrobená z uhlíkových kompozitů, která na každém rohu automobilu ušetří přibližně 3 kg hmotnosti.

BMW i8 je standardně vybaveno například navigačním systémem Professional s mnoha pokrokovými funkcemi a také integrovanou SIM kartou zajišťující připojení k internetu, a tím přístup k celé řadě online služeb. Stejně jako je tomu v případě čistě elektrického BMW i3, také pro BMW i8 je připraven přístup 360° ELECTRIC společnosti BMW Group, který se snaží maximálně zpříjemnit vlastnictví elektřinou poháněného automobilu. Nachystána je proto paleta domácích nabíječek BMW i Wallbox a rovněž mnoho dalších v dané oblasti jedinečných služeb.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar